google نقش مردان در رعایت حجاب زنان | حجاب برتر
Find Me Here
05 ژانویه

نقش مردان در رعایت حجاب زنان

مجموعه: متن

بدیهی است هیچ مسلمانی درخصوص سرنوشت دنیوی واخروی اعضای خانواده خود نمی تواند بی تفاوت باشد ، مگر انسان های نادری که…

نقش مردان در رعایت حجاب زنان

بدیهی است هیچ مسلمانی درخصوص سرنوشت دنیوی واخروی اعضای خانواده خود نمی تواند بی تفاوت باشد ، مگرانسان های نادری که قید هرگونه مسئولیت پذیری را زده باشند ویا به دلیل بی اعتقادی به معاد به سعادت اخروی خانواده خود نیندیشند.

حتما دیده اید پدرومادرانی را که وقتی مشکلی دنیوی برای یکی ازفرزندان آنها رخ می دهد، چگونه خود را به آب و آتش می زنند تا آن را حل کنند واین حاکی از مسئولیت پذیری آنهاست واین ویژگی شامل همه افرادی است که فرزندان خود را دوست می دارند و علاقمند به خوشبختی آنها دردنیا هستند .

واما اولیایی که ازایمان واعتقاد دینی لازم برخوردارند ، علاوه براین که درمقابل مشکلات دنیوی فرزندان خود احساس مسئولیت می کنند به همان اندازه و بلکه بیشتر ازآن در مقابل سعادت اخروی آنان مسئولیت می پذیرند واگر چیزی سعادت اخروی فرزندانشان را تهدید کند برای رفع آن با تمام وجود کوشش می کنند .

مسئولیت پذیری درمقابل اعضای خانواده یک آموزه قرآنی است وعمل به مقتضای آن ، عمل به یک وظیفه دینی است . قرآن کریم درآیه شش سوره تحریم می فرماید: « ای کسانی که ایمان آورده اید ، خود وخانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسان وسنگ هااست ، نگه دارید » پس بر سرپرست خانواده لازم است اعضای خانواده اش را به سوی تقوا و طاعت الهی سوق دهد وآنها را از معاصی بازدارد و درچنین صورتی است که به وظیفه ایمانی خود در برابر خانواده اش عمل کرده است .

ضمنا با این وصف وظیفه مردان دربرابر حجاب همسران و دخترانشان نیز روشن می شود . پیش ازاین ، گفتیم که بی حجابی زنان ،هم برای دنیای انسان ها و هم برای آخرت آنان خطرناک است . زن بی حجاب ، هم خود به سوی آتش روان است و هم دیگران را به سوی آتش دعوت می کند. بنابراین ، بر پدران و همسران با ایمان لازم است فرزندان دختر وزنان خود را از بی حجابی بازدارند واین وظیفه ای سنگین برعهده سرپرست هر خانواده است ،خصوصا درشرایطی که بی حجابی در جامعه شایع باشد.

درحالی که بی تفاوتی مردان نسبت به حجاب همسرو فرزندان دختر خویش ، سبب می شود بی حجابی توسط زنان ودخترانی که متمایل به آن هستند ، به درون جامعه راه یابد که البته درنتیجه چنین امری نیز هم خانواده ها وهم اجتماع آسیب خواهند دید . بنابر این ، مردان با ایمان ،که غیرتمندی ازنشانه های آنهاست ، تحت هیچ شرایطی نباید به زنان ودخترانشان اجازه دهند که راه انحرافی بی حجابی را بپیمایند و با بی حجابی خود باعث انحراف دیگران شوند.

[tabs][tab title=”منبع”]وبلاگ تخصصی حجاب و عفاف[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • مردی که چشم و دلش پاکه فکر میکنه همه اینطورن .
    ولی مردی که پدرسوخته و چشم چرونه بقیه مردارو هم همینطور میبینه!
    حجاب اگه اسونه مردا هم درست حجاب داشته باشن

  • همش زنان مقصرند نه؟جمع کنید بابا همه رو بی دین کردین

  • البته جلوی مردان ایرانی بی جنبه ی ندید بدید باید حجاب داشت قبول دارید؟
    تو امریکا عمرا نگاه کنند چون با جنبه ان.

    • امید وطن دوست

      بعید می دانم بحث حجاب به جنبه داشتن مردان مربوط شده باشد… هردو (هم مرد هم زن ) باید رعایت عفت داشته باشند و این طور نیست که فقط زن رعایت کند. مردان اتفاقا اولین خطاب قرآن قرارگرفته اند که آنها وظیفه دارند به نامحرمان نگاه نکنند

افزودن ديدگاه