google پارک عروس | حجاب برتر
Find Me Here
15 مارس

پارک عروس

مجموعه: متن

ششمین نوشته توسط کاربران وب سایت حجاب برتر

پارک عروس

در استان خوزستان و به ابتکار مشاور این استانداری، خانم الهه موالی زاده ،پارک هایی برای عروس ها و پارک هایی برای بانوان ساخته می شود. علت ساخت پارک عروس، حضور بدحجاب و بی حجاب عروس در شب عروسی در خیابان ها و عکس گرفتن های آنها می باشد که مانعی برای رفت و آمد خوزستانی هم می شود.

مدت ها بود این ایده در ذهن بسیاری از فعالان حوزه حجاب بود که بانوان نمی توانند در پارک های کشور به ورزش بپردازند. مثلا خود من که در تهران هستم وقتی صبح ها برای ورزش به پارک می روم می بینم که زنان محله مان نمی توانند به درستی و آن گونه که باید ورزش کنند. تنها به راه رفتن به دور پارک و صحبت کردن با یکدیگر مشغولند و نمی توانند از وسایل تعبیه شده توسط شهرداری استفاده نمایند. در واقع حجاب مانع ورزش ایشان می شد.

با احداث پارک بانوان در خوزستان، خیلی خوشحال شدم چون فکر می کنم که دیگر این مشکل برای بانوان مرتفع می شود. بانوان در این پارک های اختصاصی می توانند به هرگونه فعالیت ورزشی و غیره بپردازند بی آنکه از نگاه های نامحرمان و آزار آنها، گزندی به ایشان برسد.

پارک بانوان

اما برگردیم به پارک عروس که احساس می کنم قدری توضیحش مبهم بود. عروس و داماد، یکی از بهترین شب های زندگیشان را در شب عروسی شان می گذرانند. چندسالی است که در مراسم های عروسی (حتی در خانواده های مذهبی) رعایت شئون اسلامی نمی شود. این را نمی گویم که همه بنشینند و روضه گوش کنند. در اینجا خاطره ای از حاج آقای نقویان شاید بحث را بازتر کند:

ایشان می گفتند که شبی رفتم به عروسی و تا من وارد شدم همه سکوت کردند و دیگری سازی نواخته نشد و از من دعوت کردند که منبر بروم. یکی از دوخانواده عروس و داماد آن چنان مذهبی نبود و راضی به نظر نمی رسید. من رفتم بالا و شروع کردم به صحبت کردن و جوک گفتن. بعضا جملاتی زیبا و کنایه آمیز خنده دار هم خطاب به عروس و یا داماد می گفتم. دیدم ظاهرا تأثیری در حضار ندارد. اینجا بود که گفتم : مگر آمده اید مجلس عزا؟! چرا دست نمی زنید؟. از اینجا به بعد روح نشاط و شادی در عروسی حکم فرما شد.

شادی در اسلام توصیه شده است اما گناه نه. در این پارک که قرار است در استان خوزستان ساخته شود و قرار نیست یک پارک باشد و کار گسترده ای است، به این خاطر است که عروس و داماد در محیطی زیبا بتوانند به راحتی عکس بگیرند بی آنکه گزند کسی به ایشان برسد و از طرفی مزاحم مردم شوند.

نوشته شده توسط ا.و

افزودن ديدگاه