google اسلام سوپرمارکت نیست! | حجاب برتر
Find Me Here
11 مارس

اسلام سوپرمارکت نیست!

مجموعه: متن

بسیاری از ما به دنبال این نیستیم که همه اسلام را بخواهیم نه بخشی که دلمان می خواهد…

اسلام سوپرمارکت نیست

برخی از نظرات شما در وب سایت ما و صحبت هایی که در گوشه و کنار کشورمان شنیده می شود (با واسطه و بی واسطه)، بر این مسئله تاکید دارند که مثلا می گویند ما محجبه ای را دیده ایم که دروغ می گوید، یا پسری را دیده ایم که با ادعای فراوان در مورد مذهبی بودن، نمی تواند چشم خودش را کنترل کند…

این سخن کاملا درست است و اصلا هم عجیب نیست. بسیاری از افراد جوان در جامعه هستند که فحاشی می کنند اما در محرم یکی از پاهای ثابت هیئات هستند. این به آن معنی نیست که آن فرد هیئت را کنار بگذارد و یا اگر دروغ گو است، حجابش را کنار بگذارد. درست این است کسی که حجاب دارد ، سعی کند تا دیگر احکام اسلام را هم رعایت نماید. تنها حجاب نیست که یکی از احکام اسلام است بلکه راستگویی، کمک به دیگران، نماز، روزه، رعایت حقوق دیگران (حق الناس) هم بسیار مهم هستند.

سخنی از حجت الاسلام فاطمی نیا مدت ها قبل برایتان گفته بودم. (نقل به مضمون) ایشان می گفتند: اسلام، سوپر مارکت نیست که هرچه بخواهیم برداریم و بقیه را برنداریم!

خیلی از اشخاصی که در بازارها هستند به جای آنکه خمس که یکی از واجبات الهی است را عمل کنند، تنها به انفاق می پردازند و یه خیریه ها کمک می کنند درحالی که دستور به این است که خمس خودشان را بپردازند. این رفتار مانند این است که بگوییم به جای نماز، ۱۰۰۰ صلوات بفرستیم! اصلا ارتباطی ندارد، نماز به انجام نماز است که از عهده ما برداشته می شود نه با هیچ چیز دیگر.

از سوی دیگر هیچ کس در میان ما (غیر از معصومین) معصوم نیست. ممکن است یک بانوی کم حجابی باشد که راستگویی را سرلوحه کارش قرارداده و حتی هیچ کس از وی دروغی نشنیده است و از سویی هم باحجابی داشته باشیم که دروغگو است. هردوی این افراد اشتباه می کنند و باید خودشان را اصلاح کنند. در مورد اول؛ آن بانو سعی کند تا حجابش را بهتر حفظ کند و در مورد دوم سعی کند دروغگویی خودش را کنترل نماید.

پس بیاییم با اسلام مانند یک سوپر مارکت برخورد نکنیم

امید وطن دوست- نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه