google داستان یک تصویر | حجاب برتر
Find Me Here
29 سپتامبر

داستان یک تصویر

مجموعه: متن

جستجو در میان نشریات و جراید این روزها چشمم را به سمت یک تصویر کشاند…

خانواده وحید شمسایی با حجاب

اگر خاطرتان باشد در مطلب الگوهای سنتی و مدرن گفته بودم که می توان از افراد شهیر برای جذب افراد مختلف استفاده کرد کاری که سال هاست کشورهای غربی انجام داده اند و ما را به سمت اسطوره های خودشان کشانده اند.

تصویر وحید شمسایی(کاپیتان سابق تیم فوتسال ایران) به همراه خانواده اش بسیاری از ذهن ها را به سمت وضعیت پوشش آنها کشاند. جالب تر اینکه خانواده وی گفته اند «چادرشان را با هیچ چیز عوض نمی کنند!».

به جای اینکه در گوشه ای بخزیم و در توهم این باشیم که شاید این مسئله یک مانور تبلیغاتی است، یک مانور برای جذب نظر مسئولین است، یک مانور برای این است که اول اعتماد کنیم و بعد از آن کمین بخوریم؛ بیاییم و با حسن ظن که در اسلام به همین مسئله نیز سفارش بسیار شده است از این وقایع حمایت کنیم.

در مطالب گذشته ای که خودم نگاشته ام به این نکته اشاره کرده ام که تشویق بیشتر از تنبیه جواب گو خواهد بود. بانو الهام چرخنده شاید در میان همین حمایت های مختلف بود که توانست مسائل و فشارهای مختلف خانوادگی و اجتماعی خودش را تحمل کند. البته وحید شمسایی آن قدر مشهور هست که این اتفاق برایش رخ ندهد اما همین که هنوز بخش متوسط جامعه به سمت حجاب گرایش دارد را می توان از این اقدام فهمید.

نقش رسانه در همین مسائل است. در غرب، یک روزنامه یا یک خبرگزاری یا شبکه فردی را کاملا مغرضانه کشف (!) می کنند و آن را در بوق و کرنا می کنند که عجب آدم های خارق العاده ای پیدا می شوند و تفاوت همین خانواده شمسایی در این است که خارق العاده نیستند. خانواده ای که کاملا معمولی است. اگر این معمولی بودن را تمامی مردم ایران بفهمند هیچ گاه به سمت های دیگر نمی روند. اگر بفهمند که چادری ها از کره مریخ نیامده اند، خیلی چیزها عوض می شود اگر بفهمند چادری ها قصد خوردن آنها را ندارند خیلی چیزها عوض می شود.

متاسفانه در این سال های متمادی اقداماتی صورت گرفته است که انگار چادری ها و مذهبی ها می خواهند افرادی دیگر را که شاید کمتر مذهبی اند را گاز بگیرند که شما قطعا از تعدادی از ماجراهای اخیر اطلاع دارید و به دلیل انتشار این اقدامات و تبلیغ شدنشان در اینجا ذکری از آنها نمی آوریم.

فقط کافی است بگوییم ما نیز انسان هستیم و شما (کمتر مذهبی) هم انسان هستیم. از همین خشت اول می توان صاف بالا رفت تا دیواری در اجتماع ایران بنا شود که تا ثریا نیز صاف باشد و هیچ گاه کج نشود.

امید وطن دوست – نویسنده وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • با سلام
    واقعا خانواده آقای شمسایی چنین پوشش و فرهنگی دارند؟ واقعا؟ قابل باور نیست، ولی باید باور کرد. کاش بیشتر برای جوانان الگوسازی شود.
    تاطلوع

    • امید وطن دوست

      سلام
      خیلی از خانواده های این چنینی هستند اما متاسفانه ما حواسمان نیست که منتشرشان کنیم…

  • اول بره اون لباس تنگ قرمز و آستین کوتاه شو در بیاره یک لباس مثل یک مرد بپوشه و موهاشو کوتاه کنه تا مثل زنان نباشه بعد بیاد دم از حجاب بزنه .
    نمیدونه با این لباسش چند نفر و به گناه انداخته :-\
    اقا امید شما لطف کنید از این عکس ها نزارید

  • سلام خسته نباشید واقعا داستان های زیبایی داشتید والبت اموزنده

افزودن ديدگاه