google چرا حجاب اجباری؟ | حجاب برتر
Find Me Here
25 ژوئن

چرا حجاب اجباری؟

مجموعه: متن

چرا به عنوان یک مسلمان نباید اختیار انتخاب حجاب رو نداشته باشم و در جامعه باید حجاب اجباری باشد؟

چرا حجاب در ایران فقط اجباری است؟

در مورد معنای اجبار حجاب، ابتدا باید مفهوم اجبار روشن شود:

اگر منظور از اجبار در حوزه قوانین الهی باشد که باید گفت بدون تردید مسئله «حجاب» یکی از اساسی ترین مسائل واجبات دینی و الهی به شمار می رود که مورد تأکید و دستور شارع مقدس اسلام قرار گرفته است و به عنوان یکی از ضروریات دین به حساب می آید.

با رجوع به منبع وحی یعنی قرآن، می توان وجوب حجاب و الزام آن را برای زن مسلمان به روشنی دریافت کرد: «و به زنان با ایمان بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را (از بى عفتى) حفظ کنند و زینت خود را ـ جز آن مقدار از آنان که نمایان است ـ آشکار ننمایند و (اطراف) روسرى هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم کیششان، یا بردگانشان یا مردان سفیه وابسته (به آنها) که تمایلى به زن ندارند یا کودکانى که از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند و (به زنان با ایمان بگو: هنگام راه رفتن) پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینتِ پنهانیشان دانسته شود (و صداى خلخال که برپا دارند به گوش رسد) و اى مۆمنان همگى به سوى خدا بازگردید، تا رستگار شوید.» (نور(۲۴) آیه ۳۱)

با توجه به آیه بالا و آیات مشابه در خصوص «حجاب» باید گفت که این مسئله یکی از اوامر الهی است و ترک آن عقوبت پروردگار را در پی دارد اما پذیرفتن و یا نپذیرفتن آن از سوی مسلمانان مانند سایر احکام الهی امری است که اجبار و اصرار در پذیرش آن طرد شده است.[pullquote] آیا در جامعه‌ اسلامی الزام به رعایت «حجاب» باید به صورت «قانون» وضع گردد یا خیر؟[/pullquote]

آن هنگام که می خواهیم «حجاب» را به عنوان امری ایمانی یا عقلایی و به عنوان یک فکر و اندیشه به فردی معرفی نماییم، استفاده از ابزار اجبار چه در اندیشه و فکر و چه در قبول ایمان امری نادرست و بی اساس است.

بنابراین خواه حکومت، «اسلامی» باشد یا نباشد، زنان مسلمان باید حدود الهی را رعایت نمایند و اگر اهل رعایت نیز نیستند، سرپیچی خود را آشکار نکرده و نافرمانی از خداوند را ترویج ننمایند. چنانچه روزه خواری علنی، ترک علنی نماز، شراب خواری علنی و علنی نمودن هر معصیت دیگر، گناه بزرگ تر و مضاعفی است. اما اگر منظور از اجبار در رعایت «حجاب» در حوزه قوانین اجتماعی باشد، دو پرسش اساسی پیش می آید :

خدا فرموده است که نیاز جنسی ات را با حلال تامین کن تا سیراب بشوی. در قرآن داریم: مرد و زن مومن چشم هایشان را پایین بیاندازند

پرسش نخست، آن است که آیا «حجاب» مسئله ای در حوزه حریم خصوصی است یا در حوزه حریم عمومی؟

دوم آنکه آیا در جامعه‌ اسلامی الزام به رعایت «حجاب» باید به صورت «قانون» وضع گردد یا خیر؟[pullquote]آیا «حجاب» مسئله ای در حوزه حریم خصوصی است یا در حوزه حریم عمومی؟[/pullquote]

برخی بر این باورند که «حجاب» و چگونگی رعایت آن در محدوده ی حریم خصوصی است و می تواند آزادانه نوع پوشش خود را انتخاب کند؛ بنابراین، این مسئله یک تکلیف شخصی محض است نه یک مسئله اجتماعی و قانون گذار نمی تواند برای آن قانون وضع کند.

نگرش عمیق و بی غرضانه به آیه های حجاب و سوره هایی که این آیه ها در آنجا آمده است نیز، به روشنی می نمایاند که حجاب، افزون بر اینکه تکلیف شخصی بانوان مسلمان است، حق جامعه ی دینی نیز می باشد.

KhaharamHijabat

آیت الله جوادی آملی در این خصوص می فرماید: «حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم، مربوط به مرد هم نیست تا مرد بگوید راضیم … حجاب زن حقی است الهی؛ حرمت و حیثیت زن به عنوان «حق الله» مطرح است…»( آیت الله جوادی آملی، عبدالله، «زن در آیینه جمال و جلال»،ص ۴۲۳) پوشش بیرونی زنان و حتی مردان در محیط اجتماعی در حیطه ی امنیت اجتماعی نیز تأثیرات محسوسی بر جای می گذارد، چه بسیار پوشش های نادرست و تحریک آمیز که بسیاری از مخاطرات و ناهنجاری های اجتماعی را پدید آورده است.[pullquote]حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم…[/pullquote]

روان شناسان «چشم چرانی» را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند. فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی در روز قانع نمی شود و با ادامه این روند به بیماری روانی دیگر به نام (vojeurisme) مبتلا خواهد شد.

پوشش های نادرست افراد جامعه می تواند مفاهیم «عفت»، «حیا»، «خانواده» و… را که در چارچوب «اخلاق اجتماعی» می گنجد، دچار تغییرات جدّی کرده و جامعه را به سراشیبی سقوط اخلاقی بکشاند.

این نکات که به اختصار ذکر شد نشان می دهد که مسئله ی پوشش حقی شخصی نیست که بتوان آن را در حوزه ی حریم خصوصی جای داد ، بلکه «حق الناس» است و درست رعایت نکردن آن تجاوز به حقوق دیگران محسوب می گردد.[pullquote]درست رعایت نکردن پوشش، تجاوز به حقوق دیگران محسوب می گردد.[/pullquote]

مسائلی در حوزه ی حریم خصوصی جای می گیرند که با منافع اجتماعی ارتباط نداشته و قبول یا رد آن مسئله به منافع و مضر دیگر افراد جامعه آسیب نرساند. بنابراین هر رفتاری که به منافع دیگران خدشه وارد نماید می تواند مشمول مقررات اجتماعی شود.

اگر در ایران هم مثل کشورهای غربی حجاب را آزاد می گذاشتند، ما دیگر نگران چشم های ناپاک نبودیم و بی حجابی برای همه ی ما عادی می شد!!

اگر مطالعاتی در جوامع غربی داشته باشیم خواهیم دید اگر بی حجابی برای آنها عادی شده است چرا در تبلیغ کالاها و شبکه های تلویزیونی شان از زن های برهنه استفاده می کنند؟

معلوم است این موجود لطیفی که خدا آن را خلق کرد هنوز لطافت خودش را دارد که مورد تبلیغ قرار می گیرد. شاید در نگاه هایشان عادی شده است ولی در وجودشان عادی نشده است. پس هنوز برای آنها بی حجابی و برهنگی جذابیت دارد که از آن استفاده می کنند. خداوند این جذابیت را گذاشته است و این جذابیت جایگزین ندارد.[pullquote]اگر بی حجابی برای آنها عادی شده است چرا در تبلیغ کالاها و شبکه های تلویزیونی شان از زن های برهنه استفاده می کنند؟[/pullquote]

اگر بی حجابی عادی شده است، چرا برای تنوع طلبی به دنبال لذت بردن مرد از مرد رفته اند؟ از لذت بردن از همجنس به دنبال لذت بردن از حیوان رفته اند ولی سیر هم نشده اند.

شاید آنها مثل ما به بی حجابی نگاه نکنند، و بی حجابی در جامعه ی اروپا عادی شده باشد، پس چرا هنوز خیانت هایی در محیط کاری و اداری دیده می شود؟ چرا کسی که به همه ی لذت ها دسترسی دارد به منشی خودش رحم نمی کند؟ اگر آزادی جنسی عادی شدن را به دنبال دارد، چرا تبلیغات،تنوع طلبی، هم جنس بازی ،حیوان بازی و خیانت؟

پس در غرب بی حجابی عادی نشده است و ما فکر می کنیم که فضاهای خیابانشان عادی شده است ولی این طور نیست. نگاه هایی که مردم به بی حجاب ها می کنند عادی نیست، فکرهایی که در سرها می گردد عادی نیست. زیرا خدایی که ما را خلق کرده است فرمود که دو جنس مخالف برای همدیگر عادی نمی شوند ؛ زیرا قرار است که این دو جنس مخالف با نگاه های خاص به یکدیگر نگاه کنند. پس بیایید بنده خدا بشوید تا از نگاه هایتان لذت ببرید. گناه نکنید زیرا بنده ی شیطان می شوید و شیطان شما را به سمت تنوع طلبی می برد و شما را مضطرب می کند.

آنها حاضرند خودشان را به سخیف ترین و زشت ترین قیافه ها در بیاورند زیرا از زیبایی لذت نمی برد. آنها آن قدر زیبایی دیده اند که می خواهند مدل دیگری ببینند. اگر انسان زیبایی ها را در یک مورد حلال خودش می دید، به این بلاها گرفتار نمی شد.

فرد تشنه با یک نصف لیوان آب شیرین تشنگی اش برطرف می شود ولی کسی که آب شور دریا را می خورد هیچ وقت تشنگی اش برطرف نمی شود. حرام آب شور و حلال آب شیرین است.

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ بوستان حجاب[/tab] [/tabs]

 

 

۰ دیدگاه
  • اون مردی که لباس تحریک امیز میپوشدو زنان را به گناه می اندازد چی ؟ کی میخواد جواب بده ؟

    • در پاسخ شما دو نکته رو می خواستم عرض کنم:
      ۱- حجاب مخصوص زنان نیست و مردان هم از نظر شرع باید ملتزم به رعایت حجاب باشند و از خودنمایی پرهیز کنند. اتفاقا در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره ی نور در خصوص رعایت حجاب اول این دستور به مردان داده شده.
      ۲- اما این که چرا بیشتر به لزوم خودآرایی نکردن زنان توصیه می شود به خاطر تفاوت در جنس زن و مرد است. عذرخواهی می کنم شفاف بخوام توضیح بدم لذت جنسی در مردان دیداری و از راه چشم است و لذت جنسی زنان لمسی است. برای همین است که چشم چرانی بیش تر در مردان دیده می شود. بنابراین مرد هر چه قدر خود را به لحاظ ظاهر بیاراید ، چندان توسط زن تحریک نمی شود اما برعکس زیبایی ظاهری زن، به شدت مرد را تحریک می کند.

  • سلام
    به نظر من “حیا” است که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و حجاب بعنوان نتیجه ای از این ارزش والا در جامعه ظهور پیدا میکند

    • امید وطن دوست

      سلام
      برای تکمله بحث شما: از کوزه همان برون تراود که در اوست

    • با سلام

      جای تعجب است که شما حجاب اجباری دفاع میکنید .

      گفته شده کسی که اسلام را قبول دارد پس حجاب را

      پس اصل اسلام علاوه بر حجاب حفظ ابرو و مهربانی و

      و احترام به دیگران است .

      مردان و زنانی که اسلام را قبول دارند ان موارد را نیز

      باید قبول داشته باشند در غیر صورت اندیشه ای مانند

      طالبان و داعش خواهند داشت .

      حالا انهایی که با اجبار و شعار یا روسری یا توسری

      امر به معروف انجام میدهند تمام اصول اسلام را قبول

      دارند ؟

      در علم روانشناسی میگویند اگر شخصی دچار

      تیک عصبی شد علاوه بر درمان باید او را مورد سرزنش

      قرار ندهیم مدتی بعد سلامت خواهد شد و در صورتیکه

      مورد سرزنش و تمسخر قرار بگیرد علاوه بر انکه روند

      درمان بهتر نمیشود و بیماری عصبی درمان نخواهد شد

      نسبت به دیگران کینه به دل میگیرد . چه بسا هدف

      سرزنشگر کمک به طرف بوده !

      وضعیت حجاب نیز به این صورت است ایران چندین

      قرن است که اسلامیست و زنان با حجابند .

      از زمانی که حجاب در قانون امد بدون اماده سازی

      و فرهنگ سازی جامعه یک دفعه به صورت اجبار درامد

      و حتی شلاق و اعدام در برخی موارد .

      تا به همین حالا نیز این درخت تنومند حجاب

      کج رشد کرده و هرچه به زور بخواهیم راستش کنیم

      باعث سست شدن ریشه ها و حتی شکستن درخت میشود

      بهترین را این است که علمی به درخت توجه کنیم

      و از افرادی کمک بگیریم که در زمینه تقویت و راست

      کردن درخت باتجربه اند و نه افرادی که تنها اره کاری

      بلد هستند که با این کار هم درخت را قطع خواهند کرد

      و هم خودشان و مردم بیگناه زیردرخت خواهند ماند .

