google تاریخچه عفاف و حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
01 ژانویه

تاریخچه عفاف و حجاب

مجموعه: صوت

افتخار ایرانیان این است که پیش از اسلام نیز حجاب داشته اند…

از هنگامی که بشر به پوشاندن خودش اقدام کرد همیشه نوع پوشش و مقدار پوشاندن به مسائل جغرافیایی بستگی داشته است. تاریخچع عفاف و حجاب بیانگر این مسئله است که مسائل جغرافیایی و فرهنگی و اجتماعی به شدت در نوع پوشش و مقدار پوشاندن مهم بوده است.

پوشیدگی زنان در میان پیروان ادیان الهی مثل دین اسلام و تا پیش از آن مسیحیت، زرتشت و یهودیت مسئله ای پذیرفته شده است و در میان پیروان این ادیان به شکل محسوسی وجود دارد.

پژوهش ها به خوبی نشان می دهد که نوع پوشش زنان در گذشته در تمدن های مختلف رعایت می شده و گاهی به شدت سخت گیری می شده است.

مورخان هم به ندرت گزارش کرده اند که زنان بدوی هم حتی حجاب بدی داشته اند. برخی از تاریخ نگاران، حجاب را برای زنان باستان ذکر کرده اند و آغاز بحث حجاب را از عصر حجر دانسته اند.

کاهش تدریجی حجاب زنان در نیمه قرن هجدهم آغاز شد و تا اواخر قرن ۱۹ در اروپا رواج داشت. در این زمان هم حتی زنان و مردان لباس های بلند می پوشیده اند. فیلم هایی که درمورد قرن هجدهم ساخته می شود این گونه دیده می شود که بانوان با کلاه در جامعه حاضر می شده اند و لباسی پوشیده داشته اند اما پس از تغییر نقش زن در جامعه این مسئله تغییر کرده است.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”دانلود صوت”]دانلود برنامه رادیویی تاریخچه حجاب با حجم ۸٫۲ مگابایت[/tab][/tabs]

افزودن ديدگاه