google پرچم حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
15 دسامبر

پرچم حجاب

مجموعه: متن

امروزه حجاب به عنوان یک نماد و شاخص مسلمانی در بین ملل جهان تبدیل شده است

پرچم حجاب

حجاب یک امر اسلامی نیست که هر کسی از هر قشری بخواهد مخالفت خود را از اسلام و مسلمانی اعلام کند نفی حجاب کند. اما امروزه حجاب به عنوان یک نماد و شاخص مسلمانی در بین ملل جهان تبدیل شده است. این واقعه از جهتی نویدبخش یک اتفاق خوب است و از جهت دیگر می‌تواند زنگ خطری باشد برای خود مسلمانان.

از این جهت می‌تواند یک اتفاق میمون و خوش باشد که یک مرزی ایجاد می‌کند بین مسلمان و غیرمسلمان که یک طیف محجبه اعتقادات و افکار متفاوتی از دیگر طیف جامعه دارند. اما از جهتی هم نامیمون و ناخوشایند است که هر کسی با هر کسی به ظن خود به هر شکلی از اسلام و مسلمانی آزرده شده است آن را از چشم دین اسلام می‌داند و سعی در تخریب آن می‌کند و گاهی این تخریب را از حجاب که به عنوان یک لوای اسلام است شروع می‌کنند.به عبارتی ساده‌تر حجاب علم اسلام شده هر جریان ضد اسلامی شروع به لطمه زدن به حجاب می‌کند.

حجاب مخصوص اسلام نبوده است بلکه در زمان زرتشت هم وجود داشته است و بقایای تخت جمشید هم گویای این است. در زمان حضرت مسیح هم حجاب وجود داشته و یا زمان مادر ایشان که حضرت مریم از قدیسین محجبه بوده‌اند و چه زیاد هستند از این نمونه‌های تاریخی!!!

شاید بارها به گوشتان خورده است که حجاب یک مقوله‌ی فطری است ولی معنای این گزاره کمتر ذکر می‌شود. حجاب فطری است به این معنا است که اگر یک انسان که ذهنی خالی از هر اعتقادی دارد به صورت درونی گرایش به پوشش پیدا می‌کند.

همان‌گونه که در آیه ۲۶ سوره اعراف آمده «یا بَنی‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشاً » یعنی اى فرزندان آدم! به راستى که براى شما لباسى فرو فرستادیم که عورت‏هاى شما را مى‏پوشاند و [لباس‏] زینتى است.

این آیه بیان‌کننده این مطلب است که پوشش مایه‌ی ستر عورت یا پوشش زشتی‌های شما می‌شود. چون انسان ذاتاً از بدی و زشتی دوری می‌کند پس به همین دلیل هم هست که نیاز به پوشش یک نیاز فطری برای او است.

یا اینکه در داستان حضرت آدم و حوا در سوره‌ی طه آیه ۱۲۱ آمده است «فَأَکَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا یَخْصِفانِ عَلَیْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّهِ وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوی» یعنی آن‏گاه هر دو [آدم و حوّا] از آن [میوه‏ى ممنوعه‏] خوردند و عورت‏هایشان بر ایشان آشکار شد و آن دو شروع کردند که از برگ [درختان‏] بهشت بر خود بچسبانند. و آدم به پروردگارش عصیان ورزید و گمراه شدند.

تا قبل از اینکه از آن میوه ممنوعه تناول بکنند زشتی بدنشان به چشم نمی‌آمد ولی با خوردن آن خداوند به جزای عملشان زشتی و آن چیزی که از دیده شدن آن کراهت داشتند نمایان کرد که به دنبال آن حضرت آدم و حوا با چسباندن برگ‌های درختان انجیر خود را مستور کردند.

پوشش داشتن واقعاً زیبا است. اما زیبایی خانوادگی داریم و زیبایی اجتماعی و زیبایی چه و چه که نمی‌توان هر یک را به جای دیگر به کار برد.

نوشته یکی از نویسندگان وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • چقدر سیاه قلبم گرفت . چقدر زنان مظلوم واقع شدن .
    رنگ سفید بپوشید نور چشم تون کم میشه .
    با مانتو هم میشه حجاب داشت . گناه هم نیست .
    کلا ماها شدیم کاسه داغ تر تر تره اش .

    • امید وطن دوست

      یکی از مهم ترین اهداف حجاب این است که جلب توجه نکند و درواقع شخصیت زن را به عنوان یک انسان در جامعه نشان دهد نه چیز دیگر… مردان نیز باید این گونه باشند

افزودن ديدگاه