      • جای تعجب نیست که شما دوست عزیز بدون مطالعه درباره تاریخ ایران و وضعیت حجاب زنان و در نظر گرفتن مسائل دینی و فرهنگی به چنین نتیجه ای رسیده اید!

        اسلام سه بخش دارد : عقاید ، احکام ، اخلاق
        عقاید فردی و درونی است وهیچ اجبار برداری نیست ! اصلا مسخره است که کسی بخواهد عقیده ای را زوری به کسی بقبولاند! و مممکن است و در ایجا اجبار مضرر و نشدنی است
        بخش بعدی احکام است ، یعنی اعمالی که ظاهری است و خود این قسمت دو بخش دارد : اعمال فردی ، اعمال اجتماعی
        در این بخش احکام است که نهی از منکر مطرح می شود ! یعنی بر مسلمین واجب است که سه مرحله نهی از منکر (قلبی ، لسانی و یدی) را برای برانداختن گناه اجرا کنند
        و نکته ای که شما و سایر دوستانی که مانند شما فکر میکنند از آن غافل هستید این است که تفکرتان سکولار است!
        یعنی خیال می کنید ، دین و قانون دو چیز جدا از هم است! جرم فقط دزدی و قتل و غارت مال است ! و غارت اخلاق ، جرم نیست!
        اما جامعه دینی ، دقیقا دین را همان قانونش می داند و با دزد مال و جان و اخلاق برخورد می کند!
        از نصیحت شروع می شود تا به شلاق و اعدام ختم می شود!

        بخش سوم اسلام ، اخلاق است . در زمینه اخلاق کارهای فرهنگی بیشتر تعریف می شوند

        اکثر شما عزیزان برای فرار است احکام الهی ، ترفند خوبی یادگرفته اید! سریعا احکام را وارد حیطه اخلاقیات می کنید و دم از کار فرهنگی می زنید! در حالی که من منکر کار فرهنگی نیستم اما نکته این است که گناه علنی در جامعه اسلامی ، جرم است! جرم!
        بی تعارف ، بدحجاب مجرم است ! چه بداند چه نداند ! و باید با او برخوردی مناسب جهت تغییر وضعیتش شود

        روانشناسی امروز را به کل قبول نداریم ، چون بزرگان روانشناسی هیچ عقیده ای به عالم معنا و روح نداشته اند و تمام نتایج تحقیقات شان درباره انسان و راه حل های شان درباره این مخلوق الهی ، ناقص و غیر قابل اتکا است
        اسلام به ما آموخته است که کسانی بعضی از دین را قبول می کنند و برخی را قبول نمی کنند ، این ها منافق هستند
        داعش وطالبان (که احتمالا شما صرفا نام آن ها را شنیده اید و هیچ مطالعه ای نه از ریشه های آن و دوران شکل گیری و عقاید و اصول شان ندارید و صرفا به واسطه این که رسانه های غربگرای داخلی (که نقاب اصلاحطلبی به چهره می زنند) آن را برای کنار گذاشتن جریان دین از جامعه استفاده می کنند، شما هم تبعیت می کنید) داستان شان بسیار متفاوت است
        نگاه داعش و طالبان اساسا نگاه ظاهر گرایی و اهل حدیثی و تکفیری است . از جنس مشرک دانستن سایر فرق اسلامی و حکم به قتل آنان
        اما در بحث بدحجابی نگاه اسلام حقیقی ، این نگاه است که شخص گناهکار در ملا عام ، مجرم است ، برای اصلاح مجرم باید با او برخورد شود! گاهی این برخورد با تشویق به محجبه شدن است ،گاهی با نصیحت پدرانه و دلسوزانه و گاهی هم با تشر و برخورد فیزیکی و این دقیقا همان رفتاری بوده است که پیامبران دربرابر گناه کاران و کسانی که جامعه را به تباهی اخلاقی می کشیدند استفاده می کردند.

        ما نمی دانیم چه کسی تمام اصول اسلام را قبول دارد یا ندارد! نیازی هم نیست که بدانیم ، اگر ببینیم که شخص یقینا گناهی می کند ، وظیفه قرآنی و دینی است که او را از این عمل بازداریم! ممکن است این بازداشتن با ده بار تذکر ایجاد شود ! وظیفه داریم در آنجا ده بار تذکر دهیم!
        جهت اطلاع تان عرض می کنم که حتی نهی از منکر نیت قربه الی الله هم لازم ندارد!! یعنی حتی بدون نیت هم واجب است بروی ونهی کنی و جلوی حرمت شکنی دستورات خداوند (که حاکم اصلی جهان است) را بگیری!

        ایران قرن هاست مردمش مسلمان هستند و در دوران رضاشاه ملعون اولین بار این حرمت شکنی انجام شد و جاده بی عفتی برای کشور کشیده شد! در دوران پسر ملعونش ، جاده تهاجم سنگین نرم و سخت ، احداث شد ! به طوری که شب و روز تبلیغات مسموم یک یک جوانان را از اصل اسلام جدا می کرد و به گروهک های کمونیست یا لیبرالیست یا ناسیونالیست می کشاند و آن ها که ظاهرا دین دار بودند کاملا سنتی دیندار بودند و اصلا فهمی عمیق از دین نداشتند !
        مثلا برخی ها در همین امروز جامعه ما! که می بینید در شهرشان چادری است اما وقتی پایش باز می شود به دانشگاه یا یک شهر بزرگتر سریعا رنگ عوض می کند! چون سنتی دینداری می کرده نه از روی عقل و خرد و دانش!
        در دوران شاهنشاهی دقیقا همین نوع دینداری بود! و با یک فوت تهاجم فرهنگی هم ریخت! و الان با شدت گرفتن تهاجم و دستگاه های ارتباطی می بینید مقاومت جامعه بالاتر رفته! این یعنی رشد ! یعنی کوچ کردن از دینداری سنتی به سمت دینداری عاقلانه

        حجاب قانون خداست و حکم اجتماعی است و گناه در جامعه ممنوع است (از دزدی و زنا در جامعه بگیر تا بی حجابی و روزه خواری علنی همه جرم هستند و مجازات دارند در جامعه اسلامی)

        منکر کار فرهنگی نیستم ، کار فرهنگی و کار قانونی هر دوباید با هم باشد ، حجاب در حیطه احکام یعنی در حیطه قوانین است و نباید از قانون بودنش خارج شود وباید برای حفظ و بهبود این قانون کار فرهنگی هم انجام شود

        والسلام

  • سلام
    ممنون به خاطر مطالب قشنگتون.
    به نظر من خیلی از ما حجاب یا بهتر بگم اسلام جغرافیایی رو پذیرفتیم واسلام تحقیقی رو درک نکردیم. به خاطر همینه که حجاب که یکی از ارکان اسلام هستش رو اجبار تلقی میکنیم واین رو بهونه ای قرار دادیم برای فرار از این نوع اسلام پذیری!!در صورتی که اگه فقط یک لحطه فکر کنیم میبینیم که حجاب جز اسلام نیست!!!و البته این مسیله بهونه س و همه مون خوب میدونیم درست چیه!!!

  • سلام
    منظور من این نبود که حجاب جزء اسلام نیست منظورم این بود که اسلام وحجاب دو جزء جدایی ناپذیرن و کسی که اسلام رو قبول کرده نمیتونه حجاب روقبول نکنه! عذرمیخوام که جمله م گنگ بود.

  • درسته زن با لمس تحریک میشه اینو دانشمندان امریکایی هم تایید کردن ولی خب چرا خداوند تو قران به زنان هم گفته چشم فرو برید عفت ورزید؟

    • امید وطن دوست

      برای جلوگیری از همین چیزی که گفتید.

    • سلام پاسخ را می توانید در لینک زیر بیابید
      imansalmani12.blog.ir
      در ان مطلب که نوشته چرا فقط دختر ها حجاب داشته باشند

