google شهرنشینی و حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
12 نوامبر

شهرنشینی و حجاب

مجموعه: صوت

یکی از مباحث مهم جامعه شناختی ارتباط فرد و جامعه است و اینکه تاثیر جامعه بر فرد چقدر است؟

چیزی که دانشمندان علوم اجتماعی به آن رسیده اند این است که نه جامعه کاملا از فرد متاثر است و نه فرد کاملا متاثر از جامعه بلکه هردوی اینها از همدیگر تاثیر می پذیرند.

نیاز به پوشش و پرهیز از برهنگی نیازی است که خداوند در همه افراد بشر قرار داده است اما این روزها در شهرها که نگاه می کنیم، کارکرد ساده لباس عوض شده است و کارکردهای پیچیده تری به خود گرفته است به این شکل که مردم یک لباس را انتخاب می کنند تا یک خلق شخصیت جدید برای خودشان داشته باشند و یا ترویج یک سبک زندگی خاصی را بدهند.

کسی که اسلامی است و با یک لباس خاصی در جامعه ظاهر می شود مهم ترین نکته ای که درمورد او هست این است که کارکرد اصلی لباس را دارد. چه جلوگیری از سرما و گرما و چه جلوگیری از چشمان نامحرمان

در شهرها، الگوها و مدل های بیشتری برای لباس وجود دارند. چادرها و لباس های مختلفی وجود دارند و اینها در شهرها به چشم می خورد نه در شهرهای کوچک و روستاها. در شهرهای کوچک و روستاها مردم به صورت سنتی – اسلامی زندگی می کنند.

به عنوان مثال مدهایی که لباس های خاص دارند آیا برگرفته از فرهنگ اسلامی – ایرانی است یا خیر؟

در جامعه شهرنشینی طبقات مختلف جامعه فاصله زیادی با هم دارند و آنان که در طبقات بالاتر اقتصادی جامعه قرار دارند سعی می کنند تا سبک زندگی شان را ترویج کنند. نگاه می کنیم می بینیم در شهرهای کوچک و روستاها از این موارد نداریم چراکه در روستاها و شهرهای کوچک اختلاف طبقاتی فاحشی وجود ندارد. در روستاها رابطه ها بسیار ساده هستند اما در شهرها این گونه نیست. اسلام با نو شدن و نوگرایی را نفی نمی کند بلکه چیزی که اسلام با آن مشکل دارد این است که لباس شهرت بپوشند. لباس شهرت، لباسی است که انسان را انگشت نما می کند.

پس اگر ما به دنبال مد هم هستیم به دنبال مدهای خوب باشیم نه مبتذل.

یکی از چیزهایی که خیلی مدنظر است درمورد شهرها مدل معماری ساختمان هاست که می تواند بر پوشش افراد اثرگذار باشد. در روستاها وقتی وارد خانه می شوید راه زیادی برای رسیدن به حریم خصوصی منزل هست اما در آپارتمان ها چنین چیزی نیست.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”دانلود صوت”] دانلود برنامه رادیویی شهرنشینی و حجاب با حجم ۶٫۷۸ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • با سلام.
    لطفا این کلیپ زیبا درباره حجاب و عفاف را در سایت خوبتان قرار دهید.
    با تشکر
    http://mostazafin.tv/latest-video/video/3711

  • لطفا این کلیپ زیبا با صدای حاج میثم مطیعی که درباره عفاف و حیا هست را در سایت حجاب برتر قرار دهید.
    http://mostazafin.tv/latest-video/video/3711

  • سلام:آیاتاکنون به این مسله فکر کرده اید چه کسانی بیشترین سودراازبی حجابی خانمها میبرند؟!
    قطعانه هوسرانند ونه خود خانمهای بی حجاب ازاین معظل سودی نمیبرندونه عموم مردم…
    بلکه بیشترین سود رامبلغین عفاف وحجاب میبرند وسطح بی حجابی راهمیشه طوری تنظیم میکنند که نه سرریز شود ونهبی حجابی ریشه کن شود آخر اگر بی حجابی ریشه کن شوداین بزرگوارها به چه بهانه ایی میتوانندبودجه دریافت کنند!!!
    عزیزان من زنان ودختران ایرانی مستعدرعایت حجاب اند فقط یک طرح ومدیریت جامع ودوراز خشونت میخواهد که اصالت رابه ایرانیان برگرداند…نه یکی به نعل بزنه یکی به میخ!!!
    ۰۹۱۲۷۶۵۵۸۹۱پورایوب

    • امید وطن دوست

      سلام
      آنهایی که بودجه می گیرند ضامن فعالیت خودشان هستند نه ما. ضمن اینکه بودجه هایی هم که اختصاص پیدا می کند باید با هدف ریشه کن شدن این مسئله باشد وگرنه حیف و میل کردن بیت المال است. ما هم مدت هاست به دنبال این طرحی که شما میگید هستیم (و البته همه فعالان این عرصه عطش این طرح را دارند) اگر همه با هم باشیم و همدیگر را یاری کنیم قطعا به این هدف خواهیم رسید

افزودن ديدگاه