google چادر در کجای قرآن آمده است؟ | حجاب برتر
Find Me Here
06 آوریل

چادر در کجای قرآن آمده است؟

مجموعه: صوت

کجای قرآن اسم چادر آمده است؟ پاسخ سرکار خانم ساسانی به این سوال درمورد شأن نزول آیات حجاب

ابتدا شان نزول آیات سوره نور را عرض می کنم. در زمان پیامبر(ص) ، زنان روسری هایشان را به پشت سرشان گره می زدند. روزی زنی در جامعه رسول اکرم(ص) عبور می کرد و مردی از جلو می آمد، آن مرد آن قدر محو زیبایی های ظاهری این زن شد که نگاهش پشت سر بود و جلوی خودش را نگاه نمی کرد، بعد از مدتی این مرد با صورت به دیواری خورد و غرق در خون شد؛ با همین صورت نزد رسول اکرم(ص) رفت و آنجا بود که آیه سوره نور نازل شد. این گونه بود که روسری ها را از جلو گره بزنند. حال اگر این حجاب، با یک روسری کامل و مانتو و جوراب باشد این حداقل حجاب اسلامی است.

اینکه بعضی گمان کرده اند آیه سوره نور، تنها مختص زنان پیامبر است این گونه نیست. در ابتدا این گونه است اما بعد از آنها بقیه زنان مسلمان را هم شامل می شود.

درمورد حضرت زهرا(س)، ما حضور ایشان نرسیده ایم که بدانیم حجابشان چگونه بوده است. اما به نظر می رسد که حجاب ایشان یک حجاب حداکثری بوده است. درمورد روزی که حضرت زهرا برای ایراد خطبه به مسجد می رفته اند این گونه بوده است که خمار می بسته اند و جلباب می پوشیده اند به صورتی که به زمین کشیده می شده است که به نظر می رسد چیزی شبیه به چادر امروزی است.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود صوت باحجم ۱٫۳ مگابایت [/tab][/tabs]

 

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه