google چرا همه خوابیم ؟ | حجاب برتر
Find Me Here
12 سپتامبر

چرا همه خوابیم ؟

مجموعه: متن

چرا وقتی همه ما خوابیم انتظار داریم دشمنان هم خواب باشند؟!

چرا بی حجاب باشم؟

چندسال پیش که از مدرسه به خانه برمی گشتم، همیشه با بانوان کم حجاب مواجه می شدم. البته همیشه سرم پایین بود و سعی می کردم تا با این مسائل سرم رو مشغول نکنم و بیشتر فکرم پی درس و مسجد و اینها باشه. ولی خب چون از مدرسه تا خونه پیاده برمی گشتم شدنی نبود. بانوان کم حجابی بودند که به راحتی در مسیرهای مختلف تردد می کردند. نمی توان بانوان جامعه را مجبور به در خانه ماندن کرد.

همیشه حرص می خوردم و سکوت و اگر احساس می کردم که آن بانو به من دارد نگاه می کند، سرم را هم به نشانه اینکه از وضعیت حجاب وی راضی نیستم تکان می دادم. گاهی این اتفاق می افتاد که همان بانویی که با این رفتار من مواجه شده بود، روزهای دیگر با حجاب بهتری در جامعه ظاهر می شد. در واقع همان طور که می دانیم اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر هم همین است.

این کم حجابی های بانوان ایرانی خصوصا در شهرهای بزرگ به گونه ای فراگیر شد به طوری که بانوان محجبه را تنها شاید بتوان در هیئات مذهبی و ۲۲ بهمن و … دید و غیر از آن فضای عمومی جامعه این چنین نیست. به همین خاطر و به خاطر دغدغه هایی که در ما وجود دارد سعی داریم تا هر طور ممکن است این مسیر را تغییر دهیم و بانوان خودمان را آگاه سازیم که مسیر درست کدام است. ما حق نداریم به جای آنها تصمیم بگیریم چون این کار باعث می شود آنها بعد از مدتی به دوران قبلی خود یعنی کم حجابی بازگردند.

دغدغه های ما گاهی باعث می شود تا مراحل امر به معروف و نهی از منکر را به درستی اجرا نکنیم و همان اول به سراغ مراحل آخر کار برویم درحالی که دقیقا این کار اشتباه است. مسئله حجاب بانوان در وهله اول به عهده بانوان ایران است. بانوان ایران باید سعی کنند خودشان را در فضاهای مختلف قرار دهند و روشن گری نمایند. به دور از توهین. مهم ترین نکته ای که باعث شده است تا این موج کم حجابی در جامعه روز به روز بیشتر شود گاهی خود ما هستیم. اگر امر به معروف و نهی از منکر مرحله به مرحله در جامعه ما اجرا می شد و نیروی انتظامی به واقع مرحله آخر بود کار شاید چندین سال پیش جمع می شد و به اینجا نمی رسید.

بگذریم…

این همه صحبت به این دلیل بود که چند روزی است در فضای مجازی، وبلاگ نویس های خوب ما کم کار شده اند. شاید مطلب جدیدی ندارند و شاید هنوز در گیرو دار کارهای غرفه شان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هستند. در این زمینه شما را ارجاع می دهم به سخنان ۱ فروردین امسال مقام معظم رهبری که درمورد فعالیت های قشرهای خودجوش جامعه (یعنی ما وبلاگ نویس ها) تاکید داشتند. حدود ۳۶ سال است که کار فرهنگی را به گردن دولت ها آویخته ایم غافل از اینکه در هیچ کشوری، فرهنگ آن مملکت به طور کامل به دست دولت هایشان نیست و اگر هم هست همواره با شکست های جبران ناپذیری مواجه بوده اند. در دولت، افرادی که متصدی فرهنگ هستند کارمند هستند. معمولا دغدغه های ما را ندارند و از طرفی با تظاهرات های ما نیز دغدغه مند نمی شوند.

حضرت امام خمینی (ره) نیز در سخنانی بر این مسئله تاکید داشتند که اگر به دولت مردان تذکر دادید و افاقه نکرد خودتان وارد مسئله شوید. خودمان وارد مسئله شویم نیز قاعده دارد. احیانا ما مسلمان هستیم و تابع قوانین اسلامی مانند حجاب، دوری از توهین به مومن، امر به معروف و نهی از منکر و…

وضعیت این هفته فضای مجازی در زمینه حجاب، وضعیت اسف باری بود( ما باید انتقاد را از خودمان شروع کنیم) و به قول آن جمله معروف «همه خواب بودیم…!» درحالی که دشمنان ما هیچ وقت خواب نیستند چراکه هدف آنها بسیاری برایشان مهم است. فرض کنید حجاب در جامعه ایرانی نابود شود. آنها می توانند اقتصاد خودشان را در کشور ما گسترش دهند و ما نیز که تجربه ای نداریم به راحتی آن شرایط را خواهیم پذیرفت. این مسئله تبعات مختلفی برای ما دارد.

پس وقت کار ماست. کاری که هیچ کدام ما (وبلاگ نویس ها) برای این کار (مانند وب سایت های بزرگ این عرصه) پول نمی گیریم. اجرمان با خود خداوند و ائمه معصومین (ع) خواهد بود چراکه داریم سخنان و سیره ایشان را گسترش می دهیم و احیا می کنیم…

امام صادق (ع) فرمودند: « رحم الله من احیی امرنا» خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند.

امید وطن دوست – نویسنده وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • احسنت بر شما جوان با دغدغه
    ان شا الله خداوند منان خیر دینا و آخر ت را نصیب شما بفرمایند
    در راه بمانید که در سایه ولایت فقیه مانده ایم

افزودن ديدگاه