google نقد کنید : حجاب ، بدحجابی ، بی حجابی | حجاب برتر
Find Me Here
10 آوریل

نقد کنید : حجاب ، بدحجابی ، بی حجابی

مجموعه: متن

اولین مطلبی که برای نقد در خدمت شما مخاطبان وب سایت حجاب برتر قرار می دهیم…

نقد کنید : حجاب اجباری در ایران

در باب حفظ حجاب و اینکه در حال حاضر زنان ایران به اجبار حجاب را رعایت می کنند؛ عرض کنم که اگه واقع بین باشیم متوجه میشیم که در مناطق شهری ( از آن رو می گویم مناطق شهری چرا که در بسیاری از روستاها حجاب ریشه در آداب و رسوم و سنت های آن جامعه است و ربطی به آزادی و یا محدودیت حجاب از طرف حکومت ندارد) در حال حاضر حفظ حجاب اجبار به آن شکل که مثلا در بعضی کشورهای مسلمان دیگر هست وجود نداره یعنی الزام به حجاب چادر را عرض میکنم. وضعیت حجاب می توانست بسیار بدتر از این باشه ولی چرا بعد از ۳۵ سال نشد؟ یک دلیل ساده داره و اون مقاومت زنان جامعه بود و هنوز هم زنان می جنگند چرا که با توجه به حملاتی که به آنها می شود هنوز هم عقب نشینی نکردند. پس می شود در مورد مسایل دیگر هم مقاومت کرد البته اگر هم بخواهیم ، هم سماجت کنیم و هم نترسیم. تمام هر آنچه الان در جامعه می بینیم مستقیم و یا غیر مستقیم مقصر خود ما مردم هستیم.

در ضمن حجاب را به شکل خلاصه وار از دیدگاه های مختلف بررسی می کنم:

حجاب زنان خانه دار مخصوصا چادر در ایران به جهت اقتصادی مفید به حال مردان نان آور خانواده است به چند علت:

۱- زن محجبه نیاز به آرایش ندارد پس پول پرداختی بابت آرایش کم می شود
۲- زن محجبه نیاز به پوشیدن لباس مناسب ندارد پس پول پرداختی بابت لباس مناسب بیرون کم می شود
۳- زن محجبه نیاز به اصلاح مو و رنگ مو و مدل دادن به مو ندارد پس بازهم پول پرداختی بابت آن کم می شود
۴- زن محجبه نیاز به تناسب اندام و جراحی ها و رژیم های طاقت فرسا ندارد پس بازهم صرف جویی در مخارج مرد خانه.

والبته این دلایل برای بعضی زنانی که حجاب چادر را اختیار می کنند نیز صادق است.

و حالا از نظر اخلاقی در سطح جامعه به مردان کمک می کند:

۱- دیگر مرد لازم نیست تمام رفتار و حرکات زن محجبه را کنترل کند چون تمام اندام او پوشیده است.
۲- مرد دیگر بابت کمترین نگاه و متلک مردان حیز در خیابان و محل های عمومی به ناموس خود با آنها درگیر نمی شود.

با توجه به این مسائل و با توجه به مواردی که اینک در جامعه مشهود است بعضی از زنان برای مبارزه با اجبار حجاب در ایران رو به بد حجابی می آورند که به نظر من از بی حجابی بسیار بدتر است و در پائین شرح می دهم:

بد حجابی در ایران می شود گفت نوعی بی حجابی ابلهانه! و زیرکانه! از طرف بعضی زنان است. زیرکانه از آن جهت که او می تواند قسمتهایی که نیاز به پوشش دارد و احتمالا جذاب نیست بپوشاند و قسمت هایی که می خواهد در معرض دید افراد باشد را رها می کند. و ابلهانه از آن جهت که در حقیقت با این نوع پوشش و این نوع آرایش غلیظ به تمام اطرافیان این را القاء میکند که من می خواهم خودم را در معرض دید دیگران قرار دهم.

