google چادر ، چرا چطور و چگونه؟ | حجاب برتر
Find Me Here
05 سپتامبر

چادر ، چرا چطور و چگونه؟

مجموعه: صوت

این فایل صوتی حاوی یک نمایش صوتی است به همراه صحبت های کارشناس برنامه رادیوی اینترنتی ایران صدا…

منظور از اینکه بانوان خودشان را به جلباب بپوشانند این است که یک لباس سرتاسری باشند و اینکه خداوند در قرآن می فرماید برای اینکه از جسارت ها و نگاه های سنگین آزار نکشند و هدف اصلی این است که زن به انسانیت شناخته شود نه اینکه به جنسیتش شناخته شود. زنان به خاطر زیبایی های بیشتری نسبت به مردان دارند مورد توجه بیشتری هستند. اگر زنان حجاب داشته باشند دیگر به خاطر جذابیت های جنسیتی شناخته نمی شود و برخورد نمی شود بلکه از روی انسانیت وی است که با او برخورد می شود.

اینکه چادر دست و پاگیر است چه کنیم؟

اینکه در اسلام می گوییم زن باید حجاب داشته باشد به این خاطر است که می خواهیم زن در جامعه حضور داشته باشد وگرنه اگر در خانه باشد که حجاب زیادی نیاز نیست. این حجاب مربوط به شوهر و پدر آن زن نیست بلکه حجاب زن یک حق الهی است یعنی وقتی می خواهیم یک دزدی را در جامعه بیان بکنیم می گوییم دزدی یعنی از خانه کسی بالا رفتن؛ اما دزدی نگاه هم داریم یعنی نگاه مرد نامحرم یا زن نامحرم را بخواهید بدزدید.

وقتی یک زن با حجاب خوب وارد جامعه نمی شود یعنی نگاه مردان را به سمت خودش می کشد.

هیچ زمان و هیچ مکان، بی حجابی و برهنگی را در تمدن خودمان نداشتیم و اصلا به هویت اسلامی و ایرانی ما برنمی گردد. حجاب یک مسئله عقلانی است. این طور نیست که بگوییم من اکنون مسلمان هستم و به همین خاطر است که حجاب دارم گرچه می شود از این راه هم آن را اثبات کرد.

اینکه بحث اسلام را می کشیم وسط به این خاطر است که خداوند که خالق ماست بهتر می تواند به ما کمک کند و ما را راهنمایی نماید.

برخی می گویند که در غرب، برهنگی هست ولی انگار برهنگی در آنجا عادی شده است؛ اگر واقعا بخواهیم یک بحث عقلایی بکنیم این است که شاید بحث نگاه و چشم چرانی هایشان حل شده باشد ولی نمی شود که غریزه شان را نابود کرد! آنجا گاهی می شود که زن و شوهر در آن کشورهای در عشق و علاقه نیستند بلکه صرفا در کنار هم هستند و زندگی می کنند ولی عشقی در کار نیست چون نگاهشان به زنان مختلفی می رود.

[tabs][tab title=”دانلود صوت”]دانلود برنامه رادیویی چادر چرا چطور و چگونه با حجم ۱۲٫۸ مگابایت[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • اتفاقا در خارج زن و شوهر عاشق هم اند و تا پیری حلقه ی ازدواجشون از دستشون درنمیاد.

  • حتما یک عیب و ایرادی در نحوه ی تبلیغ حجاب هست که همه ی جوون ها نفرت دارند ازش

    • امید وطن دوست

      قطعا همین طوره…
      جوان ها و انسان های یک دوره با دوره های قبل و بعدشون خیلی متفاوت هستن و به قول معروف باید با زبون اونا باهاشون صحبت کرد

  • حجت الاسلام زایری , حرف ما جوونها رو میزنه به قران خیلی دوسش دارم.
    میگه ما داریم با جوونها بازی میکنیم , خودمونم میدونیما و خودمون رو زدیم به اون راه .
    شیوه ی انتقال پیام حجاب ما خیلی مشکل داره .
    بعد گفتند که ؛
    اینقدر که در مورد حجاب تبلیغ میکنند ایا در مورد غیبت , دروغ , ربا هم تبلیغ میکنند که جزء گناهان کبیره است ؟
    ینی طوری که انگار گوشت مرده برادر خودش رو میخوره.
    گفت کسی اینارو تبلیغ نمیکنه , ولی ما چون زورمان به زنان میرسه اینکار رو میکنیم .
    آفرین آقای زایری خدا خیر دنیا و آخرتت بده ,
    معلومه مرد بسیار بزرگ و شریفیه , خدا ان شاء ال…. نگه اش داره .
    من که برای سلامتیش صدتا صلوات میفرستم

  • هرچی خاستم از خدا بهم داده , چرا؟چون دوسش دارم نفسمو

  • بله واقعا ما در زمینه ی تبلیغ در مورد دیگر گناهان به خصوص به خصوص به خصوص دروغ کمبود های بزرگی داریم روایت داریم:
    از پیامبر (ص) سوال کردند مومن می‌تواند زنا کند، پیامبر فرمودند بله ممکن است اشتباه کند و بعدش توبه کند. پرسیدند می‌تواند دزدی کند، فرمودند بله ممکن است اشتباه کرده و دزدی کند اما بعدش توبه کند. این بار پرسیدند آیا مومن می‌تواند دروغ بگوید؟ پیامر فرمود نه. مومن دروغ نمی‌گوید.
    اما انچه مهم است این است که حرف درست حرف درست است تبلیغ حجاب البته به شیوه درست کار درستی است حال انکه در زمینه های دیگر ضعف وجود داشته باشد تفاوتی در پذیرش حرف حق از سوی ما ندارد البته اینکه اینقدر روی حجاب تاکید می شود هم عللی دارد که در اینجا تنها به نقل دو روایت زیر بسنده می کنم:
    ۱-حضرت امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود : چشم چرانی ، تخم شهوت را در دل می کارد و چنین کاری برای نگاه کننده کافی است که منشأ فتنه گردد
    ۲-امام علی فرمود: چیزی در بدن کم سپاس تر از چشم نیست خواسته اش را ندهید که شما را از یاد خدا غافل می سازد
    و البته از این دست روایات زیاد است که اهمیت فوق العاده حجاب را برای حفظ دین در جامعه نشان میدهد چه حجاب زنان و چه حجاب چشم از سوی مردان

  • سلام موضوع حجاب امری خطیر تعیین کننده به تقدس شرع و شارع متعال و بوسعت انسانها و سرزمینهاست. پس بیان جوانب چیستی و چگونه گیش در این مجمل نمی گنجد . اما آب دریا را اگر نتوان چشید …….. قرآن کریم می فرماید لا تقدموا بین یدی الله و الرسول . در روایات متعدد رنگ مشکی جز در عزاداری و …. مذمت شده از نظر روانشناسی و غیره هم مضرات آن بیان گردیده است . سوال پوشیدن چادر رنگی بهتر و پسندیده تر است یا لباسهای رنگی مدل دار احیانا تنگ و بدن نما و غیره ؟ جامعه آگاه و روشن فکر امروزی در هوای گرم کدام را انتخاب میکند ؟ ما از ابتدای انقلاب تاکنون چقدر تاوان افراط و تفریط ها را داده‌ایم ؟ قرآن و عترت بازخواست می‌کنند لم تقولون ما لا تفعلون ؟ برای توضیحات بیشتر تماس بگیرید ۰۹۱۹۹۲۰۸۲۶۹

  • چگونه جامعه را محجبه کنیم؟ پاسخ در آدرس زیر
    http://vaislamah.com/12840.html

  • عنوان مقالات ربطی به محتوانداره دراین مقاله بیشترمحکومیت بی حجابان صورت گرفته نه تشویق به چادروحجاب

افزودن ديدگاه