google وقتی کار به تذکر لسانی هم نمی کشد | حجاب برتر
Find Me Here
25 سپتامبر

وقتی کار به تذکر لسانی هم نمی کشد

مجموعه: متن

روزی در پارک محله مان در حال ورزش بودم که دیدم دو جوان آن هم آن موقع صبح (حدود ۷ صبح) دارند بانوانی که ورزش می کنند را نگاه می کنند…

خاطره امر به معروف ورزش در پارک

مثل همیشه داشتم در پارک محله مان ورزش می کردم. معمولا ۱۵ دقیقه دویدن آرام و سپس ۱۵ دقیقه نرمش می کنم تا بتوانم انرژی فعالیت های روزانه ام را کسب کنم. دویدن هایم معمولا همراه می شد با جمع شدن بانوان محله در گوشه ای از پارک که تقریبا به قانون نانوشته ای می شد گفت که اختصاصی بانوان محسوب می شود و هیچ مردی از آن منطقه عبور نمی کند. بانوان هم که حدود ۳۰ نفری می شوند نرمش های جمع و جوری دارند و می شود گفت خودشان هم رعایت وضعیت جامعه را می کنند.

وقتی دویدن هایم تمام شد معمولا با فاصله زیادی از این بانوان به صورتی که دیدگانم به آنها نیفتد شروع به نرمش می کنم. به ناگاه متوجه شدم دو جوان که اصلا چهره و لباس رسمیشان به ورزش کردن نمی خورد وارد پارک شدند و روی نیمکتی نشستند. پس از مدتی شروع کردند به نگاه های ممتد به این بانوان که دیگر قابل اغماض نبود و نمی شد گفت که سهوی بوده است؛ پس از چند ثانیه شروع کردند به یکدیگر بانوان پارک را نشان دادن. سپس از آنجا بلند شدند و سمتی رفتند که بسیار به این بانوان نزدیک بودند. همان طور که گفتم اصلا در پارک محله ما مرسوم نبود کسی به این قسمت بانوان وارد شود. بازهم شروع کردند به نگاه های ممتد.

نگاهی به پیرمردها و مردانی انداختم که در پارک مشغول نرمش بودند. گفتم شاید آنها هم این لحظاتی که من دیدم را دیده باشند و بخواهند اقدامی بکنند ولی دیدم آنها در حال و هوای خودشان هستند. به ذهنم خطور کرد که از دو سه پیرمرد پارک درخواست کنم تا با کمک هم برویم و به این دو جوان تذکر دهیم ولی بعدا پشیمان شدم چون مراحل امر به معروف و نهی از منکر رعایت نمی شد و پیش از تذکر لسانی باید از طریق رفتار به آنها می فهماندم کارشان اشتباه است.

مرحله اول که تنفر درونی من از این اقدام این دو جوان بود محقق شده بود. به سمتشان رفتم و روبروی نیمکتی که نشسته بودند نشستم. معمولا برای اینکه صدای نفس نفس زدن هایم را در دویدن نشنونم و بتوانم بیشتر بدوم، یک گوشی ای که صدای اطراف را نشنوم در گوشم می گذاشتم. این بار هم به خاطر اینکه صدای بانوان پارک مزاحم کارم نشود گوشی را درگوشم گذاشتم. نیمکتی که آن دو جوان نشسته بودند کاملا روبروی نرمش بانوان بود. رفتم و روبروی آنها نشستم و زل زدم بهشان (البته نه با اخم و حالات توهین آمیز ولی آنطور که متوجه شوند دارم آنها را آگاه می کنم)

پس از چند ثانیه که متوجه نگاه های من شدند چشمانشان را برگرداندند و برای اینکه بگویند مثلا ما این کار را نکرده ایم یکیشان شروع کرد سیگارش را روشن کرد اما من به هدفم رسیده بودم و آن هم جلوگیری از نگاه های ممتد این دو جوان به بانوان پارک مان بود.

داستان واقعی از خودم – امید وطن دوست نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • بعععععله
    در مریض بودن و……..اشتباه کردن اون جوونا شکی نیس اما چرا ما باید محل ورزش کردن بانوان رو که طبعا با حرکات بانوان همراهه و شاید نتونن خیلی خوب پوششونو اون موقع رعایت کنن چرا باید بیاریم محل ورزش کردن بانوان گرامی رو در نعرض دید همگان قرار دا؟
    این توهین به اون خانومای محترمه که ورزششونو در معرض دید همه قرار دادن
    که بعد چند تا آدم مریض مث اینا که همیشه هم در همه جا هستن (در تعداد کم)(که البته متاسفانه تعدادش به دنبال زیاد شدن تعداد بی حجابی در جامعه ما رو به افزایشه) پیدا بشن بیان….

    • امید وطن دوست

      با این نظر شما هم موافقم.
      اتفاقا دراین زمینه شهرداری های شهرهای مختلف دارن پارک های مخصوص بانوان می سازند که البته باید در روندش تسریع بشه

  • خب الحمد لله ان شاءالله که زودتر درس شه

  • سلام علیکم و رحمت الله
    تشکر از مطالب حضرت عالی که بنده با ذکر منبع چند تاییش رو منتشر کردم در پایگاه سادات البته تصویر سازی شده همراه با لینک؛
    بگذریم آفرین به این امر به معروف جای شکرش باقیست که هنوز هستن امثال حضرت عالی …
    جدای از این ها یک سوال داشتم و اون اینکه آیا جناب عالی نمیخواید یه اکانت اینستاگرام داشته باشید؟ خیلی خیلی میتونه مطالبتون موثر واقع بشه و پیشنهاد بعدی روی تصاویری که منتشر میکنید برای مطالبتون چه در اینجا و چه در شبکه های دیگر آدرس خودتون رو همراه با لوگو تون بزنید؛ بلد نیستید بگید من راهنمایی تون میکنم …

    و اما در آخر؛
    چنانچه وقت کردید و حوصله تون کشید یه سر به این لینک بزنید فکر می کنم مطالب این لینک قابلیت باز نشر توسط شمارو داشته باشه …

    http://www.sadatstu.ir/category/24
    موید باشید 🙂

    • امید وطن دوست

      سلام علیکم
      ممنون از اظهار لطف شما… اکانت اینستاگرام داریم اما مدتی است نتوانسته ایم به آن سربزنیم
      لینکی که قرارداده بود را در اولین فرصت مطالعه می کنم و ان شاالله اگر در توانمان بود برای نقد در وب سایت قرار خواهیم داد

  • امام صادق ع ؛ در جوانی زیاد عبادت میکردم پدرم گفت کمتر عبادت کن زیرا خداوند عزوجل اگر بنده ای را دوست داشته باشد با عبادت کم از او خشنود میشود .
    امام صادق؛
    دوست ندارم جوانان شمارا جز در دوحالت ببینم؛۱_دانشمند۲_دانش اندوز
    واگر جوانی چنین نکند کوتاهی کرده و تباه ساخته و گناه کرده است و اگر گناه کند سوگند به خدا دوزخ نشین است.
    برای همین میگم درس بخونید

  • اسما سلام , بهت حق میدم گلم به زنها واقعا ظلم میشه ولی غصه نخور خدا خودش جزای مردان ظالم رو میده خیالت راحت باشه,تو که میخای بری آمریکا اونجا راحت هستی ان شاء الل… موفق بشی برات بجاش من میرم حرم دعا میکنم.
    منم دل خوشی از خدمه های حرم ندارم مکروه هست قیافه هاشون ولی خب به خاطر امام رضا تحمل میکنم.
    منم نماز میخوندم ولی یک مدت به خاطر حرفاو نهی از منکرها بدم اومد.

  • به نظر من پوشش هرشخص به خودش ربط داره و این موضوع که دخالت میکنند در لباس دختران حق الناس هست.
    این مطالب مسخره رو از کجا میارید آقای وطن …

  • همین نهی از منکر ها من رو بی دین کرد از خودم بدم اومد,افسردگی گرفتم گریه میکردم.

    • امید وطن دوست

      از زوایای مختلفی به مسئله نگاه کنید و سعی کنید با تحلیل هرکدام از زوایه های این مسئله، آن را برای خودتان حل کنید

  • اره به خدا همه ی مردها عوضی ان از جمله خودم.اسما تو توجه نکن عزیزم اینهایی که هی چادر چادر میکنن خودشون چشم چرونن فکر میکنن همه مثل اونان.
    توی امریکا جرات داری با یک زن دوست بشی,اگه دختره بفهمه داری برای خوشگذرونی میخایش میره شکایت میکنه قانونم سفت پشت دختره اس . اما اینجا همش تو سر زنان میزنن .خیلی ازادی دادن به مردها برای همین فاسد شدن همه بلا استثنا.
    خدا ظهور امام زمان رو برسونه تا این همه مردهای کثیف رو بکشه تا جهان را خون برداره.
    اینقدر زنان رو اذیت نکنید که خدا عذاب نفرسته برامون فکر کردید این همه … واسه چیه چرا ما زمستان نداریم چون ظلم میکنیم به زنان .
    زنان امانت خدا هستند پیامبر گفته جبرییل جوری به من درباره زنان به من سفارش کرد که حتی اوف گفتن به انان جایز نیست. بعد ماها … خاک برسرمون.

  • اسمایی ول کن این مردم عقب مونده رو تو برو خارج اینده تو بساز گلم.نزار اینان تورو از خدای خودت دور بکنن,باید به حرف رهبرت و خدات کنی همین . میدونم خیلی دوسشون داری مثل من.
    تمام افسردگی من به خاطر همین فکرای خراب مردم هست که زن رو کالا میدونن بعد به خارجی ها میگن اینطورین . حاظرم دست رو قران بزارم شماها بدترید.
    خدا رحم کنه به رهبرمون که چی میکشه از دست این افراد فاسد دیگه چقدر تذکر بده بسه دیگه به خودتون بیاین.
    مردان هم باید مثل امام ها لباس بپوشن بعد دخترارو به چادر سفارش کنن.
    اسما غصه نخور جای تو چون دختری زیر پات بهشته . اخلاقتو دوست دارم افرین که نمیزاری حقت ضایع بشه زیر دست نمیشی افرین

  • خود ما پسرا تیشرت و راحت میگردیم بعد دم از حجاب میزنیم هههه. الان نزدیک محرم هم هست پسرا لخت میکنن جای حرم سینه میزنن. همه بدنشون رو نمایش میدن تف

افزودن ديدگاه