google قهرمان حجاب ، پهلوان شد! | حجاب برتر
Find Me Here
02 نوامبر

قهرمان حجاب ، پهلوان شد!

مجموعه: متن

سمیه حیدری، قهرمان حجاب از عکس العمل های مسئولین می گوید…

سمیه حیدری قهرمان کوراش ایران

سمیه حیدری قهرمان کوراش ایران

لطفا خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید؟
سمیه حیدری هستم ۱۵ سال است که ورزش جودو را به صورت حرفه ای انجام می دهم.

چرا با حجاب جادر روی سکو رفتید در صورتی که می توانستید مانند بقیه با لباس ورزشی خود بروید؟
من از روز اول با هدف افتخار آفرینی کار را شروع کردم و هدف والاتری نیز داشتم و آن، این بود که ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) باشم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با حفظ حجاب، گوشه ای از رشادت های حضرت زینب (س) را به دنیا نشان دهم و حجاب را به عنوان نماد یک زن مسلمان به دنیا معرفی کنم.

عکس العمل مسئولین فدراسیون و حتی مسئولین داخلی به حرکت شما چی بود؟
متاسفانه بعداز مسابقه من در کره، جلسه ای در همان جا صورت گرفت و به من نشان دادند که دیگر نمی توانم در مسابقات شرکت کنم. فدراسیون هیچ گونه حرکتی نکرد. نه تنها حمایت مالی نکرد حتی یک تبریک تلفنی هم به من هم نگفتند و حتی با آبروی ماهم بازی کردند و حرف های نامربوطی را نیز به ما نسبت دادند و سعی کردند حرکت من را ظاهرسازی معرفی کنند و علاوه بر من، خواهرم را نیز از بقیه مسابقات منع کردند.

روی سکو با داشتن چادر چه احساسی داشتید؟
از اینکه توانسته بودم با چادر روی سکو حاضر شوم اشک درچشمانم جمع شده بود و آن پیروزی را، عنایت حضرت زینب (س) می دانستم و خیلی خوشحال بودم و خدا را شکر می کردم که توانسته بودم ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) باشم.

در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان چه توصیه هایی به شما داشتند؟
من از شوق دیدار با آقا سجده شکر بجا آوردم و خیلی خوشحال بودم . آقا از حرکت من خوشحال بودند و از من تشکر کردند و به حفظ این جایگاه تاکید داشتند.

ورزشکاران چگونه می توانند در بهبود وضعیت حجاب نقش آفرینی کنند و تاثیر گذار باشند؟
ابتدای کار آنها باید به این باور برسند که حجاب مانع پیشرفت نیست، بلکه باعث پیشرفت است. چون وقتی عقیده شما بر این باشد که خداوند و ائمه اطهار به حجاب شما توجه دارند و ناظر اعمال شما هستند مسلماً این از لحاظ معنوی به شما خیلی روحیه می دهد و استرس مسابقه را کاهش می دهد و اعتماد به نفس را بالا خواهد برد، چون حفظ همین حجاب سختی های خاص خود را دارد و خداوند بهترین شاهد و بهترین پاداش دهنده بر این سختی هاست

نظر شخصی شما در مورد پوشش چادر چیست؟
چادر یک حجاب برتر است .مانتو و … حجاب هستند ولی باید به دنبال بهترین بود و چادر بهترین نوع حجاب است و زینت زن را بهتر حفظ می کنند و حالات معنوی خاصی می خواهد و هر کس نمی تواند به آن دست پیدا کند.

شاخص ترین عکس العمل خارجی ها نسبت به چادر شما چه بود؟
چادر، مورد استقبال مردم کره و ورزشکاران حاضر در دهکده بازی ها قرار گرفته بود و مرا تشویق می کردند و حتی اصرار می کردند چادر من را تجربه کنند. وقتی چادر می پوشیدند و می دیدند که آنها را بسیار زیبا و محرم تر نشان می دهد، خوششان می آمد و می گفتند خوش به حال شما که چنین لباس زیبایی دارید.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”منبع”] حجاب نیوز[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • با چادر که اگه میشد که مردان هم فوتبال بازی میکردند
    من واقعا موندم شبکه ی ایران حرف از پوشش زن میزنه بعد از اون طرف مسابقه ی کشتی میزاره که مردان چه وضعی دارند ادم خجالت میکشه .
    اخه این درسته؟ اقای خاتمی نماز جمعه تهران هم گفتند زنان اینان را نگاه نکنند , اخه مگه میشه ؟ خب زن هم بره اینجوری لباس بپوشه بعد بگید مردان نگاه نکنند , میشه؟ خیر نمیشه .
    بابا جمهوری اسلامی ما داریم زندگی میکنیم باید این صحنه ها توی تلویزیون نباشه

افزودن ديدگاه