google رکورد جهانی آرایش در بانوان بد است؟ | حجاب برتر
Find Me Here
24 آوریل

رکورد جهانی آرایش در بانوان بد است؟

مجموعه: متن

همان طور که می دانیم رکورد استفاده از لوازم آرایشی در کشورمان در جهان رتبه اول است اما آیا واقعا این مسئله بد است؟!

آیا آرایش کردن بد است؟!

چند سال پیش بود که در یکی از برنامه های رادیویی از دهان کارشناس شنیدم برای حل مسائل اجتماعی و فساد چشم و غیره باید نفس را سرکوب کرد! همین مسئله باعث شد که با حرفه ای های این حوزه صحبت کنم. آنها به شدت شاکی بودند که اصلا اسلام نمی خواهد سرکوب کند بلکه می خواهد جهت بدهد.

از این رو اصلا رتبه یک آرایش و استفاده از لوازم آرایشی در میان بانوان کشورمان بد که نیست هیچ، می تواند در شرایطی به عنوان یک افتخار هم محسوب شود. آرایش هیچ گاه از سوی اسلام منع نشده است بلکه جایگاه آن معین گردیده است. البته ملالغتی ها الان نیفتند دنبال اینکه آیه و روایتت کو؟! چون این مسئله از یک قاعده کلی سرچشمه می گیرد. قاعده کلی می گوید بانوی مسلمان در انظار عمومی نباید چشمان دیگران را به خودش (براساس ظاهر وچهره) جلب کند. اگر براساس ظاهر و چهره جلب نشود مسلما به خاطر مهارت ها و انسانیتی که دارد با او تعامل خواهند کرد.

از سوی دیگر، سفارش شده و حتی استحباب دارد که بانوی مسلمان در برابر شوهر خودش از زیباترین شکل ها بهره گیرد. مسلما زیباشدن بانوان (بیش از آنچه در حالت عادی هستند) نیاز به آرایش دارد و آرایش هم نیاز به لوازم آرایشی دارد به همین خاطر اگر بانوان در منازل از لوازم آرایشی و در جهت مناسب آن استفاده کنند شاید حتی آماری که اکنون در اختیار ایران است رشد هم بکند چون یک بانو نمی تواند تا ابد آرایش یک روز خودش را نگه دارد بلکه آن را با توجه به نیاز به وضو گرفتن و… پاک می کند و مجبور است دوباره برای جلب نظر همسر و از سویی ارضای حس زیبادوستی زنانه، آرایش کند.

حواسمان باشد که اسلام هیچ گاه موافق سرکوب احساسات نیست وگرنه خدایی که همین اسلام را نازل کرده این احساسات را قرار نمی داد که بخواهد ما آنها را سرکوبش کنیم. همین احساسات در ما نهاده شده تا بتوانیم آن را وسیله ای به سمت خداوند قرار دهیم مثلا همین آرایش برای همسر استحبابی دارد که شاید بسیاری از بانوان ندانند…

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • منظور خبر اینه که لوازم آرایشی و آرایش کردن داره به صورت یه ضرورت لاینفک از وجود زنان ما در میاد آقای وطن دوست.گاهی اوقات خبر کاملا واضحه ولی ما میخوایم زیبا تفسیرش کنیم.جامعه ما شاهد زنانی است که برای شوهرشون وقت ندارند و آرایشی در کار نیست ولی حتی برای رفتن به مطب آرایششون ترک نمیشه.از طرفی اسلام نگفته که زنان خودشونو وابسته به آرایش کنند طوری که مردانشون بدون آرایش نتونن تحملشون کنند.اسلام برای زنان هم بیش از یک عروسک ارزش قائله که فقط زیباییشونو برای مردان ملاک قرار بده.مراد از آرایش در اسلام لزوم آرایش نیست بلکه آراستگی و پیراستگی هم شامل میشه که فقط منتهی به لوازم آرایش نیست.از طرف دیگر اسلام همواره حفظ تعادل رو در همه جوانب زندگی به ما گوشزد میکنه و پا رو فراتر از اون گذاشتن مایه تباهیه.

    • امید وطن دوست

      من هم منظورم رو در قالب “اگر” و ” می تواند” آورده ام و به هیچ وجه اقدام بانوان در سطح جامعه به این شکل که شما فرمودید قابل دفاع نیست…
      ضمن اینکه تعادل را هم اسلام تعریف می کند یعنی آرایش در منزل و در بیرون از منزل وقار

  • پیامبرم خودش رو برای زنانش ارایش میکرد , متاسفم برای تفکر جامعه که فقط به زنان تذکر میدهند .

    • تو رو خدا به پیامبرخدا دروغ نبندین. هم مرد و هم زن باید حیا داشته باشند. و در ضمن صحبتتونو با منبع اعلام کنین.

    • بله خودتون که دارید میگید برای زنان خودش
      کسی هم نگفت زن خودشو برا شوهرش ارایش نکنه بلکه اتفاقا در دین توصیه شده
      ضمنا کسی فقط به زنا گیر نداد وضع پسرا هم الان خیلی بد شده پسرا هم باید رعایت کنن

افزودن ديدگاه