google جالب بودن حجاب برای بازیگر ایرانی | حجاب برتر
Find Me Here
16 اکتبر

جالب بودن حجاب برای بازیگر ایرانی

مجموعه: متن

بحثم بر سر این نیست که بازیگران و افراد مشهور به حجاب گرایش پیدا کرده اند…

جذابیت حجاب برای بازیگر ایرانی

خانم مریلا زارعی

فیلم عامه پسند معراجی ها، پشت صحنه ای نیز داشت و آن پوشیدن حجاب چادر توسط خانم بهاره افشاری برای اولین بار در عمرش بود. وی مجذوب شخصیتی بوده که می خواسته نقش آن را بازی کند و لذا آن شخصیت را با هر شکلی بوده است پذیرفته است.

بحثم بر سر این نیست که بازیگران و افراد مشهور به حجاب گرایش پیدا کرده اند بحثم بیشتر بر سر این است که وقتی یک شخصیت خیالی باعث می شود یک بازیگری که با چادر غریب بوده، چادر بر سرش کند چرا شخصیت های واقعی شهر و کشور ما نمی توانند چنین نقشی را ایفا کنند؟!

رفتارهای تمامی افراد بر دیگران تاثیر دارد. برای مثال راننده تاکسی را فرض کنید که در یک روز ۵ بار بر سر کرایه با مسافرینش جر و بحث کرده است. احتمالا از فردایش بد و بیراه گفتن هایش را به مسافرین با آن ویژگی ها آغاز می کند.

اگر در جامعه ما، محجبه ها رفتارهای خوبی داشته باشند و رفتارها به گونه ای باشد که بتواند افراد کم حجاب را به خودش جذب کند می تواند بسیار موثر باشد و اتفاقا اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر هم همین است. یعنی تا قبل از اینکه به زبان، کسی را امر به معروف کنیم باید با رفتارهایمان وی را امر به معروف نماییم. اما اگر یک محجبه رفتار بدی داشته باشد، مسئله کاملا برعکس می شود. خانمی که ۱ سانتی متر روسریش عقب نشینی داشته از فردایش ۲ سانتی متر و بعدها به صورت تصاعدی همین عقب نشینی را ادامه می دهد تا اینکه موی سرش تسخیر باد گردد!

سخنی از حجت الاسلام پناهیان به ذهنم آمد که شاید گفتنش بی ربط نباشد. ایشان در مورد اینکه راهکارهایی که صدا و سیما بتواند حجاب را گسترش دهد گفتند: کافی است خانمی را با حجاب نشان دهید که وی قهرمان فیلم شما باشد.

من(نگارنده) حتی فراتر از این را می گویم: با حجابی را نشان دهید که بی گناه باشد. در فیلم خطایی و اشتباهی از وی سر نزند و اگر سر می زند خطایی بزرگ نباشد که به پای تمامی محجبه ها نوشته شود و علتش حجاب باشد. در سریال ستایش (سری اول) شاید این چنین بود که مردم علی القاعده باید شخصیت اصلی داستان که ستایش بود را دوست می داشتند. این قهرمان داستان، محجبه بود و هیچ گاه این حجاب و حیای خودش را کنار نگذاشت حتی در مواقع فرار.

همین مسئله باعث می شود تا آرام آرام ذهن مخاطبین سریال ها و فیلم های تلویزیونی و سینمایی به این سمت برود که وقتی می شود با حجاب هم این کارها را انجام داد چرا انسان نباید حجاب داشته باشد چراکه یکی از شبهاتی که باعث می شود تا برخی از بانوان ایران حجاب خوبی نداشته باشند این است که حجاب مانع فعالیت آنهاست.

امید وطن دوست (نویسنده وب سایت حجاب برتر)

۰ دیدگاه
  • به نظر من باید از بازیگرانی که زندگی واقعی باحجابی دارند برای این فیلم ها استفاده شود.
    نه این که فقط در فیلم ها حجابشان را دختران ببینند (بعد دوستدار ان شخصیت هم بشوند) سپس با یک جستجوی ساده در اینترنت ببینند که بازیگر مورد علاقه شان ,اون طوری که در فیلم نمایش داده اند نیست.
    خلاصه: به نظر من باید کسی را که واقعا باحجاب است مورد استفاده قرار بدهند تا تاثیر خیلی بیشتری داشته باشد.
    در ضمن می خواهم از سرکار خانم الهام چرخنده برای این کار زیباشون تشکر کنم(خوشا به حالشون).

    • امید وطن دوست

      بله همین طوره… منتها یک مشکل دیگری داریم و آن اینکه متاسفانه بانوان محجبه ما در این زمینه یا دغدغه ای ندارند یا اینکه تلاشی نمی کنند

  • سلام
    لطفا یا عکس خانم افشاری را بگذارید یا اسم خانم مریلا زارعی را بنویسید

    • امید وطن دوست

      سلام
      تصویر خوبی از خانم افشاری نیافتیم لذا بنا به سخن صحیح شما نام خانم زارعی را می نویسیم.

  • هر چیزی به موقع اش خوبه . بی حجاب خانم مریلا زارعی هم اینقدر تحریک کننده نیست . همین اقای عطاران در تلویزیون حق نداره لباس استین کوتاه بپوشه ولی در فیلم طبقه حساس سینمایی با یک شورت است .
    خب نگاه کنید هم مرد و هم زن را باید گناه کار دونست نه فقط زنان را

  • سلام داداش. اولین مرحله قبل از تذکر لسانی در امربه معروف مرحله انزجار قلبی هستش. خوب برخورد کردن و… فرق داره. اما کلیت حرف صحیح . ان شاالله موفق باشی

افزودن ديدگاه