ایران یکی از ۱۰ کشور اول در دنیاست از بابت مصرف مواد آرایشی زنانه

بعضی از زنان بد حجاب طوری میپوشند و طوری آرایش میکنند و یا به گونه ای رفتار میکنند که فقط این گونه پوشش،آرایش و رفتار را میتوان در بیشتر کشورهای غربی و متمدن و حتی جهان سومی در زنان بد کاره و خیابانی یافت.

البته تقریبا نیمی از آنان درک درستی از حجاب، بی حجابی و بد حجابی ندارند و نمی دانند که در کشورهای متمدن نیز بالای ۹۰ درصد زنان به این شکل زننده بیرون نمی آیند. این لج بازی ممکن است بسیار برایشان گران تمام شود.

بسیاری از موارد زن بد حجاب بشکل زننده را دیده ایم که حتی زنان با حجاب متعارف نیز به آنها اعتراض می کنند. پس حتی بیشتر زنان هم به رفتار این گونه زنان ابراز انزجار می کنند. یا شما زنی ۶۰ ساله را می بینید که به طرز وحشتناکی خود را آرایش کرده و لباسی مناسب سنش نپوشیده.

البته متاسفانه نوعی هم از مردان هستند که همسرشان را تشویق به بد حجابی می کنند تا به دیگران بگویند که ببینید من چه زنی دارم ! و از به نمایش گذاشتن اندام همسر خود به دیگران نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه لذت هم می برند!

اگر حاکمان دارای اندیشه و تفکری سالم بودنند به طور حتم حجاب را آزاد می کردند. چرا که آن زمان بسیاری از این بد حجابان دیگر بدین شکل بیرون نمی آمدند.

آزاد کردن حجاب بسیار مفید به حال زنان است چرا که اولا دیگر اجباری در انتخاب ندارند و احساس بهتری دارند. در ثانی کسانی که بی حجابی را انتخاب می کنند دیگر به بهداشت مو ، بدن و پوشاک بیشتر اهمیت می دهند و البته در بسیاری از کارهای اجتماعی که حجاب مانعی برای آنان است با خیالی آسوده به آن کارها می پردازند و حجاب دیگر مانع آنان نیست.
پس داشتن آزادی در حجاب و یا بی حجابی از بدیهی ترین و ابتدائی ترین حقوق زنان در مجامع شهری است که امید است هر چه زودتر و با روی کار آمدن حکومتی لائیک در آینده به کمک خود ما مردم مانند دیگر حقوق اجتماعی و آزادی های فردی به سرانجام برسد.با وجود این حکومت متاسفانه میسر نیست.

اکنون از شما می خواهم که با نقد این مطلب ارسالی از سوی یکی از کاربران (بی نام بی نهایت)، نظرات مثبت و منفی خود را درمورد این مطلب ارائه کنید.

۰ دیدگاه
  • دوست گرامی
    دلایلی که شما برای داشتن حجاب برشمردید به هیچ وجه درست نمیباشندچرا که یک زن محجبه نیاز به آرایش کردن ولباس شیک پوشیدن و تناسب اندام دارد اما برای محارم خود چرا که زنها به ذات دوست داری زیبایی و جلوه گری هستند وزنی که چادر را بعنوان حجاب خود انتخاب میکند برای حفظ وامنیت وآرامش بیشتر خود این پوشش مقدس ا برگزیده وهیچ کدام ازدلایلی که شما برگزیدید دلیل انتخاب چادر برای یک زن نمیباشد

  • واقعا مطلبتون مسخره بود.
    خیلی به فکر جیب مردان نباشید اگر پول را برای زن محجبه خود ندهند قطعا برای زن های خیابانی که … خرج میکنند.
    والا اینقدر که به فکر حجاب زنان هستید به فکر مردمان بی خانمان هستید؟
    یکم فرهنگ درست را از غرب یاد بگیرید که نه تنها به زن توهین نمیکنند بلکه از او به عنوان یک انسان یاد میکنند .
    الان یک زن توی ایران اجازه نداره بی حجاب باشه چرا؟چون مرد تحریک نشه , ارامشش بهم نریزه ,

    • امید وطن دوست

      فرهنگ غرب، فرهنگ صحیح تر نیست. متاسفانه به خاطر تبیین نکردن و غلط تبیین کردن اسلام است که این سوء تفاهمات پیش آمده و البته تبعات خوبی نخواهد داشت

