google چرخنده مانند زنان دیگر؟! | حجاب برتر
Find Me Here
17 ژانویه

چرخنده مانند زنان دیگر؟!

مجموعه: متن

شاید بهتر بود درمورد حجاب و فواید آن مطلب می گذاشتم اما مطلبی در یک خبرگزاری نظرم را به خودش جلب کرد…

الهام چرخنده مانند زنان دیگر؟!

شاید بعضی از مخاطبین ما در این وب سایت بارها و بارها گفته اند که چرا درمورد الهام چرخنده تندروی می کنید یا آنکه چرا این قدر ذوق زده اید؟!

همین کسانی که در خبرگزاری هایشان درمورد الهام چرخنده می نویسند، می خواهند به بهانه بقیه زنان محجبه کشورمان، وی را تخریب کنند و از جوی که اکنون همه مسلمین درگیر آن هستند نهایت سوء استفاده را بکنند؛ کسانی هستند که از جنبش های مختلفی به نام آزادی، سرگرمی و… که توسط بسیاری از شخصیت های معروف و حتی غیرمعروف غربی ایجاد می شود و موجی را در جامعه شان ایجاد می کنند حمایت کرده و به عنوان الگو معرفی می نمایند.

اکنون اگر بگیریم این اقدامات بانو الهام چرخنده نیز شبیه به آن است آیا این رفتار و نوشتارهای آنها نوعی دوگانگی محسوب نمی شود؟!

الهام چرخنده تنها چادری نشد. او مسلمان بود و محجبه اما چادری شد. بسیاری از بازیگران و شخصیت های معروف ایرانی نیز این چنین بودند. به عنوان مثال به بانو پروانه معصومی اشاره می کنم که به خاطر حفظ حجابش حتی به شهری دیگر مهاجرت کرد و در فیلم های اندکی دیده می شود درحالی که شاید برخی با وضعیت حجاب ایشان در سال های دور آشنا بوده باشند.

الهام چرخنده، چادر به سر کرد. اما اقدام مهم تری که وی انجام داد ایجاد یک موج زهرایی شدن در جامعه ایرانی خصوصا در میان محجبه های ایرانی بود. به کلام رهبرانقلاب اسلامی در خرداد سال ۱۳۸۸ و آن نماز جمعه معروف تهران اشاره می کنم که ایشان به صراحت بحث «جذب حداکثری و دفع حداقلی» را مطرح کردند.

به طور کلی دو نوع فعالیت فرهنگی می توان انجام داد:

اول آنکه اقدامی منسجم باشد که این اقدام نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است. بسیاری از کشورهای غربی نیز از این اقدام دست برداشته اند چراکه تا بیاید فعالیت قبلی شان جواب دهد، جامعه مسیری دیگر را برای خودش برگزیده است.

دوم آنکه با ایجاد موج های مختلف و متوالی در جامعه سعی می کنند خواسته های فرهنگی شان را به مردم برسانند. نه تنها الهام چرخنده بلکه باید همه بانوان ایرانی به این جنبش ها بپیوندند. هرکسی که محجبه است و از پایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است باید پیشگام شود و به این جنبش بپیوندند؛ الهام چرخنده تنها یک روح و جسم دارد و نمی تواند در عین واحد در همه جای کشور حضور پیدا کند. اگر این سفیران فرهنگی کشور زیاد شوند موجی ایجاد خواهد شد که دیگر بانوانی که حجاب کمتری دارند را به سوی خود سوق خواهد داد.

به آن خبرگزاری هم پیشنهاد می کنم از این به بعد روی بصیرت ما بیشتر حساب باز کند!

مطلب آخر اینکه، توهین هم نکردیم که یک وقت بحث آزادی بیان و اینها پیش بیاید!

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر 

۰ دیدگاه
  • تحلیل جنابعالی بسیار سطحی بود و در مقابل تحلیل منصفانه سایت عصر ایران هیچی نبود.

  • الهام چرخنده، به عنوان یک زن مسلمان، حجاب بر سر کرده و تازه، شده است یکی مانند میلیون ها زن محجبه ایرانی که به دستور دین، عمل می کنند. این، خیلی هم خوب است و خداوند از ایشان بپذیرد، اما او را پدیده ای خاص که باید امتیازات خاص هم داشته باشد دیدن، ظلم به همه زنان مسلمانی است که در طول تاریخ، برای حفظ حجاب شان، نه تنها امتیاز نگرفته اند، که هزینه های زیادی هم داده اند.
    پس لطفا بازی “الهام چرخنده” را تمام کنید

  • به نظرم بهتره شما اول ثابت کنید که ایشون تونسته موج زهرایی شدن دختران ایرانی رو ایجاد کنه و به زعم خودشان ۳۹۰۰ نفر رو چادری کنه بعد برید سراغ مدح و ثنای ایشان

  • الهام چرخنده ، همانند هر انسان دیگری می تواند تغییر موضع و باور بدهد ، کما این که از وضع سابق به وضعیت کنونی چرخیده است و کسی چه می داند که در آینده چه خواهد شد؟
    اگر نابخردانه و از سر ذوق زدگی، الهام چرخنده را به الگو و بت تبدیل کنید و فردا ، او چرخشی دیگر داشته باشد چه؟!

  • یک سوال: چرا ایشان همواره در صحبت هایش از نظام و انقلاب و رهبری هزینه میکند؟

  • الهام چرخنده مانند دهها میلیون ایرانی دیگر ، در صورت دارا بودن شرایط می تواند مؤسسه تأسیس کند یا هر کار قانونی دیگری را به عنوان شهروند این کشور انجام دهد، ولی نمی تواند انتظار داشته باشد به خاطر این که چادر به سر کرده تا دستور خدا درباره حجاب را رعایت کرده باشد، بدون نوبت و بدون طی مراحل قانونی، از امتیازات ویژه برخوردار شود.

    اگر هم قرار باشد به خاطر حجابش به او امتیاز دهند، میلیون ها زن ایرانی که بسیار پیش تر از او حجاب و چادر را انتخاب کرده اند و به این مناسبت هم بر کسی منت ندارند، بر او که تازه به این صف پیوسته برتری دارند. خاصه آن که کم نیستند زنان مؤمنه ای که بی هیچ چشمداشتی و بی آن که به مجلس شورای اسلامی بروند و درخواست امتیاز ویژه کنند، در راه ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی و تربیت انسان های مؤمن و متدین می کوشند.

    • امید وطن دوست

      در مورد پاراگراف اول همین طور است هیچ کس توفقی بر دیگران ندارد اما در مورد دوم به پایگاه اجتماعی افراد هم دقت فرمایید

    • سلام
      بایدبگویم که حرف شما راتا حدی قبول دارم. ولی باید خدمت شما عرض کنم که درست است خیلی از زنان ایرانی حجاب دارند و دستور خدا را عالمانه اجرا می کنند و لی خیلی از این خانم ها این جایگاهی را که خانم چرخنده دارد هم اکنون ندارند و این جایگاه تاثیرگذاری بیشری می تواند داشته باشد از این گذشته خیلی از این خانم ها گرچه که حجاب دارند ولی در زندگی روزمره ی خود غرق هستند و دنبال تغییر فرهنگی نیستند و سعی می کنند فقط خود یا ازرافیان خود را با عقیده خود همراه کنند ولی من فکر می کند خانم چرخنده این کار را شروع کرده است .

  • تیترتان رو هم جوری نزنید که انگار خانم الهام چرخنده از طرف خدا برانگیخته شده (العیاذ بالله) و با بقیه زنان ایرانی متفاوت است.
    ایشان هیچ فرقی با دیگران زنان محجبه این سرزمین ندارد.

    • امید وطن دوست

      یک سری از فرق های احتمالی درون مطلب هست… این طور نیست که هیچ کسی با دیگران تفاوت نداشته باشد

  • ضمنا لطمه هایی که ایشون تا حالا با حرف ها و کارهای عجیب و غریبش (البته سهوی) به جبهه انقلاب و جایگاه ولایت زده، ضد انقلاب نزده.

    • امید وطن دوست

      مثال؟

      • بفرمایید. این یک نمونه از آتوهای هست که این خانم به دست حرامزاده های لس آنجلس نشین داده است.
        اصلا چرا رفت عیادت آقا که یه سری آدم بی شرف جرات بکنند عکس فتوشاپ کنند و درباره آقا حرف های ناجور بزنند؟
        http://www.aparat.com/v/acieQ

        • امید وطن دوست

          اگر هرکسی در محضر ایشان حضور پیدا کند و حرف های نامربوط بزنند یعنی نباید برود؟ آیا ایشان می دانسته که اگر این کار را کند این حواشی پیش می آید؟ یعنی خودداری کند از بروز اعتقادش؟

  • خلاصه کلام اینکه گول نخورید. گول نخورید. صرف اینکه کسی چادر سرش کرد و هی بگه ” حضرت آقا “. این دلیل بر انقلابی بودن و ارزشی شدن طرف نیست.
    انقلابی بودن و ارزشی شدن معیارهای والاتری دارد. به حرف زدن مکرر نیست بلکه به عمل کردن است

    • امید وطن دوست

      لطفا برای عمل کردن مثال بیاورید… و مثال بیاورید که چرا ما گول خورده ایم؟

  • اصلا جالب نبود. متن تون مثلا جواب به سایت عصرایران بود؟ اصلا سر و ته نداشت.
    به هر حال یه فرقی باید بین جعفر محمدی یا مهرداد خدیر با امید وطن پرست باشه

  • ba salam.kash hameye anhayi ke bi hejab boodand be samte hejab mi amadand.khanoom charkhandeh ba in amal kar besiyar bozorgi anjam dadand.az hamegi eltemase doaye ziyad daram chon pedaram hanooz khoob nashodand va emshab amal darand.

  • تحلیل یک خانم محجبه و چادری درباره ی ویژه نوازی چرخنده

    چادر رانت نیست، پوشش است

    منبع : سایت انصاف نیوز

    http://ensafnews.com/index.aspx/n/12869

    • امید وطن دوست

      مطالعه گردید…
      با تشکر از اطلاع رسانی شما…
      اما هنوز مطلب ما باقیست

  • ممنون از مطلب شما واقدام خانم چرخنده

  • با سلام و خسته نباشید از وبلاگ خوبتون.میگم این ازخانمهای دانشگاه یاسوج نیست؟

  • سلام.عکس مربوط به تیتر چرخنده مانند زنان دیگر؟!عکسی که دسته جمعی هستش؟

افزودن ديدگاه