      منبع : چرا حجاب اجباری؟ | حجاب برتر

  • بسمه تعالی
    سلام علیکم
    خدای سبحان امر به اطاعت اولی الامر فرمود،آیا اطاعت هر اولی الامری موجب رضایت اوست؟خدای سبحان امر به اقامه نماز فرمود؛آیا هر نمازی موجب رضای اوست؟…
    خدای سبحان امر به حجاب فرمود آیا هر حجابی مورد رضای اوست؟…
    تا ما از قرآن نتوانیم استفاده کنیم،کسی نمی تواند نوع حجاب و علت حجاب و طرز پیاده کردن حجاب را به ما بیآموزد و ما تأثیر پذیر گردیم،چرا خدای سبحان به پیامبرش فرمود:تو گوشی را که ما شنوا کردیم به شنیدن وا می داری؟
    اگر ساعتها این حفیر در علت وجوب حجاب در زن ومرد،طرز پیاده کردن حجاب در جامعه…بخواهم صحبت کنم که همه از قرآن باشد؛از عنایت خدای متعال می توانم
    امّا گفتن کاری را از پیش نمی برد تا گوشها باز نگشته باشد،برای نمونه عرض کنم
    حجاب یک محبت است،که محجبه در اول به خود می نماید؛تا مؤمنه صالح عملی گردد که در نامه عملش ثبت گردد؛امّا به شرطی که مطابق خواست خدا باشد؛در غیر اینصورت هر حجابی را خدا تنها پاداش دنیایش را می دهد؛چرا که امر خدا را اطاعت کرده است،مثل نماز چرا فرموده اند مؤمن نیتش بهتر از عملش است و فرمود ان احسنتم احسنتم لانفسکم
    محبت بدی به پدر و مادر است،چرا که آنگاه که بی حجاب را در آتش می سوزانند فریاد سر می دارد که این بزرگانم که مرا محجبه تربیت نکرده اند؛دو برابر عذاب کن ای خدا
    محبت به شوهر و برادر جوانهای عذب است که با دیدن حجاب او بیاد خدا می افتند تا همینجا بس است وسلام

    • امید وطن دوست

      سلام
      گوش های شنوا کم نداریم و البته گوش های دیگر را باید به این راه جلب کرد

  • سایت این حقیر(کانون تدبّر مبین)آماده آموزش راه تدبّر در قرآن برای همه شماست

  • بسمه تعالی
    سلام علیکم
    پسر عزیزم امید وطن دوست
    متشکرم که خوانده نظر حقیر گشتید،کسانی که تقوا را با شیر مادر خورده اند،گوشی شنوا دارند،که الحمدلله در ایران کم نیستند،و برای حفظ و شکوفائی آنها و کسانیکه گوشی باز ندارند،جز تدبر در قرآن راهی نیست
    برای آموزش تدبر مبین در سایت حقیر(کانون تدبر مبین) مقاله شماره یک بنام (تدبر و عامه مردم) را مطالعه فرماید،و بهره مند قران گردید و دیگران را آموزش دهید
    در جامعه تحولی صورت نمی گیرد مگر این تحول در فهم و درک قرآن باشد
    متشکرم

    • امید وطن دوست

      سلام علیکم
      ممنونم از معرفی محملی که در آن فعال هستید و در راستای نشر معارف حقه تلاش می کنید.

  • بسمه تعالی
    چرا حجاب اجباریست؟
    هرگز خدای سبحان ذرّه ای ظلم به بنده اش ننموده،
    او انسان را آفرید با فطرت و طینت انسانی،چرا که در فطرت همه انسانها محکمات قرآنی را حک و ضبط فرموده،لذا امام صادق(ع)می فرماید،مردم بر محکمات عمل می نمایند،و یا،آنکه بر محکمات عمل نکند،خوبخود دچار ناراحتی های وجدان و نفسی می گردد،و می بینیم همه انسانها یکسری بایدها و نبایدها را معتقدند و عمل می نمایند،پس در هر جای عالم که باشید انسانیت یک اصول معینی دارد
    حجاب از جمله بایدها ویا اصول فطری انسانی ویا محکمات قرآنی است
    لذا هیچ مرد و زنی نمی تواند بی حجاب باشد،و آنکه غیر فطرتش عمل می کند اول باید در خاموش کردن چراغ فطریش سعی و تلاش بسیار کرده باشد،و او نمی داند پوششی بر فطرت خود می گذارد که او را کافر بر فطرت خود می گرداند
    کافر را خدا هدایت نمی فرماید و مورد لعن اوست،لذا می بینیم نه می بینند و نه می شنوند و نه می توانند سؤال کنند
    حجاب زن در شوهر و پدر و برادر ،سلامتی فطری را موجب می گردد،لذا می بینیم مردانی که مقربینشان محجبه اند با غیرتتر و با حجب و حیاء هستند
    بقیّه در نوبتی دیگر
    خدایا همه ما را به فطرت قرآنیمان برسان تا عامل بر قرآن گردیم آمین صلوات وسلام

افزودن ديدگاه