    • با سلام خدمت شما
      اشتباه شما همینه، ایا بی حجابی به نفع زن هستش یا مرد
      باید بگم به نفع دو طرفه و بیشتر زن
      اماایا زن رو توی ویترین گذاشتن و برچسب قیمت زدن روی انها ازادی و احترام به زن است،در ضمن همین ازادی باعث دلزدگی به جنس مخالف و رواج پدیده شوم همجنس بازی شده…

  • پس یک زن زیر دست چطور :
    برای شوهرش ارایش کنه؟مگه لوازم ارایش نمیخواد , رنگ مو نمیخواد؟
    لباس نمیخواد؟

    بدم اومد از طرز فکر این ها , زنان هنوز بی غیرت نشدند که به انها توهین شود.

  • آزادی حجاب!!!!
    چه شعارهای روشنفکرانه ای!!
    بیان اسلام؟ سنت اسلامی؟ روش اسلامی.فقط زبان اسلام.

    عاقبت بخیری بدرقه راهمان انشاالله

  • با سلام .می خواستم از نویسنده بپرسم تا به حال شده یک خانم یا دختر چادری را از نزدیک دیده باشد یا…..؟ اتفاقا چادری ها دقت و ظرافتی که در پوشش خود دارند رو هرگز یک خانم غیر چادری ندارد.تابه حال شده نویسنده د رخیابان راه برود وببیند مدل شال سرکردن روسری سرکردن یک خانم چادری و یک خانم غیر چادری رو؟ به نظر نویسنده مدل مانتویی که از دو شال تشکیل شده و اسمش رو نمیشه گذاشت مانتو کم خرج تر یاچادر مانتو ساق؟ اتفاقا خیلی از خانم های چادری پوشش مناسب و با ظرافتی دارند که مشوق افراد میشه چادر سر کنند.اتفاقا پوشش با ظرافت چادری ها باعث شده تبلیغی برای حجاب برتر شده.

  • سلام

    اولا چرا می گویید حجاب اجباری؟
    من نامش را “ممنوعیت کشف حجاب” می گذارم!

    ثانیا قوانین کشور باید بر اساس فقه شیعه باشد . این جزئی از قانون اساسی است .
    فقه شیعه می گوید هر گناه اجتماعی را باید نهی از منکر کرد . و نهی از منکر را دارای مراتبی می کند . مرتبه اول قلبی ، اگر اثر نکرد ، مرتبه دوم زبانی ، اگر اثر نکرد باید با اجازه حکومت مرتبه سوم یعنی مرتبه یدی (برخورد فیزیکی)را باید لحاظ کرد

    ثالثا که گفته که با آزادی کشف حجاب مشکل حل میشود؟
    با آزادی کشف حجاب خود حکومت اسلامی روی کار بدحجابی صحه خواهد گذاشت و فرصت نهی از منکر را هم از ناهی از منکر خواهد گرفت و سریعا این ویروس کشف حجاب در تمام کشور پخش می شود .
    یکی از ویژگی های جامعه اسلامی ترس از گناه علنی در آن جامعه است
    جامعه ای که حکومتش برای جلوگیری از گناه ، مردم را قانع نمی کند و برعکس آن ها را رها می کند تا هرکس خواست علنا گناه کند ، چنین جامعه ای ذره ای اسلامی نیست.
    چه زیبا شهید بهشتی عزیز درباره حجاب می گفت که مردم را باید اقناع کرد و همین طور باید قدرتی هم باشد که متخلفین از نظام اخلاقی اسلام را مجازات کنند

    http://hijab.hayatebartar.ir/1174-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%82%D9%86%D8%A7%D8%B9-%D8%8C%D9%87%D9%85-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA.html

    رابعا چرا شما این تفکر ولنگاری را (که نامش را آزادی می گذارید)در سایر موارد عملی نمی کنید. مثلا درباره اجبار تحصیل کودکان تا مقطع راهنمایی.
    خب بهتر نیست کودکان را آزاد بگذاریم تا خودشان تصمیم بگیرند؟ که بخوانند یا نخوانند؟
    یا همین طور اجبار مردم به ایستادن پشت چراغ قرمز ؟ بهتر نیست مردم را آزاد بگذاریم تا خودشان انتخاب کنند؟

    به حجاب که می رسیم اصطلاحا روشنفکر می شویم! اما به سایر قوانین که می رسیم سختگیر می شویم!

