google رونق بسکتبال بانوان با آزادشدن حجاب اسلامی | حجاب برتر
Find Me Here
08 نوامبر

رونق بسکتبال بانوان با آزادشدن حجاب اسلامی

مجموعه: متن

بانوی ارمنی مذهب بسکتبال ایران درمورد اینکه حجاب آیا مانع فعالیت آنهاست یا خیر می گوید…

رونق بسکتبال بانوان ایران با آزادشدن حجاب اسلامی

نارینه اردشنیان درباره کیفیت لیگ بسکتبال بانوان گفت: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) اعلام کرده است که از این پس تیم ملی بانوان ایران می‌تواند در بازی‌های رسمی شرکت کند انگیزه همه بازیکنان و مربیان بالا رفته است. این موضوع باعث شده است که تیم ها بهتر و بیشتر اسپانسر پیدا کنند و بازیکنان نیز کیفیت بیشتری را از خود به نمایش بگذارند. فیلمبرداری از مسابقات هم تاثیر خوبی داشته است. هرچند به نظر من لیگ بانوان همیشه کیفیت خوبی داشته است.

ملی پوش تیم آرارات تهران درباره غیبت تیمهای قهرمان لیگ در فصل بعد اظهار کرد: تیم دانشگاه آزاد و کشاورز بعد از قهرمانی درلیگ در فصل جدید رقابت‌ها غایب بودند و این مشکلی است که در بسکتبال بانوان وجود دارد. خانم نایبی در تیم قزوین و تیم ملی زحمات زیادی را کشیدند ولی امسال با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتند که درلیگ حضور نداشته باشند. بازیکنان تیم کشاورز بسیار با کیفیت بودند و حتی در فینال لیگ با تفاضل گل موفق شدند به قهرمانی برسند. این یک موضوع ناراحت کننده است اما واقعیتی است که وجود دارد. امیدوارم با رفع شدن مشکل حجاب، اسپانسرها در سوپرلیگ بانوان تیم داری کنند و دیگر این مشکلات را در بسکتبال بانوان نبینیم.

اردشنیان درباره مجوز فیبا برای حضور بانوان بسکتبالیست با حجاب در میادین بین‌المللی تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر بازی ها و تلاش ما دیده شود قطعا مجوز موقت فیبا، دائمی می‌شود. به نظرم این مجوزکوتاه مدت برای این بود که مسئولان فیبا کمی از خود سرسختی نشان بدهند و بعید می‌دانم که بعد از دوسال فیبا این مجوز را دائم نکند. اکثر بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب فعالیت می‌کنند و هیچ مشکلی برای کسی پیش نمی‌آید. هرچند که بسکتبال کمی با دیگر رشته ها متفاوت است و لباس‌ها ممکن است در برخوردها مشکلاتی را به وجود بیاورد.

نارینه اردشنیان در پایان گفت: برای ما به عنوان ملی پوش فرقی ندارد که با پوشش بازی کنیم چرا که عادت کردیم و آرزوی ما این است که بالاخره یک بازی رسمی برای ایران انجام بدهیم و پوشش نمی‌تواند مانع ما باشد. امیدوارم روزی شاهد پیشرفت بسکتبال بانوان باشیم. به نظرم رسانه‌ها نیز باید پیگیری بیشتری را انجام بدهند. عمر بسکتبال من در حال اتمام است اما به اندازه دیگر رشته ها شناخته شده نیستیم، امیدوار پوشش خبری رسانه ها بیشتر شود و اهمیت آن‌ها صرفا به اردوهای ملی و لیگ نباشد و به صورت ریشه ای به بسکتبال بانوان نگاه کنند.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”منبع”] حجاب نیوز[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • زنان چقدر مظلوم واقع شده اند .
    خدایا خودت مردان بی حجاب فوتبالیست , والیبالیست و کشتی گیران را به سزای عمل شان برسان که با این وضع زننده وارد بازی نشوند

افزودن ديدگاه