google صلاحیت غرب ؟! | حجاب برتر
Find Me Here
12 ژوئن

صلاحیت غرب ؟!

مجموعه: متن

آیا غرب صلاحیت دارد تا آزادی را در کشورهای دیگر گسترش دهد؟

صلاحیت غرب ؟!

افرادی دنبال آزادی هستند امّا در حقیقت، هنوز معنی آزادی را متوجه نشده‌اند؛ غافل از این هستند که، کسانی که آن‌ها را به آزادی دعوت می‌کنند، زنانشان تا چند سال پیش حتی حق رأی هم نداشند و این در حالی است که زن مسلمان از همان ابتدای اسلام، از آزادی بهره می‌برده است، همان آزادی که با شئونات زن مسلمان منافات نداشته باشد.

امروزه غرب به دنبال از بین بردن عفت و حیای زنان جوامع مسلمان است؛ با عنوان کشف حجاب یواشکی که باید گفت: اولاً اگر کار آن‌ها درست است چرا یواشکی؟ و ثانیاً اگر آنان مدعی آزادی هستند، چرا کاری برای آزادی زنان کشور خویش نمی‌کنند؟

زنان آمریکائی تا سال ۱۹۲۰ حتی حق رأی برابر با مردان را نداشتند، ابتدا در سال ۱۸۲۰ بیش از دوهزار زن آمریکایی به دولت ایالات متحده آمریکا تقاضانامه‌ای ارائه کردند و در آن، خواستار اعطای حق رأی برابر با مردان شدند. این تقاضانامه مورد اعتنای دولت آمریکا واقع نشد.[pullquote]زن مسلمان از همان ابتدای اسلام، از آزادی بهره می‌برده است، همان آزادی که با شئونات زن مسلمان منافات نداشته باشد.[/pullquote] در سال ۱۹۱۰، زنان آمریکا راهپیمایی‌ها و تظاهرات وسیعی را در نیویورک، ماساچوست و نیوجرسی سازمان دادند و در نهایت، در سال ۱۹۲۰ ویلسون رییس جمهور ایالات متحده، نوزدهمین متمم قانون اساسی آن کشور را به مجلس سنا رساند که بر اساس آن، تمام زنان ایالات متحده آمریکا برای اولین بار، حق رأی برابر با مردان می‌یافتند.[۱]

انتخابات و حق رای زنان

شاید کسی بگوید این‌ها که گفتید برای دهه‌های قبل است امروزه را چه می‌گوئید؟[pullquote]زنان آمریکائی تا سال ۱۹۲۰ حتی حق رأی برابر با مردان را نداشتند![/pullquote] اندیشمندان غربی همچون دونالد دیویدسن و روت سیدل هم اذعان دارند که جامعه‌ی غرب، بعد از این همه که دم از فمنیسم می‌زند، برای زنان هیچ امنیتی به آرمغان نیاورده است.

دیویدسن می‌نویسد: دستاوردهای فمینیسم برای آینده بی‌فایده است. او معتقد است که فمینیسم، موضع شغل‌محور را جایگزین وضعیت خانه‌محور در دهه‌ی ۱۹۵۰ کرده و ارزش خانه‌داری و روابط سالم زن و مرد را از بین برده است.

و یا روت سیدل می‌گوید: هنوز سوء استفاده‌ از زنان در تبلیغات، مد و فیلم‌ها وجود دارد و همچنین فقر بیشتر زنان در جامعه‌ی غربی را از اموری می‌داند که هنوز لاینحل باقی مانده است[۲]

حال با این همه عقب‌ماندگی که غرب، در بین جوامع خود دارد، چگونه می‌تواند برای زنان مسلمان، آزادی را به ارمغان بیاورد؟ (در حالی که این آزادی که غرب از آن دم می‌زند خود عین بردگی است)
آنان برای خود چه کرده‌اند که امروزه برای ما انجام بدهند؟ چطور است که بدون هیچ تحقیق و کنکاشی در سرگذشت غرب، به دنبال ایده‌های پوچ و باطل آن می‌رویم؟ یا اسلام کدام ارزش زن را نادیده گرفته که غرب می‌خواهد آن را برطرف کند؟

اگر کمی در اطراف خود دقّت کنیم، به وضوح می‌بینم که غرب، جز خاری و ذلت برای جوامع اسلامی نمی‌خواهد؛ از زنان به عوان ابزار و وسیله استفاده می‌کند تا بتواند اهداف شوم خود را عملی کند و این هم طبیعی است زیرا مسلمانان با چپاول و زورگوئی غرب، مخالفت می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند از هر طریق که شده ضربه‌ی خود را بزنند.

—————————————

پی‌نوشت:
۱- ساناساریان، الیز، جنبش حقوق زنان در ایران (طغیان، افول و سرکوب از ۱۲۸۰ تا انقلاب ۱۳۵۷). ترجمهٔ نوشین احمدی خراسانی،چاپ اول، تهران: نشر اختران، ۱۳۸۴، ص۷۴.
۲- اسلام و ایران، مجموعه مقالات اسلام و فمینیسم، عبدالرحمن حسنی‌فر، جلد دوم، ص ۹۹.

[tabs][tab title=”منبع”]گروه اینترنتی رهروان ولایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • تقدیم به امام غریبمان .. مهدی (عج)

    خون علی است در رگ ما موج می زند
    این لشگر شماست اگر فوج می زند

    رودیم و موجهای خروشان می آوریم
    با اشک هایمان همه طوفان می آوریم

    مثل همیشه مست کلام هدایتت
    با هر فراز جامعه ایمان می آوریم

    از سامرا به شیعه ی خود یک اشاره کن
    مردانی از قبیله سلمان می آوریم

    سربازهای پا به رکابی برایتان
    اصلا سپاهی از خود ایران می آوریم

    مردانت از تمام زمین جمع می شوند
    ما نیز پرچمی ز خراسان می آوریم

    اللهم عجل لولیک الفرج

  • در تبلیغات غرب از مردان هم سوء استفاده میشود .
    مثل خانم جنیفر لوپز که در بیانات خود گفتند : اوایل از زنان مانکن برای کلیپ ها استفاده میشد ولی حالا من مردان مانکن را برای کلیپ ام استفاده میکنم .
    پس میبینیم که زن وسیله نیست .
    مکان هایی در امریکا هست که زنان در انجا مردان را میخرند .
    اگه میخواهید به زنان توهین کنید باید دو طرفه باشد .

افزودن ديدگاه