google حجاب کالیفرنیایی! | حجاب برتر
Find Me Here
11 ژوئن

حجاب کالیفرنیایی!

مجموعه: متن

در ایامی که در آمریکا به سر می بردیم، شهید انصاری از من خواسته بود تا جایی که ممکن است برای تبلیغ اسلام در آمریکا با چادر در بیرون از خانه حاضر شوم که این کار را هم می کردم

کلیپ ممنوعیت حجاب در چین

حمیده دانش کاظمی (همسر شهید علی اخوین انصاری) گفت: در ایامی که در آمریکا به سر می بردیم، شهید انصاری از من خواسته بود تا جایی که ممکن است برای تبلیغ اسلام در آمریکا با چادر در بیرون از خانه حاضر شوم که این کار را هم می کردم، یک لباس بلند سه تکه دوخته بودم شبیه لباس های شمالی خودمان که هنوز هم توی مراسم از همین نوع حجاب استفاده می کنم (مانتو، شلوار و مقنعه بلند یک رنگ).

وی افزود: برای رعایت عرف آنجا باید لباس های سفید، شیری و کرم می پوشیدم، چون پوشیدن لباس قهوه ای تیره در تابستان در نگاه آنها مثل راه رفتن روی چهار دست و پا بود. من نسبت به بقیه خواهران کمی سنتی تر می پوشیدم، همه خانم ها پوشیده و محجب بودند ولی حجاب خانم غفوری فرد (همسر آقای غفوری فرد) بسیار اسلامی بود.

دانش کاظمی گفت: در آمریکا دانشجویان مسلمانی که به هر دلیل از پوشش اسلامی متداول در ایران اکراه داشتند و از طرفی خود را در دایره مسلمانی می دانستند، برای رعایت حجاب اسلامی به نوعی جدید از پوشش اسلامی روی آوردند که به «حجاب کالیفرنیایی» معروف شد.

وی افزود: در این نوع حجاب، خانم ها یک نوع روسری را به سر کرده که معمولا موهای جلو بیرون بود و لچک های آن را از پشت سر گره می زدند مثل روسری های خانم های شمالی در شالیزار و این تمام حجاب آنها بود.

همسر شهید انصاری با بیان اینکه علی با این نوع حجاب میانه خوبی نداشت، افزود: او حرص زیادی می خورد تا بتواند روی آنها اثر گذارد تا نوع حجابشان را عوض کند اما من او را دعوت به آرامش می کردم و می گفتم، هر کسی عقیده ای دارد البته در مراسم آنها در کالیفرنیا شرکت می کردیم انجمن اسلامی آنها بعضی از مراسم از جمله ۱۵ خرداد را بسیار با شکوه برگزار می کردند و شاید در این ایام سه چهار روز مراسم می گرفتند و از قبل بلیتش را نفری ۱۰ دلار می فروختند.

دانش کاظمی گفت: به خاطر جمعیت زیادی که در این مراسم می آمد، سالن دانشگاه و خوابگاهش را در اختیار می گرفتند، این نوع مراسم از این جهت که مذهبی ها همدیگر را پیدا می کردند و زمینه ارتباطات بعدی را فراهم می آورد، بسیار مفید و موثر بود.

وی افزود: ظاهرا مسئول این مجموعه، «محمد هاشمی رفسنجانی» بود که به خاطر سن زیاد و اسکان زیادش در کالیفرنیا به «ممد پدر» معروف شده بود.

دانش کاظمی گفت: یادم هست، آن روز امامت نماز جماعت را علی بر عهده داشت، فقط من و خانم غفوری فرد از نماز جماعت محروم شدیم، چون من منتظر شدم او وضو بگیرد ولی دیر آمد، سر من داد کشید که تو می توانستی بروی پشت سر آقایان در ردیف اول ایستاده تا اتصال برقرار شود و بعد من در کنارت بایستم.

وی افزود: او راست می گفت، چون از هر طرف که می خواستیم به صف مردها متصل شویم، آن طرف توسط همین خانم هایی که حجاب کالیفرنیایی داشتند، مسدود شده بود و از آنجا که حجاب آنها ایراد داشت، ما نتوانستیم نمازمان را با آنها به جماعت بخوانیم.

 

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه