google لوسینا و قضیه چادر | حجاب برتر
Find Me Here
18 آگوست

لوسینا و قضیه چادر

مجموعه: متن

خاطره ای از زنان اسیر رژیم صدام حسین در ۸ سال جنگ تحمیلی

زنان اسیر ایرانی در بند رژیم بعثی عراق

زنان اسیر ایرانی در بند رژیم بعثی عراق

در شهریور ۱۳۶۱ دومین دیدارمان با هیات صلیب سرخ انجام شد. لوسینا ( نماینده صلیب سرخ) که همچنان بی قرار باز کردن چمدانش بود گفت:« دیدن شما در این لباس ها بای من رنج آور است، تا آنجا که توانستم لباس های مختلف در سایز و رنگ های مختلف آورده ام …» چمدان پر بود از انواع لباس های خواب، کاپشن، شلوار جین و با کیفیت بسیار عالی و رنگ و مدل های امروزی. از اوبه خاطر آن همه اشتیاق و قدردانی کردیم، اما گفتیم: « اگر چه این لباس ها قشنگ است، اما اینجا به درد ما نمی خورد» گفت: « ما یک هفته در بغداد هستیم و هر لباسی که شما بخواهید برایتان تهیه می کنم اگر برایتان پارچه بیاورم می توانید در خیاط خانه ی اینجا از همین لباس هایی که پوشیده اید برای خودتان بدوزید؟»

خوشحال شدیم و گفتیم:« این پیشنهاد خوبی است اما اگر قرار است پارچه تهیه کنید، برایمان چادر هم بیاورید»، نوع و مقدار پارچه ی چادری برایش قابل فهم نبود، برای اینکه بهتر متوجه شود نشانی عبای زنان عرب را دادیم و صبح روز بعد اول وقت لوسینا همراه چهار قواره پارچه وارد اتاق ما شد از اینکه مارا خوشحال کرده بود احساس خوبی داشت ،حل مسئله پارچه ی چادری را به عراقی ها سپردند قرار شد تا ملاقات بعدی مسئله لباس و چادر حل شده باشد

دوروز بعد لوسینا با چهره ای شاد و خندان همراه با چمدانی بزرگتر از چمدان قبلی آمد و گفت:« با کمک یک زن عراقی برایتان چادر مشکی خریدم اما نمی دانم چطور می توانید از این پارچه استفاده کنید!!! ».

پارچه مشکی را که دیدیم کلی خندیدیم و لوسینا که از خنده ما خیلی خوشحال شده بود پرسید: « این همان چیزی است که شما می خواستید؟» خنده ما بیشتر از بابت بدجنسی عراقی ها بود، او حتماً می دانسته پارچه ی چادری یا عبایی چیست اما به لوسینا پارچه ی ضخیم مشکی برزنتی داده بود خانم لوسینا با تعجب گفت: « چطور در هوای پنجاه درجه ی شهر الانبار این پارچه ی سنگین و ضخیم را می خواهید روی سرتان بیندازید و از آن استفاده کنید؟ من درست خریده ام؟ این همان چیزی است که شما می خواستید، قابل استفاده است؟» اگر چه هیچ شباهتی به پارچه چادری نداشت گفتیم:« بله، دقیقاً همان است».

[tabs][tabs][tab title=”منبع “]باحجاب[/tab][/tabs]
۰ دیدگاه

افزودن ديدگاه