google تاریخ و دلایل حجاب در مسیحیت | حجاب برتر
Find Me Here
12 فوریه

تاریخ و دلایل حجاب در مسیحیت

مجموعه: صوت

آیا حجاب برای ادیان دیگر مهم است؟

آیا تاریخچه حجاب را می دانیم؟

حجاب و پوشش در تمامی ادیان و مذاهب جایگاه ویژه ای دارد چراکه این موضوع امری فطری است. اما ببینیم در دین مسیحیت چگونه به آن توجه شده است؟ به همین خاطر به شنیدن صحبت های زهرا کوهساری می نشینیم:

در آیین مسیحیت مانند یهودیت توجه به حجاب بانوان امری معمول و و مورد تایید بوده است. برای مثال جرجی زیدان که دانشمندی مسیحی است درمورد عفاف و حجاب بانوان این گونه می گوید که اگر مقصود از حجاب پوشاندن بدن زن است پیش از اسلام این مسئله نیز بوده است و اسلام تغییری در آن نداده است و تا قرون وسطی نیز این امر معمول بوده است.

ویل دورانت در این باره می گوید که مسیحیت نه تنها شریعتی که یهودیت درمورد حجاب داشته است را تغییری نداده بلکه با تاکید بیشتری رعایت عفت و حجاب را خاطرنشان می کند.

به هرحال در شریعت یهودیت، ازدواج و تشکیل خانواده امری مقدس شمرده می شده اما از دیدگاه مسیحیت، مجردبودن بیشتر مقدس بوده است لذا جای هیچ شبهه ای نمی ماند که برای جلوگیری از فساد مجبور هستند که زنان را به حجاب بیشتر دعوت کنند. فلذا اینکه ما می بینیم خیلی از تعالیم مسیحیت بر پایه رهبانیت و تجرد هست درکنار توصیه زنان و مردان به پاکدامنی و رعایت شدیدتر حریم ها می باشد.

به طور کلی مهم ترین علت دعوت به حجاب در مسیحیت به منظور پرهیز از جلوه گری و پرهیز از زمینه های فساد در جامعه ارائه می شود و نشانه هایی از تشخص زنان عفیف می باشد. یکی دیگر از فلسفه های حجاب در آیین مسیحیت به نشان اطاعت از شوهر می باشد و از طرفی اطاعت از خداوند می باشد. نهایتا به دلیل راهبه شدن بانوان مسیحی، بانوان مسیحی مجبور بوده اند که حجاب و عفاف خود را حفظ بکنند.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود برنامه رادیویی تاریخچه حجاب در ادیان مختلف با حجم ۷٫۷۳ مگابایت [/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه