google هیچ کس منکر فساد نیست | حجاب برتر
Find Me Here
29 ژانویه

هیچ کس منکر فساد نیست

مجموعه: متن

هیچ کس منکر فساد نیست اما چه کسی فساد را تعیین می کند؟

همه می توانند

در جامعه ایرانی این روزها چیزهایی دیده می شود که قبلا شاید تنها در فیلم های خارجی دیده می شد و ما ایرانی ها فکر می کردیم که فقط در همان جا خواهد ماند و این فرهنگ هیچ گاه نمی تواند جایگزین فرهنگی شود که امام خمینی (ره) بار آن را از ۱۴۰۰ سال قبل به دوش می کشیده است.

اما نکته اینجاست که در همان کشورهای خارجی این مسائل به عنوان فساد مطرح نیستند وگرنه با آنها مقابله می شد چنان که با موارد بسیاری مقابله می شود. در برخی از آن کشورها حجاب به دلایل مختلف به عنوان فساد محسوب می شود درحالی که برعکس آن در کشور ما رایج است.

اما باید دید چه چیزی این فساد را تعیین می کند؟

در هرکشوری فرهنگ و متون فرهنگی و سخنان نخبگان آنهاست که تعیین کننده هرچیزی از جمله مصادیق فساد است. در آن کشورهای غربی، به دلیل ترسی که از تروریسم وجود دارد و از سویی دیگر حجاب را وسیله ای برای مثلا حمل سلاح می دانند حکم می دهند که داشتن این پوشش ممنوع است. این مسئله را از دانشگاه ها (جایی که نخبگان به وجود می آیند) شروع می کنند و سپس به متن جامعه سریان می دهند.

در جامعه ایرانی مشکلی که وجود دارد این است که هنوز معلوم نیست چه کسی معین کننده این مصادیق است. قانون اساسی مسئول است یا سخنان مسئولین کشوری یا فرهنگی که مردم در خانه هایشان و از پنجره تلویزیون (هرآنچه که پخش می شود اعم از ایرانی و خارجی) یاد می گیرند؟!

تا زمانی که کشور ایران در این سردرگمی به سر ببرد هیچ اتفاقی در جهت عادی سازی حجاب اسلامی به طوری که همه مردم بتوانند به آن روی آورند نخواهد افتاد و این مسئله کاری نیست که از طرف دولت ها به مردم برسد چراکه در تمامی این مدت، هردولتی کمابیش منفور و یا محبوب مردم بوده است و هیچ دولتی نبوده که تمامی مردم مطیع آن باشند و درواقع یک فضای بی اعتمادی وجود دارد.

معین کننده مصادیق در این روزگار ما باید مراجع تقلید باشند اما آیا فتاوای مراجع تقلید در جامعه دیده می شود؟!

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • نه تازمانی که جلوی نگاه مون به ماهواره رونگیریم تازمانی که مادراازبچگی حجاب روبرامون تعریف نکنن یعنی یه تعریف درست ازحجاب نکنن تازمانی که خودمون نخواییم فتاوای علمادیده نمیشه اگه دیده میشدکه جامعه الان اینطوری نبود
    بازهم خداروشکر

  • سلام علیکم
    قسمت اول تا حدی درست است که ارزش های جامعه اسلامی با ارزش های یک جامعه ی کمونیست یا حتی ضعیف الدین متفاوت است.
    ولی در پایان اینکه مشکل را به گردن مراجع تقلی واگذار کرده اید باید بدانید که مراجع و در صورت کلی حکام زمانه فقط حکم کلی را صادر می کنند و تشخیص مصداق بر عهده ی مکلف است . یعنی حکمی کلی را مید هند ولی بررسی جزئی بر عهده مکلف است که بخواهد احکام را بر امور تسری دهد.
    ممنون از نوشته ی خوبتون خدا خیرتان دهاد.

    • امید وطن دوست

      سلام
      قصدم از انتهای نوشته انداختن تقصیر به گردن هیچ کسی نبود. همه ما به نحوی مسئولیم

  • وماهنوزدلمان روشن است که تلنگرخواهیم خورد
    ان شاءالله

  • سلام .خداقوت .
    ممنون از نوشته ی خوب تون .
    کاملا با جمله آخری موافقم .زیرا که مراجع فتاوای خودشون رو به مقلدین عرضه میکنند ولی چشمها هم باید برای دیدن این احکام الهی باید باز بشه .
    ای کاش ما انسانها برای سعادت خودمون هم شده ،اندکی دست از منافع دنیایی بر میداشتیم.ان شاالله .

  • راسته دیگه.
    یه اقایی تو تلویزیون حرف میزد نمیدونم کیه میگفت یه مرد امریکایی به من گفت زنان ایرانی منو بیشتر تحریک میکنند تا زنان نیمه برهنه کشورم!!!!
    یعنی نیمه برهنه باشیم بهتره یا با حجاب؟؟؟؟

    • امید وطن دوست

      زنان ایرانی چطور ایشون رو تحریک می کرده اند؟ آیا زنان محجبه ای که به سختی صورتشان معلوم است هم ایشان را تحریک می کرده اند؟!

افزودن ديدگاه