google لبخند ژکوند | حجاب برتر
Find Me Here
09 اکتبر

لبخند ژکوند

مجموعه: متن

این مطلب ، نوزدهمین مطلب از سوی کاربران حجاب برتر است که برای شما عرضه می کنیم. اگر نظری دارید حتما در بخش نظرات بیان کنید اما اگر نقدی در مورد متن دارید، خود نویسنده باید به آن پاسخ بگوید…

لبخند ژکوند
این نامه در جواب کسی است که می گفت حجاب زیبایی های من رو می پوشونه و با اون مانتوهای رنگارنگم پیدا نمیشن. با اون همه میشن مثل هم، عین کلاغ سیاه.

سلام ، این نامه از طرف کلاغ خوانده ای است به کسی که طبق فرموده ی خدا در زیباترین صورت آفریده شده است. خلاصه و مفید حرف دلتان را زده بودید. تشبیهی که به کاربردید یکی از دقیق ترین تشبیه هایی بود که شنیده بودم و همواره به هوش شما غبطه می خورم.

ما چادری ها رو به کلاغ تشبیه کرده بودی. تا به حال به این فکر کرده ای که اگه پای یکی از کلاغ ها در حادثه ای بشکند یا آسیب ببیند کلاغ های دیگر به محض اینکه صدایش را بشنوند، به طرفش می روند و زخمش را التیام داده و به او کمک می کنند. حال می خواهم خاطره ای از خودم را برایت بازگو کنم:

در سفری که به اتفاق خانواده به فرانسه داشتیم، قرار شد سری به موزه ی لوور بزنیم. من هم از اینکه قرار بود لبخند ژکوند را ببینم به هیجان آمده بودم. آنجا همه برای دیدنش سر و دست می شکاندند. ولی من هر چه به تابلو نگاه می کردم چیز خاصی متوجه نمی شدم. به نظرم نقاشی های خودم بهتر بودند. اگر خالق اثر داوینچی آنجا بود، به او می گفتم این چه نقاشی ای است که کشیده ای؟! و او به من جواب می داد: برو بچه تو چی از طراحی می فهمی؟!

عوام با دیدن تابلو حیرت زده نمی شوند و تنها یک نقاش متخصص با دیدن آن، به ارزش آن پی می برد. در واقع نقاشی با توضیحات و راهنمایی های خالق اثر به اوج زیبایی و کمال خود می رسد، وگرنه بدون آن هیچ گونه ارزشی ندارد.

داوینچی یک اشتباه کرد که آن هم این بود که وقتی تابلو را به پادشاه فرانسه فروخت ، به او یاد نداد که چگونه از آن مراقبت کند. چند سال بعد یکی از کارکنان موزه، تابلو را که از آن حفاظت خاصی نمیشد به راحتی دزدید. بالاخره بعد از ۲ سال پیگیری این لبخند مرموز به لوور بازگشت.

آنها بلد نبودند چگونه از آن اثر هنری میلیاردی محافظت کنند. بعد از بازگشتش به ارزش آن پی بردند، ولی ممکن بود، دیگر آنرا نبینند. حال این نقاشی در جعبه‌ بزرگ شیشه ای ۲ در ۵/۳ متری قرار دارد که آنرا با نرده ای به شعاع ۵ متری حصار کشیده اند. دما و رطوبت این جعبه ی ضد گلوله همواره تحت مراقبت قرار دارد و سالی ۱ بار شرایط درونی آن مورد بازبینی قرار می گیرد. تمام این اقدامات بعلاوه تدابیر ویژه ی امنیتی برای حفظ و نگهداری از معروف ترین تابلو ی نقاشی جهان صورت می گیرد. هر چه ارزش چیزی بیشتر باشد، برای مراقبت از آن باید از لایه های محافظتی بیشتری استفاده کرد، هرچند سخت باشد. هیچ وقت کسی به رییس جمهور فرانسه نمی گوید چرا شاهکار داوینچی را در کوچه و خیابون به نمایش نمی گذارید و آن همه تدابیر امنیتی برای نگهداری از آن لحاظ می کنید. کسی که اینگونه سخن بگوید، معلوم است که ارزش آن شاهکار هنری را نمی داند.

طراحی شما را ماهرترین و زیباترین نقاش عالم انجام داده است. این نقاشی آنقدر ظریف است که با یک نگاه نمی توان عاشق آن شد. برای کشف ابعاد گوناگون زیبایی این اثر باید سراغ طراح اصلی آن رفت. او کسی است که می تواند شما را راهنمایی کند که این زیبایی را در چه موقعیتی بکار ببرید و چگونه از آن مراقبت و محافظت کنید. و در آخر از شما عذر می خواهم از اینکه شما را که یکی از شاهکارهای خدا هستید، با اثر ناقابل داوینچی مقایسه کردم.

جمالت آفتاب هر نظر باد ز خوبی روی خوبت خوبتر باد همای زلف شاهین شهپرت را دل شاهان عالم زیر پر باد

نوشته ای از محمد 

۰ دیدگاه
  • سلام سایت بسیار جالبی دارید به وبلاگ من هم سر بزنید.

  • سلام مطلب جالبی نوشته اید

  • زن رو فقط میخان تو چادر بپیچونن بعد خودشون برن دنبال زنان … دیدم ها که میگم زیادم دیدم.دختر و زن و خواهرش باید چادری باشن بعد خودشون تیشرت چسب بپوشن دخترارو وادار کنن با دیدن بدن پسره برن خودارضایی کنن .بعد میان میگن زن با چشم تحریک نمیشه,نه نمیشه پس من دروغ میگم. حتی تو حرم هم به پسرا گیر نمیدن به قران خدا لعنت کنه این پسرارو

  • 😍😍😍😍عالیییی احسنت به این متن و این مثال دقیق

  • فوق العاده بود، لطفا باز هم از این سبک مطالب بگذارید

  • حجاب معلول است و در درازای تاریخ هزاران سال نقش بسته است دلیلش هجوم دشمنان وحشی بربر ها به این سرزمین بوده است تجاوز و بردگی بردن زنان و دختران از خصلتهای مهاجمین است (فتح برلین و….)
    مردان اسکاتلند دامن میپوشیدند (استطار) عربها به علاو حجاب در مقطعی مخصوصا در لشکرکشیهای روم و ایران بقدری مورد تجاوز سربازان قرار گرفتن که زنده به گور کردن دخترانشان مرسوم گردید تا پیامبر (ص)راه بهتر و هجوم ومقابله وانتقام را فرمان داد.
    پرتغالیها در جنوب ایران چه کارها نمیکردند شاه عباس برای محافظت از نوامیس دستور حجاب و نقاب را داد
    تصور کنید شهرتان توسط قوای بیگانه اشغال شده سر کوی پاشا یا افسری ایستاده و اوباش و لاتها برای خودشیرینی تو گوشش میگویند حاج حسن ۳دختر زیباروی دارد و ……..
    مکررا سالها و قرنها چه میکنید؟
    برای همین قدیمها نمیدانستند فلانی دختر داره یا نه
    مخصوصا نواحی که خیلی در اشغال بود مانند تبریز اصفهان بندر عباس و…. حجاب بیشتر از مناطقی همچون شمال و کردستان که کمتر مورد هجوم بودند میباشد با تشکر

افزودن ديدگاه