google خواب های دوره ای | حجاب برتر
Find Me Here
05 نوامبر

خواب های دوره ای

مجموعه: متن

این مطلب را در ادامه مطلب «چرا همه خوابیم» می نویسم…

خواب های دوره ای

۱۰ شب و روز عزاداری امام حسین (ع) به پایان رسیده و از این پس، قافله بانوان حسینی به سوی کوفه در حرکت است. این قافله درصورتی حرکت می کند که به اسارت رفته و شوهران و برادران شان بر سر نیزه ها هستند. دیدن چنین واقعه ای بسیار سخت است. شاید یکی از مواهبی که داعش برای ما داشت این بود که فهمیدیم از سربریدن انسان ها (چه مسلمان و چه غیرمسلمان) بدمان می آید. یعنی اینکه از گرفتن جان افراد به آن شکل بدمان می آید.

تفاوت آن افرادی که آن روز بر سر نیزه ها بودند این است که امام حسین (ع) معصوم بودند. یعنی بهترین انسان روی زمین چراکه کسی است که هیچ خطایی از وی سر نمی زند پس بهترین است. از طرف دیگر آنها فامیل های زنان قافله بودند. امام حسین (ع) را نمی توان در فیلم های داعش تصور کرد اما تصور کنیم یکی از بستگان خوب ما که بر سرش قسم می خوریم و از وی تاثیر می گیریم به شکلی فجیع توسط داعش سر بریده شود. حالمان چگونه است؟

زنان قافله حسینی همین حال را دارند اما این طور نیست که این حالشان باعث شود تا به خوابی طولانی و در موضع انفعال فرو بروند. دیگر شاید برخی از ما روی خطبه های حضرت زینب و امام سجاد(ع) و… مسلط شده باشیم که اگر نشده باشیم این خودش خوابی دیگر است…

آنها در آن وضعیت هدف را فراموش نکرده اند. اما ما به خاطر خود عزاداری، اهداف را فراموش کرده ایم. هیئتی که تا نیمه های شب طول می کشد و افراد حاضر در آن نماز صبح شان قضا می شود هردو مقصرند. اول هیئت چراکه مراسم را این همه طول داده و دوم خود فرد. در فتوای اکثر فقها این مسئله هست که اگر می بینید بیدار بمانید نماز صبح تان قضا می شود جائز نیست بیدار بمانید.

اما بحثم به اینجا منتهی نیست…

یک سوال: چرا این روزها دشمن دارد به دسته های عزاداری ما هم رخنه می کند؟ آیا چیزی جز خواب بودن خودمان باعث شده تا دشمن این گونه رفتار کند؟ قطعا ما زورمان به دشمن می رسد منتها وقتی بیداریم نه وقتی خوابیم!

ماه رمضان برای مسلمین ایران باعث خواب است. ماه محرم باعث خواب است. دوره اربعین حسینی دوره خواب است. عید نوروز دوره خواب است. هرگاه در فضای مجازی می گردم تا مطلبی در مورد حجاب و عفاف پیدا کنم می بینم در همین اوقات مطلب یافت نمی شود. سایت های فعال زیادی داریم اما درهمین دوران، مطلبی نیست. شما خودتان شاهد هستید که همین سایت حاضر، بدون وقفه هر روز یک مطلب دارد. هیچ ارتباطی به مناسبت هم ندارد که بخواهد جلوی روند آن را بگیرد.

اگر ما وبلاگ نویس هستیم، اگر ما مدیر وب سایت هستیم، اگر ما نویسنده ایم و اصلا در فضای مجازی هیچ پاتوقی نداریم پس باید ببینیم اسلام و امام حسینی که این همه در عزاداری هایش خودمان را فدا می کنیم چه چیزهایی برای گفتن دارند. اگر آنها چیزی برای گفتن ندارند که چرا عزاداری می کنیم؟ اما اگر دارند (که دارند) بسم الله

امید وطن دوست – نویسنده وب سایت حجاب برتر

افزودن ديدگاه