مسئله حجاب زن مسلمان به عنوان یک پوششمتعارف به عرف جامعه اسلامی در طول تاریخمسلمانان، همواره یک مسئله فقهی بوده است کهزنان مسلمان بدون توجه به قانون حاکمیت،پوشش خود را حفظ میکردند
همانطور که میدانید مبنای قانونمندی انسان در فقه امامیه، پذیرش اصول دین و جلبخرسندی خداوند خالق عالم و قانون گذار است. بر این مبنا خواه حکومت دینی بر پایه فقه امامیه تشکیل شود یا نشود، انسان خود را قانونمند شرعیمیداند، حتی در تنهایی و خلوت که خداوند راناظرمیبیند، احکام الهی را نقض نمیکند، اما درعلم حقوق، قوانین باید از یک ضمانت اجراییبرخوردار باشند و برای تحقق ضمانت اجرایی ، نیاز به دولت و قدرت است تا به قوانین حقوقیاعتبار ببخشند؛ در غیر این صورت با سقوط یکحاکمیت، قوانین آن کشور نیز ساقط وبیاعتبارمیشود و نظام نوین حقوقی باید در مجلسقانونگذاری حاکمیت جدید اعتبار پیدا کند.
مسئله حجاب زن مسلمان به عنوان یک پوششمتعارف به عرف جامعه اسلامی در طول تاریخمسلمانان، همواره یک مسئله فقهی بوده است کهزنان مسلمان بدون توجه به قانون حاکمیت،پوشش خود را حفظ میکردند، اما استعمارباقیمانده از امپراطوری عثمانی درکشورهایاسلامی ایران و ترکیه، با استبداد خشن از زنانمسلمان کشف حجاب کرد و این هجوم فرهنگیاستعمار ثابت نمود که تمام دیانت در فقه امامیههمان سیاست و تدبیر در زندگی شخصی واجتماعی است. .[pullquote]مسئله حجاب زن مسلمان به عنوان یک پوششمتعارف به عرف جامعه اسلامی در طول تاریخمسلمانان، همواره یک مسئله فقهی بوده است [/pullquote]
دیانت در حوزه عمل، همان چگونه زیستن در زندگی شخصی و اجتماعی انسان است. وقتی کهاستعمار با استبداد از زنان مسلمان کشف حجابکرد، مردم دنیا فهمیدند که آزادی غربی، دروغیبیش نیست که تنها در قالبهای فکری دشمنان خداو احکام نورانی اسلام تعریف میشود.
گرچه نفوذحاکمیتهای وابسته در کشورمان و سایرکشورهای دنیا، فساد و لطمه جبران ناپذیری بهزنان مسلمان در حوزه خانواده، هنر، آموزش وپرورش و دانشگاه زده است، اما بخش عمدهایاز زنان مسلمان با فهم درست از مسائل سیاسیهرگز دست از حجاب نکشیدند و این حق خود رادر پوشش از چشمان نامحرم محفوظ داشتند وآنقدر راسخ و استوار ماندند که فرهنگ وقانونمندی حجاب را به سرزمین کفر اروپاییانرسوخ دادند، به گونهای که زنان مسلمان نه تنها درجامعه عادی مغرب زمین بهخاطر داشتن حجاباحساس حقارت نمیکنند، بلکه با حضور موفق و باحجاب در مراکز علمی و پژوهشی، دولت های بهاصلاح مدعی آزادی را مجبور کردند تا باطناستبدادی خود را نشان دهند و قانون ممنوعیتحجاب در مدارس فرانسه را به عنوان یکرهآورد حقوقی و سیاسی تصویب کنند.
برایفرانسویها عریان شدن زن آزادی است، اما اگرزن مسلمان بخواهد کرامت و حرمت خود راحفظ کند و با حجاب سرکلاس درس حاضرشود وبه فعالیتهای علمی و پژوهشی ادامه دهد، دیگرخبری از آزادی در حاکمیت سیاسیغربی ها نیست.
[tabs][tab title=”منبع”]حجاب اسلامی در جامعه اسلامی[/tab] [/tabs]