google نظرات انحرافی درمورد حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
15 می

نظرات انحرافی درمورد حجاب

مجموعه: صوت

بحثی پیرامون حجاب با حضور سرکار خانم علاسوند به همراه گزارش خیابانی …

بحث حجاب بحثی جدید نیست. درمورد داستان آدم و حوا نیز پس از اینکه از جنسیت خود آگاه شدند خود را با برگ پوشاندند.

شواهد تاریخی زیادی در دست است که در رابطه با برخی ملل مثل ایران باستان و یونان و… چیزی به نام حجاب مطرح بوده است و حتی آنچه که در آنجا مطرح بوده بسیار محکم تر و سخت تر از آن چیزی بوده است که بعدها اسلام معین کرده است.

گاهی گفته می شود که حجاب از ایران به اسلام رسیده است. آیا این گونه است؟

اگر منظور از این سخن این باشد که اسلام در رابطه با حجاب منفعل است و تنها از ایرانیان گرفته شده است این سخن اشتباهی است. در اسلام تکلیف فروعات دینی باید بر اساس آیات قرآن یا روایات و یا عقل باشد و ادله بسیاری موجود است که اسلام، حجاب را تشریع کرده است. درست است که حجاب در ایران باستان بسیار سخت بوده است اما نزول آیات حجاب پیش از ارتباط ایرانیان و اعراب بوده است و نمی توانسته تحت تأثیر ایرانیان باشد. اولین ارتباط ایرانیان و اعراب و مسلمین در زمان خلیفه دوم بوده است یعنی زمانی که رسول اکرم(ص) رحلت فرموده بوده و تمامی آیات قرآن نازل گشته بود.

اگر کسی بتواند از لحاظ جغرافیایی شبه جزیره عربستان را بشناسد به این نکته واقف است که رابطه میان شبه جزیره و ایران بسیار سخت است. پس هم از جهت تاریخی و هم از جهت جغرافیایی این سخن مردود است.

با نگاه به برخی نظریه های مخالف این گونه القا می شود که زن در اسلام در اسارت است آیا این گونه است؟

اولا حجاب دغدغه ای بوده است که در همیشه در تاریخ وجود داشته و همیشه مورد بحث بوده است. ثانیا مسئله پوشش و حجاب در گروه هایی که نمی توانند این مسئله را هضم کنند و یا منافع آنها را به خطر می اندازد معمولا به دنبال انحراف این مسائل هستند. برخی از این نظریات قدیمی هستند و برخی دیگر جدید هستند که بر نظریات قدیمی بنیان نهاده شده است. در این نظریه ها سعی می شود گفته شود که دیدگاهی مردسالارانه و اقتصادی را القا کنند و زن را در محدودیت توصیف نمایند.

توضیح درمورد نظریات انحرافی مختلف را در صوت سرکار خانم علاسوند دنبال کنید…

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود سخنان سرکار خانم علاسوند با حجم ۶٫۶ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • چادر واقعا سخته . یک روز رفتم حرم کلا از دین زده شدم .
    چون اقایون راحت با لباس چسب و استین کوتاه و شلوار چسب اونجا بودند و هیچکس هیچی بهشون نمیگفت , ولی ما با مانتوی گوشادم راه نمیدن و چادر به اون سختی رو میگن بپوشید , تازه یک لاخ از موهاتم دیده بشه برخورد بدی میکنند .
    همین کارارو کردین که همه ی دخترا از دین زده شدند و از حجاب بدشون میاد , اگه میخواید گیر بدین به هر دو جنس گیر بدید .
    من که دیگه قسم خوردم حرم نرم , از همینجا زیارت امام رضا رو میخونم وفوت میکنم مطمعنم امام رضا هم قبول میکنه .

  • زیاد مهم نیست حرم بری…….
    تو خونه مارو هم دعا کن

افزودن ديدگاه