    حتما باید کار اقناعی انجام شود و به موازات آن ایجاد ترس از گناه در جامعه. اینجا کار رسانه بسیار مهم است ….

  • واقعا چرت و پرت محض بود!!!بیش تر به اسلام و حجاب لطمه زدین با این مطلب!!

    • امید وطن دوست

      ممنون میشم اگر به عنوان مطلب دقت کنید… این مطلب برای نقد گذاشته شده است نه برای الگوگیری

  • کی همچین حرفی رو زده زن روش برچسب زدن برای ….
    اصلا اینطور نیست , اونایی هم که این کارو میکنن مانکن هستن و مردان هم هستند .فقط میخوان فکر مردم رو خراب کنند .
    تو امریکا هرکی اختیار کار خودشو داره کسی تو کار کسی دخالت نمیکنه که تو چی پوشیدی تو چی نپوشیدی ,تو باید اینو بپوشی ,تو نباید اینو بپوشی , این لباس ممنوعه و….و….و….
    و…
    و..

    .
    .

    .
    .
    گفتنش طولانیه

  • سلام چرررررررررررررررت بووووووووود

  • سلام ممنون از مطالبتون ولی دلایلی که شما برای داشتن حجاب گفتید اصلا منطقی نیست درسته که حجاب پوشش تمام ایناس ولی هر خانومی برای لذت خود و تمیز بودنش و زیبا بودنش پیش افراد محرم به ارایش و اندام مناسب لباس خوب و موهای زیبا نیاز دارد

    • امید وطن دوست

      سلام
      ممنون از اظهار لطفتون
      مسلما این احکامی که برای حجاب بانوان وجود دارد برای جامعه و انظار نامحرمان است گرچه در میان محارم (غیر از شوهر) هم انسان باید مراعات برخی مسائل را انجام دهد.

  • حجاب درونی مهم هستش که انسان رو از بسیاری از گناهان و انحرافات دور میکنه البته منظورم این نیستش که کسی لخت و عریان در اماکن عمومی ظاهر بشه و انگشت نمای دیگران بشه بنظرم مردی که دنبال هوسرانی هستش بدنبال زنهایی میگرده که از راه باطن راه نفوذ رو براش باز بکنند حتی اگه یک زن محجبه هم باشه اینگونه محدودیتها در مورد پوشش و حجاب در هیچ کشور مسلمانی وجود ندارد حتی لبنان حزب اللهی که مخالف افکار غرب و آمریکاست بزور حجاب رو به زنان کشورش تحمیل نمیکنه یا همسر رئیس جمهور ترکیه کاملا محجبه هستش اما این اعتقاد رو به زنان کشورشون تحمیل نمی کنند چون در دین اسلام اجباری وجود نداره حتی در دوران انقلاب ایران زنان بدون حجاب هم در تظاهرات شرکت داشتند و در پیروزی انقلاب نقش داشتند پس حق هر زن ایرانی هستش که در انتخاب پوشش آزاد باشه یکی از بازیگران فیلمهای دوران پهلوی به اسم آذر شیوا خودش با اینکه حجاب نداشت و خوانندگی هم میکرد برخلاف بسیاری از بازیگران ان دوره در اعتراض به برهنگی و ابتذالی که در سینمای دهه ۵۰ ایران وجود داشت ضمن اینکه از سینما خارج شد حتی جلوی دانشگاه تهران آدامس فروشی هم میکرد یعنی هدفش اینکه همه فقط از صدا زیبا و هنرش لذت ببرند نه چیز دیگه ای بنظر من شیطان می تونه از طریق چهره زیبای یک زن هم یک مرد رو وسوسه کنه و به گناه بیندازتش پس با این حساب فردا پس فردا نقاب هم باید تحمیل بشه

افزودن ديدگاه