google حضور مستند حجاب در اسکار | حجاب برتر
Find Me Here
29 اکتبر

حضور مستند حجاب در اسکار

مجموعه: متن

مستند «حجاب» کاری از کشور امارات متحده عربی اجازه حضور در مراسم اسکار امسال را پیدا کرد.

مستند حجاب به اسکار راه یافت

چند ساعت پیش در شبکه های اجتماعی می گشتم که ناگهان در صفحه ای عربی دیدم که مستندی از کشور امارات توانسته به جشنواره فیلم اسکار راه پیدا کند. جشنواره فیلم اسکار، معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا محسوب می شود و از ایران هم چند سال پیش یک فیلم توانست این جایزه را بگیرد و البته از سوی دیگر فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی هم امسال از سوی ایران به اسکار معرفی شده است.

مستند حجاب از سوی سه کارگردان مختلف سوری و اماراتی ساخته شده است و بنا به گفته سازندگان آن، آنها می خواسته اند در مورد حجاب در کشورهای عربی، آرای مختلفی را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال به میان دانشجویان سوریه رفته اند که برخی از آنها حجاب داشته اند و برخی دیگر حجاب نداشته اند و دلایل هریک را پرسیده اند. در این مستند بنا به گفته سازندگان هیچ اظهارنظری درمورد خوب یا بدبودن حجاب داشتن یا نداشتن صحبتی نشده است.

این فیلم ساخته کمپانی «اناسی» کشور امارات می باشد و هفته گذشته توانست جایزه «carmel» را در شهر کالیفرنیا از آن خودش کند و در ۷ سینمای مختلف امریکا هم به نمایش درآید.

مستند حجاب ، در کشورهای مختلفی تصویربرداری شده است که از میان آنها می توان به کشورهای هلند، سوریه، مصر، انگلستان، فرانسه و… اشاره نمود. پس از بیداری اسلامی به خاطر پاره ای از مسائل تولید این مستند متوقف شد ولی پس از آن دوباره کلید خورد. این کار، کار بزرگی است و به عنوان مثال در انگلستان نزدیک به ۸۵ مصاحبه گرفته شده است.

یکی از کارگردان های این مستند گفته است که این مستند را ساختیم تا نشان دهیم در کشورهای عربی در این زمینه همیشه بحث بوده است و حتی خودم (کارگردان) وقتی با دوستم می نشینیم درمورد اینکه من حجاب دارم و او ندارد صحبت می کنیم. نکته جالب توجه اینجاست که این مستند می خواهد بگوید که این یک بحث علمی است فارغ از هرگونه جهت گیری؛ البته تلاش می شود که حجاب را در دو جنبه سیاسی و مذهبی اش پیگیری کند.

این مستند در میان ۱۲۴ مستند دیگر که برای آکادمی اسکار پذیرفته شده است قراردارد و باید دید آیا مانند سال های پیش که به مستندهای کشورهای عربی اهمیت بیشتری داده می شد آیا امسال هم این اتفاق می افتد یا خیر؟

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • برو بابا با این مطلبای خنکت

    • دوست خوبم بجای توهین به مطالب یه محقق
      باید اینگونه نگاه کرد که این جوری مینوشتی بهتر نبود:
      محقق بزرگوار از اینکه این مطالب را برای ما گذاشتید ممنونم
      به نظر من مطالبتون کامل نیست اگه میشه بیشتر تحقق کنید

  • وب بودولی همونطوری ک گفته شدب نظرمن کامل نبود متشکرم

افزودن ديدگاه