google واکسنی به نام حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
26 نوامبر

واکسنی به نام حجاب

مجموعه: متن

ترویج پوشش‌های مناسب، ارج نهادن به بانوان باحجاب، تهیه فیلم، نوشتن کتاب و هر گونه روشنگری که اهمیت حجاب را به جامعه برساند در زمره امر به معروف محسوب می‌شود

واکسنی به نام حجاب

حجت الاسلام فرحزاد: اغلب کشورها و ملل متمدن جهان در گذشته، حجاب و پوشش مناسبی داشته‌اند که در سال‌های اخیر به دلیل هجوم فرهنگ برهنگی غرب، تحت تأثیر قرار گرفته‌ و اصالت خویش را از دست داده‌اند.

این استاد اخلاق به مذموم بودن برهنگی در همه فرهنگ‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام نیز مطابق با فطرت الهی انسان و بر طبق مصالح فردی و اجتماعی، حجاب واجب شده است تا بانوان از نگاه‌های مسموم و آلوده در امان باشند.

وی گفت: حفظ حجاب و نگاه، دو دستور اسلام برای بانوان و مردان در راستای سلامت اجتماعی است که پایبندی به حجاب و عفاف، موجب مصونیت اجتماعی بانوان و مصونیت روانی مردان است.

حجت‌الاسلام فرحزاد، حفظ حجاب را واکسینه شدن جامعه از آسیب‌ها و مفاسد دانست و تأکید کرد: بسیاری از طلاق‌ها و مفاسد اجتماعی ریشه در عدم رعایت حجاب و عفاف دارد و اگر مسأله حجاب در جامعه به طور جدی رعایت شود بنیان خانواده‌ها محکم می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها در مرحله نخست خودشان به حجاب و عفاف پایبند باشند و در گام بعد با نرمی و ملایمت، فرزندانشان را نیز به این واجب و دستور دینی و فطری مقید کنند.

استاد حوزه علمیه قم به تأثیر حجاب در سالم سازی جامعه اشاره و تصریح کرد: رعایت نکردن برخی از احکام، باعث ضرر فردی است اما عدم رعایت حجاب، موجب آسیب‌ زدن به جامعه، دعوت و ترغیب به گناه و ترویج بدحجابی خواهد بود.

وی با بیان ارزش حجاب و عفاف در نظر حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) یادآور شد: در سخت‌ترین شرایط همانند جریان کربلا نیز سیره اهل بیت(ع) بر حفظ حجاب و عفاف بوده است.

کارشناس مسائل اخلاقی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را دفع ضرر فردی و اجتماعی خواند و تأکید کرد: در این واجب الهی، کیفیت بیان و طرز برخورد از اهمیت بسیاری برخوردار است و آمر و ناهی باید در مسائل شرعی آگاه و عادل باشند و مردم را با رفق و مدارا به خیرات دعوت کنند.

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان امر به معروف را دعوت کردن به خیرات عنوان کرد و افزود: ترویج پوشش‌های مناسب، ارج نهادن به بانوان باحجاب، تهیه فیلم، نوشتن کتاب و هر گونه روشنگری که اهمیت حجاب را به جامعه برساند در زمره امر به معروف محسوب می‌شود اما بدحجابی، بی عفتی و گناه همچون آتش است که اگر خاموش نشود فراگیر می‌شود و همه چیز را می‌سوزاند

[tabs active=”3″][tabs] [tab title=”منبع”] حجاب نیوز[/tab] [/tabs]
۰ دیدگاه
  • ممنون واقعا سایتتون خیلی عالیه اگه مطالب بیشتری بذارید عالی تر هم میشه باز هم ممنون

  • سلام
    بنده تازه با سایتتون آشنا شدم
    ولی خواستم بگم تشبیه حجاب به واکسن، بیشتر از اونکه ارزشی باشه به نوعی ضد ارزشه
    ماهیت واکسن ویروس یا میکروب ضعیف شده است و اصلا با ماهیت حجاب قابل جمع نیست
    ضمن این که خطیب فوق هم از این تشبیه به صورتی که شما بهره گرفته اید استفاده نکرده اند و عبارت دیگری بکار برده اند که بسیار به ذهن نزدیک تره
    با تشکر

    • امید وطن دوست

      ممنون از نقد شما… گرچه در مثال مناقشه نیست براساس گفته شما باید بیش از اینها مراقب مثال هایمان باشیم

افزودن ديدگاه