google اعتماد به نفس دارها به حجاب گرایش پیدا می کنند | حجاب برتر
Find Me Here
12 جولای

اعتماد به نفس دارها به حجاب گرایش پیدا می کنند

مجموعه: متن

چندوقتی است در جامعه ، تلویزیون ، خانواده ها موضوع گرایش بانوان کم حجاب به حجاب راه افتاده است…

اعتماد به نفس دارها به حجاب گرایش پیدا می کنند

شاید روزی کسی فکر نمی کرد که چرا این قدر باید به حجاب توجه شود و شاید برای مردم این مسئله در اولویت های بعدی شان قرار می گرفت. چند وقتی است مستندی به نام «از لاک جیغ تا خدا» پخش می شود. این مستند توانسته مخاطبین خوبی را جذب کند اما رویکرد این مستند به کجاست؟

داستان این مستند که ما هم یکی از قسمت های آن را برای شما در وب سایت قرار داده ایم این گونه ست که یکی از بانوان کم حجاب خصوصا دانشجو را که به حجاب گرایش پیدا کرده اند را می آورند و با وی صحبت می کنند. مستند ساده ای است و تنها این بانوان صحبت می کنند و از اینکه چگونه محجبه شده اند صحبت می کنند. وجه مشترک تمامی این بانوان چیست؟

وجه مشترک این بانوان این است که یک حالت ترس برای ایشان وجود دارد که پس از محجبه شدن چه اتفاقی می افتد؟ این مستند در پاسخ به همین سوال هم برآمده و در ادامه همین بانوان می گویند که ما بر این ترس غلبه کردیم و دیدیم که اتفاق خاصی هم نیفتاد؛ یعنی آنهایی که ما را به خاطر آن لباس های کم پوشش می خواستند دور شدند و آنها که به خاطر خودمان به ما جذب شده بودند با همین حجاب هم ما را در گروه هایشان می پذیرفتند.

نکته مهمی که وجود دارد اعتماد به نفس است. این بانوان دارای اعتماد به نفس خوبی بوده اند که توانسته اند به این کار دست بزنند. کسانی که اعتماد به نفس کمی دارند این ترس در وجودشان رخنه می کند و مانع گرایش به حجاب و هرکار دیگری که نیاز به اعتماد به نفس خوب دارد می شود. یک سری توصیه های کلیشه ای هست که اثر هم می کند که مثلا قبل از اینکه وارد کاری بشویم با خودمان بگوییم « من از پسش برمیام» یا «من می تونم» که بد هم نیست و اثر هم دارد اما باید روی خودمان هم کار کنیم و نگذاریم هر اتفاقی ما را به سمت خودش بکشد. برای این کار مثلا در برابر برخی خواسته هایمان مقابله کنیم؛ گرچه خواسته هایمان هم مشکلی نداشته باشند اما مقابله کنیم تا خودمان را عادت دهیم با تفکر و اراده خوبی وارد کارهایمان بشویم.

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • زده کردید همه ی جوونارو از حجاب بسه دیگه

    • امید وطن دوست

      اینجا وب سایتی درمورد حجاب هستش… موضوعات دیگر را در وب سایت های خودشان باید پیگیری کرد.

  • بحث اعتماد به نفس نیست ,توی این هوای گرم کسی حاضر نیست چادر سر کنه چون علاوه بر گرمی , سیاهی چادر گرمارا بیشتر جذب میکند .
    حالا رنگی باشه بهتره .
    وقتی مردی حاضر نیست لباس استین بلند بپوشه پس توقعی هم از دختران نباشد .
    وقتی حیا از مردان جامعه برداشته شود زنان نیز بی حیا میشوند .
    الانم مثل قدیم نیست همه روشن فکر شدن توی کارا یکدیگر دخالت نمیکنند .
    همون طور که امام علی فرمودند سنت های خودتان را به فرزندانتان تحمیل نکنید زیرا انان غیراز زمان شما افریده شده اند .
    یعنی هر زمانه ای فرق میکنه و همینطور کشورها .
    مثلا توی عراق مشروب میخورند قمه کشی وادم کشی میکنند ولی در امریکا فقط میرقصند . خب تفاوت را فهمیدید؟
    ادم باید به زمانه ی همان موقع حرف بزنه و باهمان فهم کشور .
    یک جوان قدیم باحیا تر بود تا جوانان امروزی .

    • امید وطن دوست

      این مطالبی که شما می فرمایید درست است اما همان حضرت علی (ع) نگفته اند مثلا به فرزندانتان نماز را یاد ندهید چون زمانه شان فرق می کند. اصول و چارچوب هایی وجود داره که اینها غیرقابل تغییر هستن اما حجاب و نوع پوشش می تونه تغییر کنه به شرط اینکه پوشش کامل باشه(نه لزوما چادر). هر کشوری هم بنا به سنت خودش و هر زمانه ای هم بنا به زمانه خودش رفتار می کنه مثلا ۱۰۰ سال پیش پوشیه هم بین زنان محجبه ایران مرسوم بود اما در این چندسال اخیر کمتر شده

  • الان به یک پسر جوون بگی شلوارتو بکش بالا صدتا فوش هم میده بهت چرا ؟چون مادر پدر و جامعه درست با دلیل به جوانان حجاب رو آموزش ندادن .
    همیشه با خشونت , بداخلاقی و…
    یا مثلا خدا میندازه تو جهنم و …و….
    هیچ وقت نشد هیچ وقت حجاب رو آسون بگیرید که جوونا خوششون بیاد ازش استقبال کنند .
    مثلا حجاب رو بامانتو پوشیده تبلیغ کنند . خونه ی خدا هم که میری چادر نیست مانتو هست .

    • امید وطن دوست

      پسرها هم قطعا باید رعایت کنند و مرد و زن توی این مسئله نداریم و هردو وظیفه خودشون رو دارن… این طور هم نیست که بگیم بانوان اگر حجاب داشته باشن مردان دیگه نگاهشون رو کنترل نکنن، بلکه مردان هم در اولویت است که از چشمانشان محافظت کنند

  • هر چیزی اعتدالش خوبه , زن به اندازه حجاب داشته باشه بقیه اش دیگه وظیفه ی مرد هست که نگاه نکنه

  • چادر آسونه دیگه هی مردان میگن چادر چادر خب یه بار مردان امتحان کنن . شلوار , بلوز , مانتو ,روسری , چادر بپوشن برن تو حیاط یه چهارتا در بزنن توی هوای گرم بعد ببینند چی حسی داره بنویسند .
    خب حالا چادر رو بردارند با مانتو راه بروند ….
    حالا چی ؟
    بابا ما زن ها هم آدمیم ها ,من دلم برای خودم نمیسوزه چون چادر نمیپوشم ولی دلم برای دخترای مومن میسوزه که از دوسالگی مقنعه سرشون میکنند چه بسا دخترای روحانی چادر میپوشند در دوسالگی ,اخه این ظلم نیست؟ایا خدا راضیه ؟ کسی که دستور داده از نه سالگی حجاب داشته باشند .
    ایا این ظلم هست یا دختری که به بازی مشغول باشه و تفریح کنه ؟قضاوت کنید ,میدونم دلتون چی میگه ولی نمیدونم چرا حاضر نیستید قبول کنید .
    بعضیا هم میگن خب باید عادت کنه , خب عادت کنه از هشت سالگی نه از دو سالگی , خدایا خودت عذاب این افراد رو زیاد کن که دخترای کوچولو رو عذاب میدن .

    • امید وطن دوست

      تا اونجایی که یادم میاد هیچ وقت توی این وب سایت نگفتیم حجاب از ۲ سالگی…
      مورد بعدی اینکه هیچ کس هیچ بانویی رو مجبور به داشتن چادر نکرده ، بلکه پوشش کامل مهمه…

  • الانم که هوا اینقدر گرم شده و کمبود اب قراره اتفاق بیفته , بهتر نیست یکم اعمالمون رو خوب کنیم , دروغ نگیم , غیبت نکنیم و… تا خدا رحمش بیاد .
    الانم ماه رمضان هست دعا کنید دعا کنید تا خدا به ماها خشم نگیرد

  • میدونم حرفام هیچ ربطی به موضوع این پیج نداره ولی خواستم حرف دل همه ی جوونارو زده باشم , البته غیر از جوونایی که به اینجا سر میزنن .

  • مرسی جواب هایتان کاملا منطقی بود مرسی .

  • سلام .در جواب به کاربر اسما یک نکته رو بگم منم هم یک دختر چادری ام که چادرم رو خودم انتخاب کردم.من اصلا حس نکردم که چادر سر کردن سخت است حتی توی ماه رمضان .آرامشی که چادر به من میدهد هیچ پوشش دیگری به من نمی دهد.

    • خانم محدثه اگر همه مثه شما فکر میکردن چقد عالی میشد!بنده یه پسرم شاید انچنان مومن نباشم ولی نمیدونید وقتی یه دختر چادری رو میبینم چقد به زندگی امیدوار میشمو برعکسش یه دختر بدحجابو تا میبینم از زن زن گرفتن زندگی واقعا خسته میش.چرا نباید یه شیعه حجابشو رعایت کنه چرا باید بیفته تو دام شیاطین <پوشش بره به سمت غرب؟اینایی که فکر میکنن پوشش غیر از چادر با فرهنگیه اشتباه فک میکنن خبر ندارن که ذهنشون توسط همین ماهواره امثال ماهواره شستشو داده شده!

  • آیت الله امجد:
    اعتماد به نفس یک حرف غلطی است، مال ما نیست. نفس چیست که بدان اعتماد کنیم؟ نفس که هر لحظه در یک حالت متغیر است! فقظ اعتماد به خدا مهم و مطرح است.

افزودن ديدگاه