google خوب یا بد؟ | حجاب برتر
Find Me Here
22 اکتبر

خوب یا بد؟

مجموعه: متن

حضور زنان ورزشکار در مسابقات خارجی خوب است یا بد؟

زهرا نعمتی

برای دیدن پوستر با کیفیت اصلی رو آن کلیک نمایید.

زنان ایرانی در طول سال های اخیر توانسته اند در مسابقات خارجی در عرصه ورزش، افتخارات و مدال های مختلفی را کسب نمایند. آنها پس از انقلاب اسلامی و عرصه باز تضارب عقاید توانسته اند تا دیدگاه اسلامی را به درستی درک نمایند و به این عرصه ها ورود کنند.

در زمینه حجاب، شبهات زیادی وجود دارد. اول از همه این است که حجاب برای زنان محدودیت به همراه می آورد. ما وظیفه داریم تا این شبهات را با عقلانیت و به درستی برای فرد مقابلمان که قاعدتا در این زمینه جهل دارد تبیین کنیم. در این زمینه برای بهتر فهماندن مطلب باید مثال های خوبی نیز داشته باشیم. زنان ایرانی ای که در عرصه های مختلف زندگی توانسته اند موفق باشند مثال و نمونه خوبی برای این مسئله هستند.

به عنوان مثال وقتی یک زن مسلمان ایرانی در مسابقات جهانی به روی سکوهای مدال می رود و گاهی سرود کشورمان را طنین انداز می کند بسیار مهم است. به گفته بسیاری از همین ورزشکاران زن کشورمان، ورزشکاران کشورهای دیگر مایل هستند تا حداقل عکسی با این بانوان داشته باشند و از طرفی سوالاتی درمورد حجاب آنها می کنند.

کشور ایران، کشوری است که به گفته بسیاری از تحلیل گران یکی از کشورهای برتر در داشتن استعدادهاست. همین مسئله وظیفه کشورمان را بیشتر می کند. گاهی افراد تلاش می کنند تا این استعداد و هوش را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذارند (درحالی که کشورمان شاید محتاج تر باشد).

از بحث دور نشویم…

اعتراضات مختلفی در کشورمان اخیرا صورت گرفته است. اعتراضی که حول محور اسیدپاشی به صورت دختران ایرانی است. توجه شما را به سریال ارمغان تاریکی که چندی پیش از تلویزیون پخش می شد جلب می کنم. در آن سریال نیز همسر کاراکتر اصلی داستان توسط گروه های خرابکار مورد اسیدپاشی قرار می گیرد. نکته جالب توجه آن است که وقتی او را به نزد پزشک می برند پزشک جمله جالبی می گوید: «اگر چادر نداشت تمام صورتش نابود می شد!»

از طرف دیگر، ورزشکاران و بازیگران و …. همان طور که در مطالب گذشته تر گفته ام افرادی هستند که مورد تقلید قرار می گیرند. این افراد به قول سینمایی ها به «تیپ» تبدیل می شوند. از دیدگاه جامعه شناسان کسانی که می خواهند به یک شخصیت و تیپ نزدیک شوند و خودشان را مانند آنها کنند ابتدا از تقلید ظاهر آنها شروع می کنند. زن ایرانی اکنون این را دریافته است که تیپ زن ایرانی در عرصه های ورزشی در مسابقات جهانی، با حجاب است و این چیزی است که سال ها به طول انجامید تا چنین چیزی در جامعه ایران گسترش یابد.

همیشه نباید انتقاد کنیم بلکه سعی کنیم تا اقدامات درست را تشویق کنیم، شاید اقدام کنندگان با تشویق ما کارهای بزرگتری کردند…

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه