google برخورد مناسب ، بهترین راه حل | حجاب برتر
Find Me Here
03 ژانویه

برخورد مناسب ، بهترین راه حل

مجموعه: متن

یکی از جنجالی ترین مسائل حجاب ، حجاب دانشگاهیان است اما راه حل چیست؟

شهرنشینی و حجاب

عابدی، عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: مسائل فرهنگی از امور مهم و تاثیرگذار در جامعه است که از این طریق می‌توان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی نیز تاثیرگذاری را مشاهده کرد.

وی افزود: هرچند دانشگاه نمودی از محیط اجتماعی و محیط بیرون از دانشگاه است؛ اما باید به مسائل و شئونات نیز در آن توجه کنیم و با فرهنگ سازی مناسب برای بهبود آن تلاش کنیم.

عابدی خاطرنشان کرد: عده‌ای بر این باورند که باید فرهنگ سازی کنیم و تنها راه حل آن نیز کار فکری و باور‌ها و اعتقادات است و عده‌ای دیگر نیز کمتر به آن بها داده‌اند و فکر می‌کنند که با روش‌های فیزیکی و تندی موثر است؛ اما به نظر من هر دو، هر چند لازم است اما غلط است و نباید نادیده گرفته شود بلکه حد وسط آن لازم است.

وی ادامه داد: ما هماهنگی و توافق با نحوه برخورد نداریم؛ اما آنچه که می‌تواند اجماع نسبی را ایجاد کند با توافق و تبادل نظر دایره کار‌ها را مشخص کرده و به اجماع نسبی برسیم و با تعادل با آن‌ها برخورد کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد افزود: حدوسط در تعادل‌ها باید رعایت شود و با توجه به آمال و آرزو‌ها و نیازهای دانشجویان ما باید به آن‌ها کمک کرده و در عین حال به نوآوری‌ها و خلاقیت‌های افراد نیز توجه کنیم تا بتوانیم اثرگذاری خوبی داشته باشیم.

عابدی گفت: فرهنگ چیزی پیچیده است که اگر نسنجیده با آن برخورد شود، اثرات مخربی خواهد داشت و باید در این راستا به ویژگی‌های آن از جمله اختیار نیز توجه کنیم و با ظرافت‌های لازم آن را مورد استفاده قرار دهیم.

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”منبع”]حجاب نیوز[/tab][/tabs]
۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه