google چرا حجاب داریم؟ | حجاب برتر
Find Me Here
05 دسامبر

چرا حجاب داریم؟

مجموعه: صوت

پاسخ زبیا و کامل به پرسش ” چرا زنان ایرانی حجاب دارند؟” توسط استاد رحیم پور ازغدی

حجاب در اسلام برای زن به عنوان حمایت از زن مطرح شد. زنان مسلمان دوست ندارند وقتی درون جامعه می آیند مردان نگاهی به آنان بکنند که جنبه جنسی داشته باشد. زنان مسلمان معتقدند که مسائل جنسی، از آن خانواده و حریم خصوصی است نه محیط پارک و دانشگاه. دو نفر وقتی صحبت می کنند توجهشان به جنسیت فرد مقابل نیز هست حالا زن مسلمان دوست دارد وقتی با کسی صحبت می کند بیشتر به انسانیتش توجه کنند نه جنسیتش.

در بیرون همه ما انسانیم نه زنیم و نه مردیم. نباید طوری بیرون بیاییم که زن بودن ما یا مرد بودن ما مشخص و بارزتر باشد. علت دیگر این است که نگاه های مردان به آنان توهین آمیز است و می خواهند برای احترام خودشان حجاب داشته باشند و از طرفی برای امنیت خودشان. در جوامعی که این طور نیست هم امنیت زنان کمتر است و خشونت علیه زن بیشتر است و هم احترامش کمتر است. در آن کشورها می گویند تو خودت خیلی مهم نیستی، زیبایی و بدنت مهم است.

اگر زن در یک جامعه ارزشش فقط به زیبایی هایش باشد، آن وقت این مال یک دوره محدودی است. یک دختر مگر چندسال آن زیبایی را همراه دارد. اگر فقط ارزش او به زیبایی اش باشد، هروقت که زیبایی اش کم شد، احترامش نیز کم می شود و نیاز پیدا می کند که خودش را به مردان نشان دهد که من هنوز زیبا هستم. در اسلام ارزش انسان به خودش و روح اوست. این طور نیست که اگر زیبایی اش کم شد ارزشش نیز کم شود.[pullquote]در اسلام ارزش انسان به خودش و روح اوست. این طور نیست که اگر زیبایی اش کم شد ارزشش نیز کم شود.[/pullquote]

برهنه شدن زن به نفع زن نیست. به نفع مردان است. به نفع مردانی است که می خواهند به صورت مجانی از این زیبایی ها استفاده کنندو تنها به دنبال لذت شان هستند. زنان مسلمان با حجاب بیرون می آیند چون خودشان را کالایی برای مردان نمی دانند. یکی از دلایل فروپاشی خانواده همین برهنگی و حجاب است. مردی که در بیرون با جاذبه های مختلف زنان بیرونی است ممکن است وفاداری نسبت به همسر خودش کمتر شود و از آن طرف آن همسر فکر می کند که شوهرش به او توجه نمی کند و در نتیجه زن هم می رود به سمتی که خودش را طور دیگری ارضا کند.

مسئله کم شدن احترام زن در جامعه مسئله مهمی است و بزرگترین ضربه را برهنگی و بی حجابی او به زن می زند. نکته بعدی این که در فرهنگ اسلام، زن به عنوان انسان محترم است. در خانواده ها زنان و مردان ما فقط به دنبال جاذبه های جنسی نیست همدیگر را دوست دارند و  زنان و شوهرها با هم دوست هستند و رابطه عاطفی دارند. قرآن می فرماید زن و مرد باید به یکدیگر آرامش دهند. قرآن می گویند زن و مرد باید در مسائل درون خانواده مشورت کنند. رابطه شان بر اساس عشق و دوستی باشد. خانواده را با قانون نمی شود نگاه داشت با عشق می توان نگاه داشت. پس حجاب تحمیل شده بر زنان نیست. انتخاب اوست برای اینکه احترام داشته باشد در جامعه.[pullquote]خانواده را با قانون نمی شود نگاه داشت با عشق می توان نگاه داشت[/pullquote]

در ایران، ۶۴ درصد دانشجویان در دانشگاه ها خانم هستند یعنی دانشگاه های ما اکثرا خانم هستند. نزدیک به نیمی از معلمین ما در مدارس خانم هستند. پرستارها خانم هستند. در پارلمان ما نماینده مجلس زن داریم، بین شاعران و دانشمندان ما تعدادی خانم ها هستندو…. در اسلام ما مسائل را به زنانه و مردانه تقسیم نمی کنیم از لحاظ انسانیت مساوی اند. در بیش از ۹۰ درصد مواقع نیز به صورت حقوقی با هم مساوی اند. آن ۱۰ درصد هم به خاطر تفاوت واقعی زن و مرد است و در آنجا مجموعا بازهم مساوی اند به این صورت که آنجا مقداری به مردان حق داده شده و در مسئله ای دیگر به زن بیشتر داده شده. [pullquote] در بیش از ۹۰ درصد مواقع نیز به صورت حقوقی با هم مساوی اند. آن ۱۰ درصد هم به خاطر تفاوت واقعی زن و مرد است [/pullquote]

زن و مرد شباهت حداکثری دارند و ارزششان پیش خداوند یکی است و درمواقعی وجود دارد که از جهت روحی، جسمی و استعدادها و تمایلاتشان با هم متفاوت هستند. نوع زیبایی شناسی زن متفاوت است. بعضی می گویند وقتی یک تابلو را به یک زن و مرد نشان دهی دوجور آن را توصیف می کنند. اسلام می گوید آن شباهت ها را ببینید منتها باید آن تفاوت ها را هم ببینید. مرد و زن نباید از این تفاوت های همدیگر سوءاستفاده بکنند. پیامبر(ص) فرمود هر مردی زنش را کتک بزند، آنها از امت من نیستند.

اسلام می گوید زن وظیفه ندارد که تامین اقتصاد خانواده را بکند. یعنی زن را نمی شود مجبور به کار کرد. زن را باید پدر و پس از ازدواج همسرش باید خرجش را بدهد. این وظیفه مرد است. از آن طرف زن، حقوق اقتصادی دارد یعنی می تواند وارد اقتصاد شود و مالکیت مستقل از پدر و شوهرش داشته باشد.

قرآن صریحا می گوید که ارزش انسان ها به تقوا و ایمانشان است.

مثلا بعضی استعدادها در مردان بیشتر است و بعضی استعدادها در زنان بیشتر است. مرد و زن آنجا که استعدادشان بیشتر است باید به همدیگر کمک کنند و همدیگر را کامل کنند و خانواده را به پیش ببرند. نگاه مرد و زن به زندگی و خانواده تفاوت هایی با هم دارد. این تفاوت ها خوب است. اگر مرد و زن عین هم باشند غلط است. یکی از توهین هایی که غرب به زن می کند وقتی می خواهند بفهمند که به زن ارزش گذاشتی یا نه می گویند آیا ارزش های مردانه را به زن داده ای؟ یعنی حقوق و اختیارات مردانه را بدهی ارزش دار کرده ای. در اسلام، ارزش زن را با خودش باید سنجید و مرد را با خودش نه اینکه مانند غرب، ارزش زن را با مرد بسنجند. هیچ کس نباید به مرد بودن یا زن بودنش افتخار کند. ما که انتخاب نکرده ایم. بنابراین هیچ کس نباید افتخار کند که من مردم و من زنم. باید رابطه انسانی و اخلاقی داشته باشیم.[pullquote]هیچ کس نباید به مرد بودن یا زن بودنش افتخار کند. ما که انتخاب نکرده ایم. بنابراین هیچ کس نباید افتخار کند که من مردم و من زنم. باید رابطه انسانی و اخلاقی داشته باشیم.[/pullquote]

متاسفانه در غرب آزادی یعنی سکس. اگر این آزادی است بله اسلام با این آزادی مخالف است. این آزادی توهین به زن است. اسلام اجازه نمی دهد به زن توهین شود. زن در اسلام، حرمت دارد.

این توهین به زن نیست که این سرمایه داران وقتی جنس هایشان را می خواهند بفروشند زنی باید بیاید و عریان شود و با حالت عشوه و حالت های خاص زنانه خودش را نشان دهد؟ اینها توهین به زن نیست؟ یعنی زن باید بیاید آن جا که سرمایه دار بتواند جنسش را بفروشد؟ زنان مسلمان اجازه نمی دهند که به خودشان اهانت شود.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود صحبت های کامل دکتر رحیم پورازغدی با حجم ۱٫۱ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • اره ارزش میده به زن.نه اینکه تحقیرش کنه.
    من نمیدونم توهین به زن که تو کشورمون به زن میشه (توهین نیست)
    ولی تو غرب که به زن اجازه همه چیز رو میدن (توهین است)
    خودتون قضاوت کنید!!!!!
    کی راست میگه کی دروغ؟

    • امید وطن دوست

      ما قرار نیست قضاوت کنیم. قضاوت به عهده خوانندگان است. البته درمورد این مسئله ای که عرض کرده اید باید گفت هردو اشتباه است. به زن نباید توهین شود هرکجای جهان که می خواهد باشد.

    • با سلام
      توی کشورمون به زن توهین نمیشه
      در ضمن کسی حق نداره حقوق افراد دیگه اجتماع رو ضایع کنه اجتماع مال همه هستش. حجاب یک امر اجتماعیست چرا که ما چه شرعا و چه قانونا در خانه ازادیم و زمانی که پوشش مطرح است بیشتر خارج از خانه مطرح است(البته درون خانه نیز نباید لخت شد در حد خودش باید پوشش باشد)
      غریزه تحریک پزیری مردان امریست غریزی و خدادادی
      چرا در جامعه به راحتی میتوان به افراد گفت که سیگار نکشید،چون من و دیگران دچار آسیب میشویم و اجتماع متعلق به همه هست،خب با این حساب این زن های بی حجاب هستند که حقوق بقیه را پایمال میکنند.
      ۳۰ تا ۳۵ درصد زنان آمریکایی مورد آزار جسمی شوهرانشان قرار می گیرند و ۱۵ تا ۲۰ درصد آنها به هنگام بارداری نیز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و از هر ۱۰ قربانی زن سه نفر توسط شوهر یا سایر مردان کشته شده شده اند

  • اینکه این جا نوشته همه مال فیلم هاست .
    زنان خارجی همه شون خوبند و اونایی هم اگر که اینجا نوشته این کارو میکنن زنان خراب هستند.
    ما نگفتیم زن لخت بره تو خیابون و خودشو حراج کنه .

    • براساس آمار یونیسف درهند بیش از دومیلیون نفر زن خیابانی وجود دارد که بیش از نیم میلیون نفر آنها زیرسن قانونی هستند و هیچ نوع حمایتی در مقابل انواع خشونت ها و برخوردهای شدیدی که با آن روبرو می شوند ندارند. دولت هند رسماً اعلام کرد طی ۲۰ سال گذشته ۱۰ میلیون نوزاد دختر توسط والدینشان به قتل رسیده اند.

      • خب حراج مگه چه شکلیه
        یعنی حتما باید داد بزنند که حراجی حراجی!!!
        نوع پوشش این رو به طرف مقابل القا میکند!!!
        حتی در خارج از کشور (چون من خودم به خارج از کشور صفر کردم) دیدم که کسانی که فاحشه هستند از نوع پوشش انان میتوان تشخیص داد. حالا کسی اگه فاحشه نباشه و اون جور تیپ ها رو بزنه چه بخواد چه نخواد به دید فاحشه دیده میشه و اون انتظاری که از یک فاحشه دارند از او نیز دارند.
        در ضمن قرار نیست که غرب الگوی ما باشد ایران متمدن تر از انهاست چراانان از ما الگو نگیرند
        شاهنامه: منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده تنم آفتاب
        یا :همه دخت توران پوشیده روی …
        ایا برهنگی انسانیست یا حیوانی(الاغ که نشد الگو)

  • اینجا پیامبر گفته هرکی زنش را بزند از امت من نیست.یا در حدیث دیگری گفته شده بود که هر سیلی که مرد به زنش بزند خداوند در قیامت ۷۰ سیلی اتشین به او میزند .
    یا پیامبر فرمودند مرد زنش را میزند با اینکه خودش به ان سزاوار تر است .
    میگویم پس چرا خداوند در قران گفته اگر زن تمکین نکرد بزنش؟؟؟؟؟ اینقدر تضاد؟

    • امید وطن دوست

      مثال بیاورید… آیه ای که می فرمایید را ذکر بکنید

    • کجای قران مرد را به زدن زن تشویق کرده
      کدام سوره

    • سلام

      – اول: یکی از لوازم تداوم زندگی زناشویی، تمکین زن از مرد است.
      – دوم:این آیه که فرمودید… اولا چندین مرحله را مرد بایدانجام دهد در صورتی که فائق نیامد به مرحله زدن می رسد.

      – سوم:این آیه تجویز را می رساند نه وجوب.
      – چهارم: این احادیث با این آیه در تضاد نیستند؛ بلکه برعکس (به نظرم) دارند همان آیه را تایید می کنند که ای مرد، اگر مردی، با زبان خوش و نرم با همسرت رفتار کن، اگر آیه میگه می تونی بزنی، تو مردی کن و نزن؛ بلکه …

  • ایه ۳۴ سوره نساء

  • سلام خانوم اسما به نظرم شما خیلی سطحی قران رو حوندیدن بهتره سراغ تفسیرش هم برید یا از یه عالم سوال کنید. اسلام رو با ایرانیا نشناسین . ممکنه تو جامعه ما زن مورد ظلم قرار بگیره ولی بدونین از خیلی جاها ازادی بیشتری داریم بهتری خوب تحقیق کنین

  • سلام علیکم،عزیزی که فرمودید بین روایات با آیه قرآن تضاد وجود داره،در روایت از پرخاشگری مرد و اعمال قدرت خود بر همسرش نهی شده(یعنی در مشکلات به جای زد وخورد صحبت کنید واز راه حسنه وارد شوید)و در قرآن بحث حقوق زوجین مطرح شده و عدم تمکین زن ان هم بدون دلیل شرعی و پزشکی را مورد توجه قرار داده که از آن به عنوان زن ناشزه تعبیر شده،که در این مواقع هم چندین مرحله داره که مثلا یکی از مراحلش پشت کردن به زن در رختخواب است و مراحل بعدی که اگر زن بازهم به عدم تمکین ادامه داد اجرا خواهد شد، بنده یک توصیه خدمت شما دارم: قبل از هر قضاوت زود هنگامی ابتدا باکمی تأمل و سعه صدر و مطالعه به چالشهای ذهنیتان پاسخ دهید و از افراد خبره و متخصص در دین کسب آگاهی کنید و الا اعتراض و نقد کردن که سهل و آسان است…و در آخر خوب است که بدانید جمع بستن بین آیات و روایات و بدست آوردن حکم شرعی کار بسیار پیچیده ای است که تخصص فقهای اسلام است، به راحتی برچسب تضاد زدن به دو مبحث جداگانه درست نیست،ما باید از سخنان استاد درس بگیریم و بدانیم هرکس عمل کند به نفع خودشه وعمل نکنه هم به ضرر خودشه هرچند پیامدهاش دامنگیر جامعه هم خواهد شد قطعا.

  • سلام.به نظرمن ما زن ها درحق خودمون خیلی ظلم میکنیم.اخه عزیز من وقتی میدونی که مردها چقدر غریزه جنسی قویی دارند و باکوچکترین اعضا بدن زن تحریک میشن چرا باتیپ های خیلی محرک بیرون میای؟این روشن فکری نیست این تاریکی مطلق فکرشماست.این کار حال جامعه رو خراب میکنه درنتیجه حال خانواده خودتونم خراب میشه.خواهش میکنم کمی به عقلتون و حیاتون رجوع کنید.

افزودن ديدگاه