google بازگشت به نزدیک ترین قانون | حجاب برتر
Find Me Here
23 می

بازگشت به نزدیک ترین قانون

مجموعه: متن

بازگشت به نزدیک ترین قانون مثل آن است که وقتی زلزله می آید به نزدیک ترین محل امن پناه ببریم

بازگشت به نزدیک ترین قانون

بسیاری از افراد مهم جامعه و حتی بسیاری از مراجع عظام تقلید معتقد هستند کسانی که کم حجاب هستند لزوما کم حیا نیستند.

ما در زندگی خودمان نیازمند قوانینی هستیم. می گویند در امریکا نهایت آزادی برقرار است اما همین آزادی را قانون ایجاد کرده است و اگر هر رفتاری خارج از قانون انجام شود آزادی را مختل کرده است. در بسیاری از کشورهای غربی به استناد قوانین است که آزادی بانوان مسلمان در پوشش سلب می شود.

در کشورمان ایران، ما نیز قوانین خاصی برای زندگی مان داریم. قوانینی که از دوران های قدیم تحت تاثیر فضاهای محیطی قرار گرفته است و تغییراتی درآن ایجاد شده است اما یک سری اصول و پایه های تقریبا غیرقابل تزلزل وجود دارد.مثلا در کشورمان، همه به حیا اهمیت خاصی می دهند. حتی نگاه های نااهلانه برخی از مردان به زنان ( و حتی زنان به مردان) را می توان گفت به خاطر همین مسئله است. البته نه به این معنی که اینها حیا دارند در آن لحظه، بلکه به این معنی که از رعایت وضعیت حیا در بیرون از ذهن آن بانو یا آقا تعجب کرده اند.

در یک تاکسی که نشسته بودم دیدم که یک بانوی به کم حجاب وارد اتومبیل شد. وقتی در کنار مردی در تاکسی قرار گرفت خودش را در همان ابتدا به سمت در جمع کرد و تلاش کرد تا با آن مرد اندک تماسی نداشته باشد.

اما فرض کنیم که پایه های حیا و عفاف نیز در جامعه ما به سبب حملات قابل اعتنای دشمن متزلزل شود. آنگاه اگر این دشمن بتواند اصلی متناسب به وضعیت مردمی ما ایجاد کند بازی را برده است. زلزله خیلی وقت طول نمی کشد و اگر دشمن نتواند سریعا تصمیم بگیرد ما که در زلزله هستیم به سرعت به نزدیک ترین قانون زندگی مان که همان حفظ حیا باشد برخواهیم گشت. خدا را شکر هنوز به آن مرحله خیلی نزدیک نشده ایم اما اگر بشویم راه مقابله مان این است.

گرچه راه پیش گیری نیز در دستان ماست و آن امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مراحل آن است.

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • سلام منم با این مقاله ای که نوشتید موافقم آخه اگه ت آمریکاحجاب ندارن ولی کلن تو فرهنگشون نبوده ولی ما ایرانیا که از اول حجاب داشتیم داریم هر چی حجاب و حجب و حیاس رو زیر سوال میبریم من واقعا نمیدونم چرا؟بعضیا فک میکنن بی حجابی و به روز بودن به بی ارزش شدن میارزه

  • رهبرمونم گفتن ,بی حجاب بی دین نیست.
    و یک جمله ای گفتن ؛
    من آنچه که مینمایم هستم
    ولی تو آنچه مینمایی هستی؟؟؟
    خوشم اومد از این حرف

افزودن ديدگاه