google چماق از پایین! | حجاب برتر
Find Me Here
14 مارس

چماق از پایین!

مجموعه: متن

چماق از پایین – فشار زیاد شدن معلمین متخصص محجبه در آلمان، دولت این کشور را مجبور به تغییر قوانینش کرد…

چماق از پایین

دادگاه عالی آلمان روز جمعه در حکمی اعلام کرد معلمان زن مسلمان می توانند برای حفظ حجاب خود در کلاس درس از روسری استفاده کنند مشروط بر اینکه این کار باعث ایجاد اختلال در مدارس نشود.

دادگاه قانون اساسی آلمان سال ۲۰۰۳ استفاده از حجاب اسلامی را برای معلمان زن ممنوع کرده بود و در پی آن استفاده از حجاب اسلامی در برخی ایالت های این کشور ممنوع شد. با این حال استفاده از نشانه های مسیحیت مانند صلیب و پوشش زنان راهبه مجاز بود.

دادگاه عالی آلمان در کارلسروهه حکم جدید را در پاسخ به شکایت یک زن مسلمان صادر کرد که به سبب داشتن حجاب شغل معلمی را از دست داده بود. دادگاه در حکم خود اعلام کرد استفاده از نشانه های مذهبی تنها زمانی می تواند ممنوع شود که «خطری قطعی نه احتمالی برای ایجاد اختلال در مدارس» محسوب شود.

فولکر بک نماینده حزب مخالف سبز در پارلمان آلمان در واکنش به صدور این حکم گفت: «امروز روز خوبی برای آزادی های مذهبی است».

بک افزود حجابی که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان مومن استفاده می کنند بیش از گروه های مخالف تنوع سیاسی مانند گروه های دست راستی، نئو نازی ها و افراطی ها خطرناک نیست.

کریستین لودرز رئیس سازمان ضد تبعیض فدرال نیز این حکم را گامی در جهت تقویت آزادی های مذهبی در آلمان دانست.

در همین حال روزنامه تازه چاپ برلین هشدار داد گروه ضد اسلامی پگیدا که چندین تظاهرات ضد اسلامی در درسدن برگزار کرده است احتمالا در اعتراض به این حکم مدعی گسترش بی رویه اسلام در اروپا خواهد شد.

شاید بد نباشد یاد شهید حجاب که در آلمان و در دادگاه و مقابل قاضی با ۱۱ ضربه چاقو از پا درآمد را گرامی بداریم…

[tabs][tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab] [/tabs]

افزودن ديدگاه