google در بهت ! | حجاب برتر
Find Me Here
06 فوریه

در بهت !

مجموعه: متن

چند روزی بود در بهت اقدامات فرهنگی رخ داده در مورد عفاف در جامعه بودم که…

در بهت

طبق معمول، اقدامی صریح از افراد ذی نفوذ جامعه دیده نشد و البته شاید به این دلیل باشد که دیگر افراد ذی نفوذ جامعه کسانی نیستند که در اوایل انقلاب بودند. برخی می گویند چرا رهبر کنونی ایران مانند امام خمینی (ره) با اقتدار خاصی با فسادهای فرهنگی، اقنصادی و… مقابله نمی کند. یکی از پاسخ ها این است که بنیاد این مسئله زیر سوال رفته است.

اکنون کسانی که در جامعه ایرانی ذی نفوذ هستند، مانند کشورهای دیگر از اقشار هنرمند، ورزشکار و… هستند. مشروعیت همین گروه های ذی نفوذ کنونی جامعه ما از مراجع تقلید و همان امام (ره) است که در سخنان خودشان با مسئله سینما، هنر و ورزش موافقت های خودشان را اعلام کردند. اکنون باید مسیر را برعکس برویم. به قول بسیجی ها چند سنگر باید فتح شود (البته تعبیر از جهت ادبی زیباست اما واقعیت ندارد چون دشمن خودش در آنجا حضور ندارد).

مسئله خوانندگی زن در میان زنان چند وقتی بود که در کنسرت های مختلفی در شهرهای مختلف ایران دیده شده بود. تنها زنان می توانستند وارد این مجالس شوند و احیانا ورود تلفن همراه هم ممنوع بود. اما این مسئله که این خوانندگی به داخل متن جامعه سرایت کند، رسانه ای شود و باعث تشنج فرهنگی شود جای بحث است. مردم ایران نشان داده اند که مدتی است از تشنج های سیاسی و فرهنگی خسته شده اند و می خواهند در آرامش سپری کنند.

اینجا از همان جاهایی است که ردپای دولت ها در مسئله فرهنگ دیده می شود و همان ناشی گری هایی که در بسیاری از مطالب این وب سایت به آن اشاره کرده ام. هم در جهت مثبت ناشی هستند و هم در جهت منفی. باید کار را به گروه های فرهنگی دغدغه مند و پرانرژی سپرد و از دور آنها را کمک نمود. در سخنرانی ای که مدتی پیش توسط آقای اوباما در کشور امریکا رخ داد، ایشان از تعاملات تنگاتنگ هالیوود و دولت امریکا خبر داد. این طور نیست که دولت پابرهنه در همه مسائل فرهنگی بپرد و نهایتا در آمارهای کمی (رقم دار) خودش اعلام کند که فلان قدر از بودجه نفت کشور ار خرج (هدر) داده است.

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

افزودن ديدگاه