google همه می توانند... | حجاب برتر
Find Me Here
30 اکتبر

همه می توانند…

مجموعه: متن

خداوند در هدایت کردن مردم خسیس نیست… ما نیز خسیس نباشیم!

همه می توانند

امروز قدری دیرتر از خواب بیدار شدم و چون به همین خاطر، صبح برای ورزش به پارک محله نرفته بودم قدری کسلی در من مشهود بود. کسلی ای که من را پس از مدت ها در مقابل جعبه تصویری صدا و سیما قرار داد و فیلمی به نام “رادیو”.

این فیلم به طور کامل چیزی نیست که بخواهم درموردش صحبت کنم. اما اتفاقی در این فیلم افتاد که شاید جالب باشد. اولیای مدرسه از یکی از افراد شکایتی داشتند درمورد اینکه وی بدون اجازه وارد رختکن تیم بسکتبال دختران این مدرسه شده بوده است و این مسئله تا جایی بیخ پیدا کرد که می خواستند او را از مدرسه اخراج کنند.

تا اینجای کار چیزی که دست ما را می گیرد این است که قبح این عمل برای همه مردم آنجا مشهود است اما مگر آنها قوانینی مانند اسلام دارند؟! آنهایی که قوانین شان کاملا ساخته و پرداخته ذهن انسانی خودشان است و از هیچ غیرانسانی هم کمک نگرفته اند و درصد خطا در قوانین آنها وجود دارد.

اما این مسئله ای است که به قانون و… ربطی پیدا نمی کند. قوانینی که درمورد برخی گرایشات جنسی در غرب به تصویب رسیده است این طور نیست که بخواهد آن را عمومی کند بلکه در حد حمایت از گروه ها می باشد. اما این مسئله به خود انسان ها مربوط است. هر انسانی که وارد تعصب نشده باشد می فهمد که نباید مردان وارد عرصه های زنانه شوند و زنان هم نباید وارد عرصه های مردانه شوند.

همه دنیا حداقلی از حیا را دارند. اگر حیا را ساختمانی ۱۰ طبقه فرض کنیم. آنها حداقل تا طبقه اول حیا را دارا هستند اما این ساختمان هنوز کامل نیست و به همین خاطر زیبا هم نیست و روی روبنای آن نیز نمی شود کار کرد که اگر روبنای آن در چنین وضعی درست شود وقتی می خواهیم طبقه دوم را بسازیم به طبقه اول نمی آید.

وقتی این پتانسیل درتمام دنیا وجود دارد چرا ما نباید از این ظرفیت استفاده کنیم. تقریبا همه پدرها و مادرهای امروز کشورمان، یکی از مهم ترین کلاس های تابستان فرزندانشان، کلاس زبان انگلیسی است اما نه خودشان و نه فرزند نمی داند که چرا باید این زبان را بخواند. آن قدر این مسئله گسترده است که در کتاب های مدارس مان نیز کتاب آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. چرا هدف ما از آموختن این زبان، ورود به عرصه های خارجی نباشد؟ چرا ما نباید با منطق دینی مان (که واضح است خشونت نیست) مردم مناطق دیگر جهان را توجیه نکنیم؟

خداوند در هدایت کردن مردم خسیس نیست… ما نیز خسیس نباشیم!

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی حجاب برتر

افزودن ديدگاه