google هنر مدرن در خدمت حجاب | حجاب برتر
Find Me Here
01 سپتامبر

هنر مدرن در خدمت حجاب

مجموعه: متن

بحث امروز این است که آیا ما می توانیم از این ابزار که یکی از قدرتمندترین ابزارهاست نزدیک شده و آن را به کار گیریم؟

هنر مدرن در خدمت حجاب

هنر، ابزاری بسیارمهم برای انتقال پیام در دنیای امروز است. معمولا در جامعه افرادی که دارای خلاقیت های زیادی هستند هنرمند هستند اما در کشورهای اروپایی شاید این دو معنی از هم تفکیک شده باشند. درواقع هنرمندان نقش دیگری را ایفا می کنند اما اینها بحث امروز نیست.

بحث امروز این است که آیا ما می توانیم از این ابزار که یکی از قدرتمندترین ابزارهاست نزدیک شده و آن را به کار گیریم؟ 

برای روشن تر شدن قدرت هنر و خصوصا رسانه می توان به این نکته اشاره کرد که ماهواره ها و تلویزیون هایی که خانواده هایی را نشان می دهند که با فرهنگ ایرانی ما سازگار نیستند و گاهی هم به همین دلیل، افراد خانواده دچار شوک فرهنگی می شوند و گرایش به فرهنگ مخالف پیدا می کنند، یکی از عوامل تخریب خانواده در ایران و بلکه در اروپا محسوب می شوند.

یکی دیگر از هنرها، دیوار نوشته هاست. در شهرهای مختلف ایران دیده می شود که معمولا دیوارهای بلند حاوی عکس هایی از شهدا و وقایع جنگ تحمیلی و… هستند. این نشانگر اعتقاد مردم هر سرزمین است که این چنین شهر خودشان را تزیین می کنند و پژوهشگران عرصه ارتباطات و فرهنگ نیز می توانند از همین مولفه استفاده کرده و درمورد آن جامعه تحلیل های خودشان را ارائه دهند.

اما این هنر شاید به زعم برخی، هنری عمومی و مردمی نباشد چراکه مسئولین شهرها آن را سفارش می دهند و نظر مردم دخالتی در آن ندارد. البته بستر فرهنگی که باعث می شود این دیوارنوشته ها باقی بمانند ملاکی است برای عملکرد مسئولین

چند دهه ای می شود که هنر گرافیتی (یا همان طراحی روی دیوارهای شهر) در اروپا و گاهی در ایران دیده می شود. این بار در شهر شیراز و در یک جنبش، گرافیتی های حجاب بر روی دیوارهای این شهر نقش بست. هنری که ایرانیان توانسته اند از آن کمک بگیرند و اعتقاد خودشان را منتقل سازند.

[tabs][tabs][tab title=”منبع “]حجاب نیوز[/tab][/tabs]

افزودن ديدگاه