google قبل از چادر و بعد از چادر ! | حجاب برتر
Find Me Here
01 می

قبل از چادر و بعد از چادر !

مجموعه: متن

یک داستان درمورد وضعیت یک بانو قبل از چادر و بعد از چادر…

قبل از چادر و بعد از چادر

چند روز پیش می خواستم برم خرید یکی از همکلاسی هایم از من خواست که همراهم بیاد و من هم قبول کردم.

این همکلاسی عزیز من از لحاظ پوشش و حجاب و حتی نوع رفتار، کاملاً با من متفاوت هست. البته این موضوع باعث نمی شود که من درباره اش فکر بدی کنم یا خدایی ناکرده نسبت بهش سوء ظنی داشته باشم.

حالا تصور کنید من چادری و محجبه و دوستم با پوششی نا مناسب. با هم بیرون رفتیم. چشمتون روز بد نبینه، هر قدمی که بر می داشتیم یه متلک آبدار نثار ما می شد از بچه ی کوچیک گرفته تا آدم های مسن و من شدیداً آشفته و ناراحت شده بودم.

خلاصه گذشت و روز بعدش دوباره قرار شد که من بیرون برم. از قضا این همکلاسی بزرگوار دوباره از من خواهش کرد که باهام بیاد بیرون و منم قبول کردم اما این بار ازش خواهش کردم که یه بارم شده چادر بپوشه و بیاد، ایشون هم بدون هیچ مقاومتی پذیرفت.

این دختر همون دختر دیروزی با همون آرایش نا مناسب بود و تنها تغییری که کرده بود چادر سیاهی بود که روی شونه هاش انداخته بود. شاید باورتون نشه اما از متلک و حرفهای نیش و کنایه دار هیچ خبری نبود و ما با آرامش همه ی کارهامون رو انجام دادیم و برگشتیم.

شب با همکلاسیم صحبت کردم و ازش خواستم که اتفاقات دیروز و امروز رو با هم مقایسه کنه.

وقتی که خوب فکر کرد برگشت به من گفت: یعنی رفتار امروز بقیه بخاطر چادری بود که من فقط روی شونه هام انداخته بودم…؟!

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ چرا حجاب؟[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    مطالبتون عالیه دست تون درد نکنه
    در پناه حق باشید

  • باسلام تشکر از شما
    مطالبتون بسیار عالیه.می خواستم لوگوی شما روتو بگذارم اما کدی ندیدم.
    لطفابه وبلاگ من هم سری بزنید.
    http://rihane.womenhc.com

    • امید وطن دوست

      سلام
      ممنون از اظهار لطف شما
      وبلاگ شما را هم دیدم… از جهت محتوایی وبلاگ خوبی دارید اما قدری به ظاهرش هم برسید عالی می شود.
      درمورد کد لوگو هم می توانید به صفحه «یاران سایبری» مراجعه نمایید
      موفق و پیروز باشید

  • سلام
    مطلبی ازتان خواندم درباره حجاب و مبارزه. دیدم ضعیف بود گفتم بذار بقیه سایت را هم نگاهی بیندازم. این یکی بدتر از آن یکی!
    سؤالی مطرح می‌کنم:
    اگر کسی در برابر داستان شما (که در بالا آمده است) واقعیت غرب را بگوید که «در آنجا هیچ کس حجاب اسلامی ندارد اما به هیچ زنی هم گوشه‌کنایه زده نمی‌شود»، اکنون چه می‌فرمایید؟ یعنی هم حجاب داشتن، مانع گوشه‌کنایه می‌شود و هم حجاب نداشتن؟ آن موقع حرف کی درست است؟

    وقت و حوصله بحث ندارم اما یک کلام می‌خواهم عرض کنم و آنکه برای اثبات امری، از آن با استدلال‌های ضعیفی که با یک مثال نقض از جای خود تکان می‌خورد و به هوا می‌رود دل خوش نکنیم. استدلال شما، شبیه استدلال‌های حضرت ابراهیم برای ستاره‌پرستی است «فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَى کَوْکَباً قَالَ هَـذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لا أُحِبُّ الآفِلِینَ». یعنی حضرت ابراهیم، در ابتدا از ان دفاع کرد اما سپس آنچنان آن را به زیر سؤال برد که دیگر کسی یارای پاسخگویی‌اش را نداشت.
    گویند برای خراب کردن چیزی، خوب به آن حمله نکنید بلکه بد از آن دفاع کنید!
    همان کاری که شما کرده‌اید.
    به جای این دست داستان‌ها که پشت قرآن‌های حرم امام رضا، زیاد از آنها پیدا می‌شود استدلال کنید و بگذارید که مخاطبتان در فضای منطق و عقل -نه در فضای احساس- فکر کنید و تصمیم بگیرد. بگذارید همان طور که ظاهر سایتتان زیبا است محتوای آن هم قوی و محکم باشد.
    موفق و مؤید باشید.

