google هیچ کس نمی شناختش... | حجاب برتر
Find Me Here
21 نوامبر

هیچ کس نمی شناختش…

مجموعه: متن

به مجلس وارد می شود… به دنبال پیامبر (ص) است. اما معلوم نیست کدامشان پیامبر است، انگار هیچ کس او را نمی شناسد…

هیچ کس نمی شناختش

پیامبر اکرم (ص) یکی از جنس بشریت است چنانکه قرآن کریم به این مسئله تاکید دارد. جمله ای که در ابتدای کلام بود مربوط است به یکی از روایات از دوران نبی اکرم(ص) است. چرا ایشان از میان یارانشان قابل تشخیص نبوده اند؟ آیا اگر جایگاهی که ایشان در میان اصحاب انتخاب می کردند و پوشش فاخرتری می پوشیدند بهتر نبود؟

این همان فلسفه حجاب در میان مسلمین است. در آن دوران اگر این شرایط دیده می شد برای مسلمین و خصوصا غیرمسلمین خیلی مهم بود چراکه می فهمیدند با یک انسان مانند خودشان طرف هستند نه کسی که به راحتی با لباس های متفاوت از دیگران و اینکه در بالای مجلس بنشیند مشخص شود. حجاب نیز چه در مردان و چه در زنان به همین خاطر است که بیشتر جنبه انسانیت ایشان دیده شود نه اینکه به خاطر ظاهر ایشان توجه کنند.

هیچ گاه هیچ پیامبری به این شکل نبوت خودش را اثبات نکرده است. ایشان معمولا با معجزاتی که می آوردند کسانی را که هنوز باور نداشته اند را به این نکته نهیب می زدند که پیامبر هستند. ما انسان ها نیز از این پیامبران اطاعت نکنیم (البته نه اینکه معجزه بیاوریم که نمی توانیم!)، کاری کنیم که بیشتر به خاطر انسانیت و ویژگی های اکتسابی مان به ما توجه کنند.

علم، هنر، مهارت های مختلف از چیزهایی هستند که ما در زندگی مان آنها را کسب می کنیم. اما چهره خوب و ظاهر بدنی خوب چیزی نیست که ما از ابتدا کسب کرده باشیم گرچه می توان اینها را در طول زمان بهتر کرد اما اینها چیزی نیست که بتوان با آن بالاتر بودن خود را از دیگران اثبات کرد چون کارهای سختی نیستند که اندک افرادی بتوانند آن را انجام دهند.

پس بهتر است که لباسی بپوشیم که هم خودمان تمرکزمان روی چیزهای اکتسابی دنیایمان مترکز شود و هم حواس دیگران را از این مسائل پرت نکنیم

امید وطن دوست 

افزودن ديدگاه