google توضیحی درمورد حکم اخیر دادگاه عالی امریکا درمورد بانوان محجبه | حجاب برتر
Find Me Here
03 ژوئن

توضیحی درمورد حکم اخیر دادگاه عالی امریکا درمورد بانوان محجبه

مجموعه: متن

دادگاه عالی امریکا نهادی است که مانند شورای نگهبان ما عمل می کند اما…

توضیحی درباره حکم دادگاه عالی امریکا

به احتمال زیاد خبری را چند روز پیش شنیده اید که دادگاه عالی امریکا حکمی داده است که تا سازمان ها و شرکت های امریکایی از عدم استخدام بانوان محجبه در این کشور خودداری نکنند. لازم دانستم که توضیحی در این زمینه بدهم:

دادگاه عالی امریکا نهادی است که بسیاری از قوانین این کشور در صورتی که ابهام داشته باشند حجت محسوب می شود. یعنی اگر شما اقامه دعوی بکنید و قانون در زمینه حق شما ساکت باشد به دادگاه عالی ارجاع داده می شوید و هرحکمی این دادگاه بدهد به مثابه قانون و مستند محسوب می شود.

اینکه رسانه های مختلف کشورمان به این مسئله پرداخته اند کار خوبی است اما بهتر بود توضیحی هم می دادند. درواقع این حکم دادگاه عالی امریکا درمورد استخدام بانوان محجبه در امریکا توسط مسلمین فتح شده است. دیگر هر بانویی که اقامه دعوی در این زمینه داشته باشد طبق آن حکم دادگاه عالی می تواند حق خودش را بگیرد.

مطلب دیگری که می خواستم اینجا مطرح کنم این است که سخنی حاج اقا قرائتی مطرح کردند که قابل تامل بود. ایشان مطرح کردند که بانویی در یک اتوبوس بود درحال حرکت بود که خواست نمازش را بخواند. نهایتا راننده به خاطر این بانو توقف کرد تا این بانو نمازش را بخواند. آقای قرائتی گفتند که پس از اتمام نماز این بانو، ۱۷ نفر دیگر هم درحال نماز خواندن بودند.

یکی از مولفه هایی که می توان در مورد حجاب و گسترش آن در جامعه گفت همین حضور و پیشتازی در این زمینه است. بسیاری از مذهبی ها را تنها می توان در راه پیمایی های روز قدس و ۲۲ بهمن دید پس اینها در روزهای عادی کجایند؟!

اغلب اینها به احتمال زیاد به وسیله اتومبیل های شخصی شان به سر کار می روند. بسیاری از روحانیون ما نیز این گونه هستند. اگر افراد مذهبی، محجبه و روحانی ما بیشتر در جامعه حضور داشته باشند نشانگر این هستند که اولا کم نیستند و ثانیا از جهت روانی بر جامعه تاثیر می گذارند. در دهه های پیشین که وضعیت کم حجابی در جامعه شدت نیافته بود یکی از دلایلی که وجود داشت همین حضور محجبه ها و مذهبی ها در جامعه بود که مردم با دیدن این افراد می فهمیدند لباس عرفی جامعه چیست. اکنون آرام آرام اگر به این مسئله توجه نکنیم در سال ها و حتی ماه های آینده خواهیم دید که کم حجابی، نماد لباس عرفی جامعه است و چادر نماد لباسی غیرمتعارف…

امید وطن دوست – نویسنده وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • سلام علیک
    احسنت عالی بود
    ولی تا حدی کار از کار گذشته است. لباس متعارف همان مانتو شلوار و یا حتی بلیز و شلوار شده است.
    چادری ها هم از ساپورت شلواری استفاده می کنند. نمی دانم چرا! کاش انسان ها قبل از انجام دادن هر کاری یا هر حرفی را زدن کمی فکر می کردند. هیچ هزینه ای هم ندارد. نه پولی از شما می گیرند و نه شما را مؤاخذه می کنند ولی اگر حرف بی حساب بزنید و یا اینکه کار بی حسابی بکنید یقه ی شما را می گیرند. به امید اینکه معیاری که کار و حرف را می سنجد همان حق و حقیقت باشد…!

    • امید وطن دوست

      سلام
      ممنون از دلگرمی تون
      به قول معروف «هروقت ماهی را از آب بگیریم تازه اس». هیچ وقت برای آگاه کردن مردم و مخاطبین دیر نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم تا آگاهی بیشتری در جامعه نسبت به اتفاقات ایجاد شود.

افزودن ديدگاه