google حجاب را بلدیم یا باید یاد بگیریم؟ | حجاب برتر
Find Me Here
22 مارس

حجاب را بلدیم یا باید یاد بگیریم؟

مجموعه: صوت

درمورد اینکه حجاب را فطرتا می دانیم یا اینکه باید آن را یادبگیریم و مسئله ای اکتسابی است…

اگر حجاب امری فطری باشد یعنی در میان همه انسان ها مشترک است.

یک نمونه بارزی که می تواند ثابت کند که حجاب و عفاف در فطرت انسان وجود داشته است، آیات سوره اعراف است در بحث آدم و حوا که خداوند وقتی آنها را خلق نمود و اینها فریب شیطان را خوردند و از شحره ممنوعه خوردند خودشان را برهنه یافتند و تصریح قرآن این است که هردو به برگ های درختان پناه بردند تا خودشان را بپوشانند یعنی یک حیای فطری وجود داشته است.

آن چیزی که در تاریخ ملل مختلف می بینیم، نشان می دهدکه ملیت های مختلف هم آقایان و هم بانوان طوری است که برهنگی بدن مطرح نیست و لباس ها بلند و پوشیده است و سرها هم پوشیده است. حتی در دوره های قدیم ساسانیان و هخامنشیان و اینها را داریم. آن اتفاق خاصی که برای مردم اروپا اتفاق افتاده است که فرهنگ مردم برهنه شد، انقلاب صنعتی اروپا و رنسانس بود که فرهنگ مردم برهنه گردید. تعریفی که از انسان ارائه شد این بود که انسان صرفا مادی است و با مرگ همه چیز تمام می شود.

انسانی که بین دو نقطه نامعلوم مشاهده می کند یعنی با تصادف به وجود آمده و پس از زندگی اش هیچ چیزی نمی ماند به این سمت می رود که در لذت های جنسی و مادی بهره بیشتری را ببرد.

برخی مانند ویل دورانت، حیا را امری اکتسابی می ماند، او معتقد بود که زنان دریافته اند که حجاب امری است که زنان را تحقیر می کند.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود برنامه رادیویی پیرامون یادگرفتن یا فطری بودن حجاب با حجم ۸ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • salam.matalebetoon besiyar jaleb bood.man khaili vaght bood ke sar nazadeh boodam.

  • سلام
    ممنون بابت نکات و تعابیر جالبتون
    بله حجاب امری فطریست اما نیاز به یادگیری توسط خانواده و مدارس هم وجود داره
    شغل ماهم مربوط ب حجاب و پوشش هست
    درصورتی که امکانش هست مارو ب اسم حجاب یا چادر یا مقنعه لینک کنین
    البته تقاضامندیم ب وب سایتمون مراجعه کنید و مارو نقد کنید
    ما به نظرات و حمایت همسنگران و صاحب نظرانی نظیر شما در عرصه حجاب و پوشش اسلامی محتاجیم
    البته بعد از مراجعه لطفا بنر خودتون رو برای قرار دادن در صفحه اصلی سایت برای ما ارسال کنید
    و من الله توفیق

  • سلام من ۱۴ سالمه و خیلی به حال جوانان ایران غصه میخورم بی حجابی فریاد میزند و بی حیایی میرقصد لطفا کمکم کنید دارم از مدرسه خودمون شروع میکنم نگران حال دختران هستم راه حلی بمن بدهید تا بتوانم بی حجابی را که غرب با مهربانی به دختران ما هدیه داده با مهربانی از آنان بگیرم

    • امید وطن دوست

      سلام
      خیلی خوبه که این روحیه خوب رو توی مدرسه تون هم نشر میدید.
      اولین مسئله این هستش که همین فضای مثبت رو درمورد محجبه ها ایجاد کنید. مثلا به دنبال کسانی باشید که باحجاب به موفقیت های زیادی رسیده اند. معمولا زنانی که در ایران تحصیلات عالی دارند و مقامات بالایی هم در کشور دارند از حجاب خوبی برخوردار هستند. از طرف دیگر می توانید روی این مسئله کار کنید که حجاب به هیچ کس صدمه ای نمی زند و حتی کمک می کند که به کسی ضربه ای نخورد.
      این روزها در شهرهای مختلف ایران می بینیم که پسران با نگاه های خیره به دختران نگاه می کنند؛ متاسفانه این نگاه ها دیگر سن و سال هم نمی شناسد و همین مسئله هم باعث به خطرافتادن امنیت دختران می شود که به راحتی با یک حجاب غیرجذاب می شود از این خطرات دورماند.

افزودن ديدگاه