google سر در لاک داریم؟! | حجاب برتر
Find Me Here
05 دسامبر

سر در لاک داریم؟!

مجموعه: متن

لاک پشت ها وقتی می توانند حرکت کنند که سر از لاک خود بیرون بیاورند…

سر در لاک داریم؟

در نظرات وب سایت دیده می شود که مخاطبین ما می گویند همین طور وضعیت حجاب بدتر و بدتر می شود و این ما هستیم که سر در لاک خود فروبرده ایم و به واقعیت ها نمی خواهیم بنگریم.

نکته ای که شاید در مطالب قبلی من هم بتوان پیدا کرد این است که سر در لاک فروبردن یعنی چه؟

اگر به این معنی باشد که ما وضعیت کنونی جامعه مان را درنظر نگرفته ایم این شاید درست نباشد چون ما در این جامعه زندگی می کنیم و کسی که در فضای اینترنت فعالیت می کند نباید تنها و تنها به این فضا اکتفا کند چراکه فضای جامعه برای وی بسیارمهم می باشد. طلاب حوزوی ما نیز اگر تنها و تنها در حجره هایشان بنشینند و مباحثه علمی کنند باعث نمی شوند که اسلام بیشتر در جامعه رواج پیدا کند. البته باید پایه های علمی انسان کامل شود اما اینکه فقط و فقط به علم غیرعملی پرداخته شود کار اشتباهی است چراکه وقتی این فرد (عالم بدون عمل) بخواهد نظری درمورد جامعه بدهد قطعا نظری شاذ و نادر خواهدشد و توجهی به آن نخواهدشد.

هرکس بنا به توانایی ای که در هرحوزه ای دارد عمل کند. برخی می توانند وبلاگ نویس باشند برخی می توانند در مدارس و مساجد فعالیت کنند، بعضی می توانند طراحی و گرافیک کار کنند، برخی می توانند …

اما نکته دیگر این است که گاهی ما واقعا سرمان در لاک خودمان است و انگار نه انگار که اسلامی که آورده ایم (اگر غیر شناسنامه ای باشد) به ما امر کرده که دینتان را یاری کنید. آیا مباحثه علمی ما شب تا صبح، خواندن نماز شب، نمازهای طولانی و… کمک به اسلام است؟! البته اینها باید باشد اما بیشتر اینها به نفع خود شخص ماست و باعث نمی شود که اسلام و حجاب به کف جامعه بیاید. اگر همه ما هرکاری از دستمان برمی آید انجام دهیم می توان امیدوار بود.

همه اعمال انسان ها در آینده شان موثر است. اگر بخواهم مثالی متناسب با این ایام بزنم، کسانی که به زیارت امام حسین (ع) می روند (اگر کارهای مسلمانی دیگرشان را زمین نگذاشته باشند) قطعا در آینده شان تاثیر خواهد داشت مثلا اگر قراربوده یکی از والدین خودشان را سال آینده از دست بدهند این مسئله به چندسال بعدتر موکول می شود. این قضا و قدر الهی است. پس اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم، این هم در خود ما تاثیر خواهد داشت و هم در فرد امرشونده و همین اندک اندک ها می تواند سرنوشت یک انسان را از شقاوت به سعادت تغییر دهد.

به همین راحتی

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه