google با حجاب ها آریایی ترند! | حجاب برتر
Find Me Here
05 آوریل

با حجاب ها آریایی ترند!

مجموعه: متن

جریان حجاب در ایران به دوران کهن می رسد میگی از کجا راست می گید میگم الان نه از خودم از شرق شناس و گردشگر خارجی که حرفشو رد نمی کنی و حرف من رو دروغ می دونی .

باحجاب ها آریایی ترند!
گفته های ویل دورانت راجع به ایرانیان قدیم:
در جلد اول ” تاریخ تمدن ” صفحه ۵۵۲ راجع به ایرانیان قدیم می‏ گوید :
” در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند ، با کمال آزادی و با روی‏ گشاده در میان مردم آمد و شد می‏ کردند . . . ” .

آنگاه چنین می‏ گوید : ” پس از داریوش مقام زن مخصوصا در طبقه ثروتمندان تنزل پیدا کرد . زنان فقیر چون برای کار کردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند آزادی‏ خود را حفظ کردند ولی در مورد زنان دیگر ، گوشه ‏نشینی زمان حیض که‏ برایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعیشان‏ را فرا گرفت ، و این امر خود مبنای پرده ‏پوشی در میان مسلمانان به شمار می ‏رود . زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان که‏ روپوش دارد از خانه بیرون بیایند ، و هرگز به آنان اجازه داده نمی‏شد که‏ آشکارا با مردان آمیزش کنند . زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر با برادرشان باشد ببینند . در نقش هائی که از ایران باستان بر جای‏ مانده هیچ صورت زن دیده نمی‏ شود و نامی از ایشان به نظر نمی‏ رسد . . . ” چنانکه ملاحظه می ‏فرمائید حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده ، حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می‏ شده ‏اند .[pullquote]در نقش هائی که از ایران باستان بر جای‏ مانده هیچ صورت زن دیده نمی‏ شود و نامی از ایشان به نظر نمی‏ رسد . . . [/pullquote]

خب در عربستان چه خبر بود بزار بگم : زنان برج بودند و بی حجاب و بی حیا حتی می گفتند ما زمانی مکه رو طواف می کنیم که لخت باشیم چون در لباس هایمان گناه کردیم . خب با آمدن اسلام همه چیز عوض شد و حجاب مد شد و زمانی که اعراب به ایران حمله کردند حجاب سر سخت در ایران به حجاب اسلامی تبدیل شد و از دلایل قبول اسلام به نزدیک بودن آن به فرهنگ و رسوم ایرانی اشاره کرد .
متاسفانه کسانی الان هستند که هی آریایی بودنشان را به رخ می کشند ولی حجاب ندارند . جالبه خدایی دخترای با حجاب اسلامی از این افراد به اصطلاح وطن پرست هم آریایی ترند .[pullquote]با آمدن اسلام همه چیز عوض شد و حجاب مد شد و زمانی که اعراب به ایران حمله کردند حجاب سر سخت در ایران به حجاب اسلامی تبدیل شد[/pullquote]

خب حالا فهمیدیم حجاب حق ما ایرانی بوده و اگر از آن پیروی نشود درست نیست .

در احادیث بسیاری بر حجاب تاکید شده است مثال :
امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(۵۸۲۰).

خب این حدیث به خوبی نشان میدهد که حجاب زن دلیل بر آن نیست که مرد برتر است و زن باید همیشه خانه نشین باشد بلکه با محافظت از او باعث آسایش آن از مردان غریبه و شهوت ران می شود .

امام صادق علیه السلام می فرمایند: حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. ( المستدرک، ج۵) .

خب این یعنی چه یعنی این که باز جمله ی بالایی برای خوبی و راحتی جسم و روح لطیف زن . معذرت می خوام ولی اگر زنانی که به شهوت رانی و غیره مشغولند رو ببینید نه روح سالمی برایشان باقی مانده نه جسمی .

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که: روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد. رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟» فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند .

رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و…از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند.

ولی واقعا جای تاسف دارد که این همه مرد وجود دارد ولی در این دوره و زمونه غیرتی از خود نشان نمی دهند و می گذارند زنشان بی حجاب و ریلکس قدم بزند و هر مردی با لذت به آن نگاه کند و خودشان هم همین گونه با زنان دیگر .

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ نوشته هایی در باره حجاب وعفاف اسلامی [/tab][/tabs]
۰ دیدگاه
  • سلام
    داستان آرایایی بودن وغیره را نمی دانم ولی تا جاییکه در کتاب های متعدد تاریخ آمده است ایرانیان هم پادشاه زن داشتند مانند آذرمیدخت هم فرماندهان زن داشتند مثل ارامتیس .
    در ضمن در کتیبه ها در کتاب از زبان داریوش -هایدماری کخ اشاراه شده زن ها در دولت حضور موثرداشتند.

    • امید وطن دوست

      سلام
      سخن شما با متن فوق منافاتی ندارد. حضور داشته اند اما بیشتر پوشش آنها مهم بوده تا حضورشان.

  • از کورش کبیر پرسیدند چرا زنان کشورت پوشش سر ندارند
    گفت پلک چشمان مردان سرزمینم پوشش زنان سرزمینم است

    این نشون میده که اون زمان چیزی بنام تبعیض جنسیتی وجود نداشت برعکس حالا
    و ما پادشاه و فرمانده ی ارتش زن هم داشتیم
    اون زمان ترجیح میدادن زن آزاد باشه و مرد بافرهنگ
    نه حالا که زنو محدود می کنند چن مرد چشم چرونه
    و اگه پوشش زنان اون موقع رو مشاهده کنید می بینید پوشیده هست ولی باحجاب نیست
    در نتیجه شما که دختر نیستی و نمیدونی پوشیدن یک لباس با فرهنگ عربی واسه یه دختر آریایی که اصلا مسلمون نیس چقد سخته نمی خواد مارو راهنمایی کنی چی بپوشیم
    گشت ارشاد به اندازه کافی جلو آزادی مونو میگیره
    با تشکر

    • امید وطن دوست

      الان پس راه حلی بدید که بشه چشمان مردان رو بافرهنگ کرد. البته حجاب آنچنان ربطی به چشمان مردان ندارد. شما حتی طبیعت زیبا را هم ببینید چشمتان خیره می شود ولی در مسئله بانوان مسئله اینطور است که جذابیت باعث خدشه دار کردن حرمت بانوان می شود.

    • ببخشید ولی تو این جامعه فقط موضوع زن نیست مرد هم هست…هم مرد چشم چرون وجود داره هم اینکه یه عده نمیخوان ایمانشونو از دست بدن پسر ۱۵ ساله نمیخواد اینجور تیپ هارو ببینه و تحریک بشه.طرف از اسپانیا اومده بود ایران میگفت اونجوری که من تو ایران تحریک میشم تو کشور خودم نمیشم.میگفت تو غرب فقط زن های فاحشه اینجوری میان بیرون.برو نظر مجله فراسوی اکو مد رو درباره زنای ایرانی بخون…در ضمن چادر لباس زن های عربی نیست.چادر کلمه فارسیه چادر زنهای عرب با نقاب بوده و نیازی به نگه داشتنش روی سر نبوده خودش رو سر قرار میگرفته.همین چادر عربی که الانم هست اونجوری بوده…چادر زنای ایرانی هم دقیقا همون چادریه که بیشتر زن های ایرانی سر میکنن .بعد مگه شما مسلمون نیستی؟؟؟حتما اسلام رو قبول نداری که میگی واسه یک اریایی سخته لباس یه زن عرب رو بپوشه…خیلی خوبه واقعا کل دنیا دارن با نژاد پرستی مبارزه میکنن اونوقت ایرانیا توی قرن ۲۱ تازه یادشون افتاده اریایی هستن…اگه واقعا دنبال نسل و نژادت میگردی ما هممون مال کشور افغانستان هستیم.خوب پس الان بلند شیم فریاد بکشیم بگیم وطنم افغانستان؟این ایمان است که نجات می دهد نژاد را….دارن از تعصبتون سواستفاده میکنن و اصلا هم متوجه نیستید.خداییش یه نگاه به امار طلاق توی کرج یا تهران که واسه خودش اروپا شده بون بعد یه نگاه به امار طلاق تو شهرهایی که مذهبی هستن مثل زنجان بکن.اصلا قابل مقایسه نیست.شما داری خیلی سطحی نگاه میکنی به موضوع اگه واقعا میخوای بدونی چرا باید حجاب وجود داشته باشه یه سخنرانی یک ساعته بهت معرفی میکنم سرچ کن تو نت یا خودم اپلود میکنم لینکشو واست میفرستم دانلود کن گوش کن.اصلا هم راجب دینو مذهب صحبت نمیکنه خیلی منطقی و فرهنگی راجب حجاب حرف میزنه

  • خب واسه ی جلوگیری از خدشه دار شدن حرمت بانوان میشه آموزش رو از سنین پایینتر شروع کرد . مثلا تو همین کتاب تفکر وسبک زندگی میشه گفت که نباید به کسی از جنس مقابل به هر دلیلی توهین کرد . یا میشه تو تلویزیون که انقدر سعی میکنن برنامه ها و سریال ها ی آموزشی درست کنن این مساءل رو هم تو برنامه هاشون بگنجونن یا تو ی بیلبورد های خیابونا. یا می تونن انجمن های دفاع از حقوق زن ها درست کنن.یا افراد خاطیو به شدت مجازات کنن و واسه ی دستگیری اونا گشت ارشاد بزارن نه واسه دستگیری دخترای بدحجاب. و در ضمن این حجاب اجباری هم دلیل خیلی از بد حجابی هاست و خیلی از دوستای من که تو خانوادهی مذهبی بزرگ نشدن واجباری روشون نبوده الان خودشون به این نتیجه رسیدن که به حجاب نیاز دارن وباحجاب شدن واینکه اجبار و تفکیک فقط باعث حساسیت بیشتر هر دو جنس میشه و مطاله و آموزش مناسب تو این موارده که جامعه ای سالمتر میسازه نه مجبور کردن دخترای شیش ساله به مقنعه سرکردن تو مدرسه

    • امید وطن دوست

      با آموزش در سنین پایین به شدت موافقم. اتفاقا توی دنیا هم هرچیزی که دولت ها می خوان به مردمشون بفهمونن از مدرسه و آموزش شروع می کنن

افزودن ديدگاه