    • امید وطن دوست

      سلام
      ممنون از نظر شما.
      استدلالی در این سوال مطرح نیست. با اینکه در مثال مناقشه ای نیست اما فرض کنیم مناقشه هست؛ با این فرض، باید گفت که مثال در حوزه کشور ایران زده شده است نه کشورهای غربی ضمن آنکه گوشه ای از فوائد حجاب مطرح شده است نه همه آن….
      از طرف دیگر در فعالیت های تربیتی و تبلیغاتی اگر برای مخاطب صرفا استدلال بیاورید خسته می شود لذا باید در میان کلام تنفسی به مخاطب داد تا بتواند ذهنش را جمع و جور کرده و آماده استدلال های بعدی شود

      • سلام
        ممنون از پاسختان
        کمی از مثال‌های ضعیف، دلخورم. حتی بعضی خطبای مشهور را هم دیده‌ام که مثال‌هایی می‌زند که به راحتی نقض‌شدنی هستند؛ و به گمانم مخاطب خود را بچه فرض می‌کنند.
        اولاً مثال باید وزین و بجا باشد و مقصود را به شنونده، منتقل کند اگرچه هیچگاه مثال، واقعیت نیست و نمی‌تواند همه جوانب امر واقع را شامل شود؛ اما اگر قرار باشد که با مثالی، خواننده تصور کند با کاری که غرب کرده (یعنی از طرفی بی‌حجابی را ترویج کرده و از طرف دیگر بی‌بندوبارب‌های جنسی را نیز رسمی کرده) همان هدف کسب می‌شود پس چه فرقی بین ما و دیگران است؟
        ثانیاً دقت کنید که کسی که بی‌حجاب یا بدحجاب است معمولاً با ماهواره در تماس است؛ و در ماهواره هم انواعی از این مثال‌هایی که شما می‌زنید مطرح می‌شود و با اشکالاتی که من به آن وارد کردم پاسخ داده می‌شود. پس مخاطب امروز که تحت هجمه رسانه‌ها است اگرچه خود فکر نکند برایش فکر می‌کنند و سریع برایش پاسخ درست می‌کنند.

        اگرچه در مجموع موافقم که «در فعالیت‌های تربیتی و تبلیغاتی اگر برای مخاطب صرفا استدلال بیاورید خسته می‌شود لذا باید در میان کلام تنفسی به مخاطب داد تا بتواند ذهنش را جمع‌وجور کرده و آماده استدلال‌های بعدی شود».

        • امید وطن دوست

          سلام
          ممنون از نظرات خوب شما… مثال صحیح هم بسیار مهم است و همان طور که شما هم گفتید خطیبانی هستند که مثال هایشان از جهت منطق رد می شود اما صرفا برای تقریب به ذهن است… مثلا افعال الهی را نمی شود مثالی صحیح برایش پیدا کرد اما می شود با مثال هایی محسوس ذهن را به آن تقریب کرد…

  • سلام…
    به نظر من چادر تاثیر چندانی نداره…من خودم یه بار با چادر و حجاب کامل رفتم بیرون تعداد تیکه هایی که پرا بهم انداختن از همیشه بیشتر بود….

    • امید وطن دوست

      سلام
      تجربه ها برای افراد مختلف، متفاوته …
      ولی خب باید دید با چه حجابی باید بیرون آمد که پوشش کامل باشه و از طرفی هم مورد آزار و اذیت قرار نگیره

  • والا منم حجابم درست نیست ولی تا حالا نشده یک پسر بهم متلک انداخته باشه ,
    اوناییم که به دخترا متلک میندازن پایین شهری هستن توی خانواده های بی شخصیت بزرگ شدن وگرنه پسرای خانواده دار اصلا همچین کاری نمیکنند.
    اه اه چقدرم حال بهم زنه قیافه هاشون اووووق

  • با سلام
    مطالبتون جالبه،از خدا براتون موفقیت های روزافزون خواستارم. خدا قوتتون بده. اما سلام مخصوصم خدمت یاسمن و اسما خانوم،
    در جواب یاسمن خانوم اگر من هم (فقط یک بار) بدون چادر و با… بیرون برم تیکه بارون میشم.((اما اگر راهم رو درست انتخاب کنم و یک بارم بشه همه ی روزای زندگیم کسی جرات نداره چیزی بگه)) درواقع خود منم که باعث سوژه شدن برای تیکه میشم.
    و اما اسما خانوم عزیز هدف متلک شنیدن و نشنیدن نیست. هدف نگهداشتن گوهر وجودی و شخصیت خانومانست. در غیر اینصورت هرکسی می تونه کار ناشایست انجام بده و بگه از کسی تیکه نشنیدم پس کارم درسته…
    لطفا به خودتون فکر کنید…

افزودن ديدگاه