google باقیات الصالحات شدید! | حجاب برتر
Find Me Here
19 فوریه

باقیات الصالحات شدید!

مجموعه: متن

برداشتی از سخنان تازه آیت الله مرتضی تهرانی (برادر حاج آقا مجتبی تهرانی)

باقیات الصالحات شدید

امشب که در محضر آیت الله مرتضی تهرانی بودم ایشان صحبت های جالب و قابل تاملی در زمینه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی داشتند. جدا از اینکه فرهنگ را کاری به شدت سخت و سنگین می دانستند بر حرکات ائمه معصومین (ع) خصوصا حرکت فرهنگی امام حسین (ع) تاکید ویژه ای داشتند.

از این مسئله بگذریم شاه بیتی که ایشان برای این وب سایت داشتند این بود که برخی از مردم می گویند برای اینکه خیالمان راحت تر باشد کمتر یاد می گیریم که وظیفه مان کمتر باشد.

نکته اینجاست که بنا به آیات مختلف قرآن و سخنان معصومین مان ما موظف به یادگیری هستیم. در رساله های فقها نیز همین مسئله موجود است که اگر کسی می توانسته به احکام دسترسی داشته باشد و نکرده باشد اشتباه کرده و اعمالش را باید قضا نماید مثلا تا ۴۰ سال نمازش را اشنباه می خوانده درحالی که هم دسترسی به رساله داشته و هم به علما اما پرسشی نکرده، چنین فردی باید آن ۴۰ سال نماز را به خاطر تنبلی کوچکی که داشته قضا کند.

آیت الله مرتضی تهرانی

آیت الله مرتضی تهرانی

اما چه ارتباطی به حجاب دارد؟

بسیاری از کسانی که حجابشان را در کشور ما رعایت نمی کنند و کم حجاب هستند به خاطر این است که درمورد احکام حجاب نمی دانند و گاهی نمی خواهند بدانند. اول از همه باید سعی کنیم تا به ایشان بیاموزیم این مسئله را. ما مذهبی ها کسانی هستیم که اگر آموزش دهیم، باقیات الصالحاتی خواهد شد که تا ابد برای ما خواهد ماند. اگر یکی از دختران کشورمان را محجبه کنیم و او را متقاعد کنیم همین دختر می تواند چند نفر را متقاعد کند و فردا هم که مادر می شود دخترانش را به طوری تربیت می کند که محجبه باشند و عفیف باشند. درواقع مانند یک هرم می ماند که شما در رأس آن قرار می گیرید و به شدت باقیات الصالحات جمع می کنید. واقعا خیلی باید تنبل باشیم که چنین کاری نکنیم.

اولین وظیفه هم بر دوش بانوان و دختران این سرزمین است. پسران و مردان کمتر می توانند این کار را انجام دهند اما دختران می توانند به دختران تذکر دهند و پسران هم به پسران. من (که خودم پسر هستم) گاهی که دوستانم با وضعی غیرمعمول بیرون می آیند را تذکر می دهم. آنها آن قدر سواد و فهم دارند که اگر در جا نپذیرند دلیل این صحبت من را می پرسند و من هم برایشان توضیح می دهم و عموما بحث علمی در این زمینه درمی گیرد. اگر من استدلال های قانع کننده ای داشته باشم قطعا آنها خواهند پذیرفت.

سخن را با این صحبت از آیت الله مرتضی تهرانی به پایان ببرم که : « دکتری که به شما می گوید می میری، درست است و دکتری که به شما نمی گوید خیانت کار»

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه