google دکترای حجاب بگیریم | حجاب برتر
Find Me Here
06 نوامبر

دکترای حجاب بگیریم

مجموعه: متن

معمولا آنانی که در دانشگاه ها تحصیل می کنند و به مرحله کارشناسی ارشد یا دکترایشان می رسند باید پایان نامه ای طراحی کنند و ارائه کنند… آیا در حجاب هم داریم؟

دکترای حجاب بگیریم

بحث من امروز اینجا نیست که پایان نامه ای درمورد حجاب داریم یا خیر؟ (که داریم) بلکه با مثالی برایتان روشن تر بیان می کنم:

شاید برای شما پیش آمده باشد که به موضوعی علاقمند شوید، اگر علاقه شما زیاد باشد به قول معروف می روید «ته و توی قضیه را درمی آورید» و تا به این مرحله نرسید از پا نخواهیدنشست. درمورد حجاب اگر علاقمندی ما نسبت به فهم این مطلب زیاد است باید برویم و «ته و توی قضیه» را دربیاوریم. گاهی پیش می آید که فکر می کنیم اصلا چرا حجاب؟! گاهی فکر می کنیم مگر خارجی ها چه فرقی با ما دارند؟ گاهی فکر می کنیم آیا حجاب باعث پیشرفت است؟ و خیلی از این سوالات…

اگر علاقه ای نسبت به یافتن پاسخ این سوالات داشته باشیم آنقدر می رویم دنبالش که قانع شویم. اینکه بنشینیم و دو صفحه اینترنتی را زیر و رو کنیم و نهایتا پاسخ های قانع کننده ای به دست نیاوریم دلیل نمی شود که واقعا پاسخ های قانع کننده ای وجود نداشته باشد بلکه باید مانند آن دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترا برویم و تا به نتیجه نرسیده ایم دست برنداریم.

دانشجویی که در رشته عمران یا فلسفه می خواهد پایان نامه ارائه کند مسلما به دنبال متخصصین این رشته ها خواهدرفت و مثلا رفتن دانشجوی رشته عمران به سراغ اساتید رشته کتابداری آنچنان مفید نیست. برای دریافت پاسخ های قانع کننده درمورد حجاب هم باید به سراغ متخصصین آن رفت. حجاب مسئله ای است که از آیات قرآن برداشت می شود لذا باید به سراغ متخصصین آن یعنی مفسرین و علمای دین رفت. گاه می شود که این علما کتاب هایی تالیف کرده اند؛ پس ابتدا کتاب هایشان را مطالعه کنیم و اگر قانع نشدیم به سراغشان برویم. گاهی می شود نزد امام جماعت مسجدمان می رویم و از وی سوالاتی می پرسیم که حس می کنیم قانع نشده ایم؛ پس باید به سراغ فردی عالم تر برویم (البته جایگاه امام جماعت مسجد سرجایش باقی است).

در این راه ممکن است شیطان هم موانعی در راه ایجاد کند و مثلا بگوید بس است دیگر؛ دیدی پاسخی پیدا نکردی؟ پس همه اش زیر است!

یکی از راه هایی که برای مقابله با این نوع وسوسه شیطان مطرح است لجبازی کردن با شیطان است. لجبازی معمولا عملی ناپسند است اما در مقابل شیطان پسندیده است و اینکه می گویند باید «بینی شیطان را به خاک مالاند» تنها و تنها با لجبازی و مقاومت حاصل می شود.

امیدوارم که همه ما بتوانیم دکترای حجاب را بگیریم و قانع شویم و دیگران را هم قانع کنیم.

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه