google تاثیر دوست در پوشش و حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
31 اکتبر

تاثیر دوست در پوشش و حجاب

مجموعه: صوت

ویژگی های دوست و تاثیر دوستان روی پوشش و حجاب

در حدیث زیبایی از فرمایشات امام علی (ع) علت سخت گیری در حجاب بانوان را سلامت و استواری خودشان می دانند. پیرامون بحث حجاب آیات و روایات زیادی آمده است به عنوان مثال آیه ۶۰ سوره نور درمورد فلسفه حجاب صحبت می کند.

در آیه ۵۳ سوره احزاب سود و زیان داشتن حجاب و حفظ حریم زن و مرد را بیشتر و ریزتر بررسی می کند.

یک سری عوامل درونی داریم مانند انگیزه که گاهی فقدان اطلاعات درمورد حجاب باعث بدحجابی می شود. این گونه بیان می کنند که اگر کسی حجاب داشت یک بدبینی خاصی دارند، حجاب با اندیشمندی تضاد دارد با فعالیت تضاد دارد اینها چیزهایی است باعث می شود فرد بدحجاب شود.

اما چیزی که مدنظر است درمورد عوامل بیرونی است. یکی از این عوامل، دوست هست که از طرف فرزندان ما انجام می شود. گاهی این دوست یابی باعث می شود که فرزند ما بدحجاب شود و گاهی به تعالی او کمک می کند. این مسئله در سنی است که فرزند به دنبال هویت جویی و تنوع طلبی است و به دنبال استقلال شخصی است اگر خانواده حواسش جمع نباشد فرزند کاملا از گروه های دوستی خودش الگو می گیرد چه خوب و چه بد. منظور در اینجا بحث تقلید و همانندسازی است که باید خانواده و پدر و مادر حواسشان در این زمینه جمع باشد.

اگر خودمان نمی توانیم به عنوان یک الگو برای این کودک مطرح شویم باید برایشان الگو بسازیم و الگوهای آماده را برایشان معرفی کنیم. بهترین کاری که می توان کرد آزمایش دوستان است. امام علی (ع) می فرماید: دوست خوب کسی است که تو را از گناهان حفظ می کند.

همین ملاک را برای فرزندان مان توضیح دهیم و آنها دوستانشان را با این ملاک محک بزنند.

اکنون فاصله میان فرزند و پدر و مادر بسیار زیاد شده است. مادر می آید حجاب سر می کند اما فلسفه همان حجاب خودش را نمی داند. در همین حال، دختر همین مادر بدحجاب است. ما باید بیاییم سنت را از مذهب جدا کنیم. حجاب و پوشش ارتباطی ندارد که سنتی شده باشد و ما باید مدرن باشیم. فرزند ما با آن حالت سنتی ای که ما داشته ایم به ضروریات دینش توجه نمی کند بلکه می آید و از دوستانش تبعیت می کند.

چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که همه را به یک چوب نرانیم. ممکن است گاهی افراد بدحجابی که داریم به دلیل این باشد که آنها در این زمینه جاهل هستند و اشتباه فهمیده اند. اینها را نباید برانیم. وقتی بدحجابی هست که حیا دارد به دلیل این است که ضعف علمی درمورد حجاب دارد.در این زمینه باید به این نوع بانوان آگاهی دهیم تا از این جهل بیرون بیایند.

اولین کاری که می توان برای فرزند انجام داد این است که اسلام را به درستی به فرزندمان بدهیم تا خودش بنابر این ملاک ها، دوستش را انتخاب کند. مواهب خداوند به زنان تنها زیبایی آنان نیست بلکه ارزش زنان به کسب فضایل اخلاقی و جلب رضای خداوند متعال است نه اصرار آنها بر زیباجلوه دادن در مقابل دیگران. متاسفانه بازنده ترین نفر در این قضایا همین زنان هستند.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”دانلود صوت”] دانلود صحبت های سرکار خانم اعرابی با حجم ۸٫۸ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • سختی بی جا زن مومن را به فساد میکشد . مردان را لخت تو تلویزیون نشون میدهند گناه نیست نه ؟ خدا لعنت کنه این مردان را .
    خجالتم خوب چیزیه الت تناسلی شونم دیده میشه . برید جمع کنید ریاکارا .

افزودن ديدگاه