google قصه عاشقی پهلوان حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
03 دسامبر

قصه عاشقی پهلوان حجاب

مجموعه: متن

فقط یک پهلوان حجاب می تواند به خاطر حمایت های معشوقش، سکوت کند و حرفی درمورد حذفش از ورزش نزند…

قصه عاشقی پهلوان حجاب

سمیه حیدری قهرمان جودوی آسیا و جهان در خصوص مشکلاتی که بعد از قهرمانی با آن روبرو شد می‌گوید: بعد از این مسابقات بود که مشکلات ما شروع شد که مهم ترین دلیل آن پوشش با چادر بر روی سکوی قهرمانی بود. پیش از مسابقات آسیایی به ما گفتند سکوت کنید تا حق شرکت در مسابقات را داشته باشید! سکوت کردم، به وزارت ورزش نامه زدم و برای مسابقات آسیایی اعلام آمادگی کردم و مطمئن بودم مدال می گیرم. بماند که حضور بانوان در مسابقات آسیایی هم به طور کامل منتفی شد.

وی در خصوص پیگیری مشکلاتش نیز گفت: بارها از طریق وزارت ورزش برای حل مشکل از من و برخی مسئولان فدراسیون دعوت به عمل آمد تا زمینه ادامه فعالیتم فراهم شود، اما مدیران جودو به وعده هایشان عمل نکردند و همچنان از ادامه فعالیت ورزشی در سطح قهرمانی -چه در داخل و چه خارج از کشور- محروم هستم.

وی ادامه داد: اگر در مسابقات سهمیه المپیک شرکت نکنم شانس حضور در المپیک را از دست می دهم.[pullquote]با چادر به روی سکوی قهرمانی رفتم تا به جهان حجاب اسلامی را نشان دهم[/pullquote]

حیدری با بیان اینکه «با چادر به روی سکوی قهرمانی رفتم تا به جهان حجاب اسلامی را نشان دهم» گفت: اتفاقا بعد از این حرکت من -که اتفاقا مورد لطف دفتر حضرت آقا هم قرار گرفتم- بنده را طوری از ورزش حذف کردند که واقعا دچار نوعی افسردگی شدم.

بانوی کوراش کار کشورمان افزود: من حتی اجازه حضور در مسابقات داخل کشور را هم ندارم، از مسابقات لیگ با فشارهای وارده به مدیران تیم، حذف شدم و خیلی از اتفاقات دیگر که واقعا فشار روانی بالایی را به من وارد کرد.

وی درباره دلایل حذف خود از مسابقات لیگ تصریح کرد: مهم ترین دلیلش این است که فدراسیون جودو نمی خواهد من باشم، درست زمانی که از مسابقات کره برگشتم به دلایل و بهانه های مختلفی که برای همه روشن است از تیم ملی خط خوردم.

سمیه حیدری گفت: حدود ۱۵ سال است که جودو کار می کنم و دو مرتبه در رقابت های کوراش بازی های داخل سالن آسیا نایب قهرمان شدم. سال گذشته، مدال برنز رقابت های کوراش قهرمانی جهان را کسب کردم. زمانی که از مسابقات آسیایی کره آمدم، فقط از دفتر مقام معظم رهبری بنده را حمایت کردند و با روحیه و انگیزه ای که به من دادند، می خواستم جواب حمایت ها و زحمت های رهبرم را بدهم

وی افزود: البته برای این تشکر وظیفه بیشتر داشتم و باید کار بیشتری را انجام می دادم که متاسفانه در ترکیه نه امکاناتی بود و نه مقدور بود، ولی خدا را شکر می کنم که توانستم در مسابقات مدال بگیرم و با چادر بر روی سکو بروم و بتوانم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نام حضرت آیت الله خامنه ای را بر روی سکو به جهان نشان بدهم.

به هر حال هرچند امید است که دستگاه های نظارتی این موضوع را بررسی کنند، ولی مسأله این است که اگر این بانوی محجبه در مسابقات شرکت نکند، سهمیه المپیک و احتمال دستیابی به یک مدال برای ایران به‎راحتی از دست می رود!

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”منبع”]ریحانه[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • خانم حیدری خداوند شما را در همه ی عرصه ی زندگیتان یاری کند و دست حضرت زهرا(س) همواره بر روی زندگی شما خیر و برکت را فزونی دهد. من باید به شما خانم با عفت بگویم که خداوند در قران گفته است: (( مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ ) وهرکس از خدا پروا کند (خدا) برای او راه بیرون شدنی قرار می دهد و از جایی که حسابش را نمی کند به او روزی می رساند). مطمئن باشید که راi خروجی به بهترین شکل ممکن برای شما باز می شود و این موضوع ممکن است برای امتحان شما باشد که اگر شما سزبلند بیرون بیایید مسیر سعادت را خیلی سریع تر می پیمایید. البته این صبر شما دلیلی بر موجه بود کار مسئولین مربوطه نمی شود و باید پاسخگوی اعمال خودشان هم در دادگاه اسلامی و هم در دادگاه عدل اللهی باشند. برای شما از خداوند توفیق روز افزون مسئلت می کنم.

  • یعنی چی که قهرمان حجاب پهلوان شد.
    بنظذم باید می نوشتید قهرمان حجاب نابود شد
    کی مسبب این حرکت ناجوانمردانه است
    نکنه ما توی یک کشو سکولار زندگی می کنیم
    خدا بدادمون برسه با این مسئولینمون

    • امید وطن دوست

      پهلوان کسی است که قهرمانی برایش مهم نیست… شاید بیشتر برایش حجاب مهم باشد تا قهرمانی…

افزودن ديدگاه