google برای الهام چرخنده | حجاب برتر
Find Me Here
26 جولای

برای الهام چرخنده

مجموعه: متن

در این نوشتار، روی سخنم به سوی مذهبی ها و به قول خودمان حزب اللهی هاست (خصوصا فعالین در فضای وب)

برای الهام چرخنده

ما مذهبی ها و به قول رایج خودمان حزب اللهی، عموما نسبت به کسانی که سعی می کنند از راهی که اشتباه رفته اند برگردند، بدبین هستیم. یکی از نمونه های همین مسئله، خانم الهام چرخنده است. شاید در این بدبینی نسبت به ایشان، بدحجابی غالب در میان هنرمندان خصوصا بازیگران سینما و تلویزیون (که از شهرت بیشتری برخوردارند) باشد.

خانم الهام چرخنده در شب عید سال ۱۳۹۳ در شبکه چهار سیما، عید را به رهبرانقلاب تبریک گفت. بعد از آن به گفته خود خانم چرخنده، کارگردان ها و هنرمندان ، دیگر جایگاهی برای وی در سینما و تئاتر قائل نبودند به طوری که کارهای خانم چرخنده مختل شد و ایشان آن ویدئوی معروف خودشان درمورد اینکه حاضر است در این راه بماند اما به جبهه مخالف نرود در اینستاگرام شخصی شان منتشر شد.

بسیاری از حزب اللهی ها می گفتند بعید است که یک هنرمند و سینماگر به این شکل باشد. چون معمولا در زمینه موسیقی ، کسانی که آلبوم هایشان مجوز نمی گیرد یا برای کنسرت مجوز نمی گیرند با خواندن ترانه برای دفاع مقدس و امام حسین (ع) و… می توانند به این مهم دست پیدا کنند و همین موجب شده بود که این حرکات الهام چرخنده به عنوان نوعی پاچه خواری نظام جمهوری اسلامی تلقی شود.

اما دیروز تیر خلاصی بود بر این اندیشه ما حزب اللهی ها.

الهام چرخنده به همراه همسرش فرشید نوابی

الهام چرخنده به همراه همسرش فرشید نوابی

دیروز در راه پیمایی روز قدس، زمانی که الهام چرخنده به روی سن رفت و برای مردم صحبت کرد، اصلا این فکر را هم نمی کردیم که یک بانوی بازیگر با چادر و آن هم به طوری که واقعا حجاب کامل بود در صحنه حاضر شود، یاعلی بگوید ، از مردم بخواهد تا مرگ بر اسرائیل بگویند و….

اما مقصود من از روایت این اتفاقات، چیز دیگری است و آن نوع اندیشه ماست. در فروعات دین اسلام، دو مورد مهم هست: تولی و تبری. تولی به معنی دوست داشتن اهل بیت (ع) و تبری یعنی دوری جستن از دشمنان ایشان. اما ظاهرا ما حزب اللهی ها حیات خودمان را در مورد دوم می بینیم. یعنی فقط به این سمت می رویم که طرف مقابل خودمان را محکوم کرده، پیش تر برایش حکم صادر کنیم.

بسیاری از بانوان ایرانی که در زمینه حجاب به بانوی بدپوشش یا بدحجاب معروفند کسانی هستند که واقعا از دین اسلام، از دلیل وجود چنین دستوری در دین مبین اسلام بی خبرند چراکه همیشه مساجد و هیئات منتظر این افراد بوده اند. این افراد به صورت اتوماتیک وارد هیئت و مسجد نخواهند شد بلکه نیاز به زمینه هایی دارند. مهم ترین زمینه، خانواده است اما می بینیم که خانواده های مذهبی نیز دارای فرزندان بدحجاب هستند چرا؟

به دلیل اینکه آن خانواده نتوانسته این مسئله را برای فرزندش تبیین کند و شاید اگر مادر آن خانواده نیز در مقابل سیل شبهات درمورد حجاب قرارگیرد وی نیز حجاب را کنار بگذارد.

اما مسئله مهم اینجاست که ما باید زمینه را به وجود آوریم. کسانی که دوستان هیئتی دارند بیشتر متمایل هستند تا به هیئت بروند تا کسانی که شب ها را با نوامیس مردم می گذرانند. در همین زمینه باید از افرادی که می خواهند توبه کرده به حجاب و دین اسلام بازگشت جانانه داشته باشند، حمایت کنیم. همه کارها را دولت نمی تواند ( و نباید) انجام دهد چراکه کاری است که از وی برنمی آید و مردم می توانند آن را انجام دهند. بانو الهام چرخنده نیز از همین قسمت است.

برای روشن تر شدن بحث به نمونه ای اشاره می کنم:

زمانی که آقای عبدالکریم سروش و آقای گنجی به خارج از کشور رفتند آن قدر رسانه های خارجی و افراد مختلف دور آنها را گرفتند که اگر ایشان اندکی علاقه به بازگشت و تلاش برای میهن و مردم مسلمان داشتند، دیگر آن روحیه را از دست دادند. چرا ما در این زمینه کاری نکنیم. الهام چرخنده باید خیلی ایمان قوی ای داشته باشد که اگر ما حمایتش نکنیم بازهم در این جبهه بماند. لذا ما باید همان طور که از دوستانمان حفاظت می کنیم تا از اسلام منحرف نشوند درمورد خانم چرخنده نیز باید همین کار را انجام دهیم.

موفق و پیروز باشید

نویسنده وب سایت حجاب برتر

۰ دیدگاه
  • احسنت. تحلیل جالبی بود. امیدواریم هنرمند ارزشی کشورمان سرکار خانم الهام چرخنده بر این صراط مستقیم ثابت قدم بماند. ان شاءالله

  • من قبلا از این بازیگر خوشم نمیومد ولی با دیدن چهره با حجاب ایشون نظرم عوض شد من اگه جای ایشون بودم همین حجاب برتر را انتخاب میکردم چون با حجاب چادر قشنگ تر شدن…

  • سلام اتفاقا از وقتی خانم چرخنده عید را به اقای خامنه ای تبریک گفتن ارادت ما به ایشان بیشتر شده است وشرکت ایشان درراهپیمایی باحجاب برتر نشانگر انسانیت وازادگیشان است

  • سلام چند سالی است که در مدارس پسرانه پوشش یکسان و استفاده از لباس فرم یا روپوش و شلوار برای پسران الزامی شده است که این خیلی خوب است چرا که باعث یکسان شدن پوشش بچه های خانواده های کم بضاعت با بچه های خانواده های پولدار می شود و باعث می شود بچه از همان دوران کودکی با دیدن تفاوت پوشش همکلاسهای خود احساس سرخوردگی و عقده حقارت و کاهش اعتماد بنفس پیدا نکند اشتباهی که ماسالیان پس از انقلاب انجام دادیم نداشتن هیچ محدودیتی در لباس مدارس پسرانه تا این سالهای اخیر بود که چوب آن را امروز می خوریم حتی با نظر دوستمون موافقم که پوششی شبیه مقنعه را برای پسربچه های دبستانی و دبیرستانی الزامی کنیم ایرادی ندارد که پسرها هم روپوش و شلوار بپوشند و مقنعه سرکنند شاید اوایل برای خانواده ها سخت باشد اما پس از مدت کوتاهی چون همگانی است عادی می شود این را می توان با مدل متفاوت در طراحی مقنعه پسران با دختران یاده نمود اینکه مثلا بالای مقنعه دختران یک گل کوچک پارچه ای طراحی کرد و زیر چانه مقنعه پسران یک پاپیون طراحی کرد و یا مانند عربها که روسری زنها مشکی است و مردها روسری سفید دارند رنگ آنها را متفاوت کرد و عفت و پاکدامنی را به پسران هم بیاموزیم واین طرح را در مراکز دولتی و دانشگاهها با فرهنگ سازی الزامی کنیم و این فواید پزشکی هم دارد زیرا برخورد مستقیم اشعه ماوراء بنفش خورشید به سرآقایون بدون پوشش سبب ریزش موی سر انها ، سفید شدن سریعتر موی سر و از همه مهمتر کاهش آب سر و بیماری آلزایمر می شود که می بینیم در مردها بیشتر از زنان است و جلوگیری از برخورد مستقیم نور آفتاب سبب افزایش طول عمر می شود همانند روحانیون که چون عمامه میگذارند و حائل نور خورشید است یکی از دلایل طول عمر بیشتر آنهاست هرچند ما زن را جنس دوم می دانیم و هرچیزی که به نوعی زنانه بوده باشد را پست دانسته ایم اما اگر مردهای ما هم عینا مقنعه و روسری سر کنند زنها نیز احساس بهتری در حجاب خواهند داشت و به کاهش بی حجابی کمک شایانی میکند و یکی از جنبه های مثبت آن بر حجاب زن ها این است که به عنوان مثال وقتی زن می بیند شوهرش مانتو شلوار و مقنعه سر دارد و موهایش را کامل زیر مقنعه پوشانده است دیگر اگر بخواهد موهایش را بیرون بگذارد احساس شرم و بسیار بدی خواهد داشت و اینکه ببینید بسیاری از آقایون ما دوست دارند موهای سر بلندی داشته باشند اما چون متاسفانه همه جا باید سرباز باشند و سرشون برهنه باشد و مثلا محیط های اداری ما اجازه نمی دهد مردی موی بلند داشته باشد این حسرت برایشان تبدیل به عقده ای دائمی می شود که با داشتن مقنعه و یا شال و روسری و داشتن حائل و دیده نشدن موی سر می توانند موهای بسیار بلندی هم به سنت پیامبر (ص) داشته باشند که بسیار هم مستحب است پس با توضیح محسنات آن شاید آقایون با اشتیاق بیشتری آن را بپذیرند . ومن الله التوفیق

    • امید وطن دوست

      سلام
      سخنان شما متین اما به دلیل اینکه درجامعه تفکر اشتباهی درمورد زن هست نمی توان این کار را انجام داد چون نوعی فرار به جلو محسوب می شود و آن تفکر نادرست همچنان باقی خواهد ماند. ضمن اینکه فلسفه حجاب برای بانوان چیز دیگری است که آن فلسفه برای مردان وجود ندارد.

      • سلام
        بله البته کار مشکلی است اما صادقانه بفرمایید اگر پوشش مقنعه و چادر برای شما به عنوان یک آقا از ابتدا مثل بانوان الزامی بود و یا مثلا از فردا الزامی شود و جامعه هم فرضا به راحتی بپذیرد که آقایون هم چادر سرکنند شما راحت قبول می کنید که این پوشش را داشته باشید و کمی راحتی و آسودگی تون کمتر بشه گمان نمی کنم سختی پوشش چادر رو بپذیرید اما آفرین به روحانیون آقا که پوشش عبای آنها مانند چادر ما و قبای آنها حتی از مانتوی زن ها بلند تر است و پوشش موی آنها با عمامه حتی در مقابل آقایون ترک نمی شود مگر روحانیون مرد نیستند ؟ پس چرا اینقدر محدودیت پوششی و حجاب رو ساده می پذیرند و به فرمایش شما فرار به جلو هم نمی کنند چون جامعه ما مردسالار است می گویید حجاب برای زن و مرد آزاد و راحت …

        • امید وطن دوست

          نوع حجاب و پوشش افراد در جامعه بستگی به نوع ایفای نقش های آنهاست. همان طور که یک بانوی محجبه چادری نمی تواند معمار یک ساختمان باشد (به دلیل نوع نقش خود) مردان هم با توجه به نقش هایی که دارند لباس ها و نوع پوشش متفاوتی دارند ضمن اینکه نمی توان منکر تفاوت های زنان و مردان شد (گرچه این تفاوت ها هیج ارتباطی به بهتر یا بدتربودن هیچ یک نسبت به دیگری نیست).
          درمورد اینکه نظم اجتماعی ایران مرد سالار است نیز حق با شماست و البته این نوع نگاه به زن کاملا اشتباه است. اگر افراد جامعه به لحاظ عقلی و استدلالی قانع شوند که فلان نوع پوشش برایشان بهتر است قطعا به دنبال آن خواهند رفت و هیچ الزام و اجباری نیاز نخواهد بود.
          هم اکنون نیز ما در مورد نوع پوشش مردان با چالش های فراوانی مواجهیم. ضمن اینکه چیز دیگری به مردان مسلمان توصیه شده که به زنان کمتر توصیه شده است و آن غض بصر است که در مردان به شدت کم شده است.

          • به هر حال اگر از فردا به هر دلیلی پوشش چادر و مقنعه و مانتو شلوار برای همه ی آقایان هم به فرض الزامی شود مثلا به عنوان یک فتوای دینی شما به سادگی می پذیرید که برای همیشه به عنوان یک آقا محجب و چادری شوید و سختی پوشش چادر را برای همیشه همراه داشته باشید و درک کنید اگر بدونید که برای عفت و حیای جامعه مفید است حاضرید شما هم مثل ما بانوان چادر سر کنید لطفا با بله یا خیر پاسخ دهید مرسی

    • منم فوق تخصص قلب دارم
      در ضمن نمیخواد روانشناسی لباس کنی

    • خوبه که شما مسئولی چیزی نشدی

  • بنده به خانم چخنده تبریک می گم که حجاب برتر رو انتخاب کردن…
    انشاالله بتونن در راهی که انتخاب کردن ثابت قدم باشن…

  • به من خیلی بر خورد من سیز ده سالمه از پنج سالگی هم چادر پوشیدم. خانواده ی ما چه دور چه نزدیک همه یامعلمند یاروحانی حتی زندایی هام و زنعمو هام، نقد من از تحلیل شما اینه که …
    همکلاسی من مامانش رو که از دور میبینه شالش رو میکشه جلو ، گردنش رو میپوشونه و آستیناش رو میکشه پایین خب همه جای شهر ما تابلو زدند (چادرمحدودیت است برای چشمان شیطان) معلم های شهر ما طبق قانون شهرستان همه چادری هستند، این از زمینه که شماگفتید.
    اگه جوونای این دوره به حجاب علاقه داشته باشند احتیاج به زمینه نیست چون علاقه خودش بهترین زمینست همچنین اینکه اگه به حجاب احمیت بدند تحقیق وپرس وجو میکنند پس معلوم میشه که اینا نه علاقه دارند نه احمیت میدند.
    شمانوشتید که وقتی خانم الهام چرخنده چادری شد،مذهبی هاگفتند امکان نداره ، اما من بعید میدونم ، وقتی که درخارج از کشور در اوج بی حجابی زنان ، مسلمان و باحجاب می شوند و مامیگیم امکان داره چرا توکشور خودمون امکان نداشته باشه؟

    • امید وطن دوست

      درمورد اینکه آنها اهمیت نمی دهند و دوست دارند باید گفت که ما به این خاطر نمی توانیم جامعه را رها کنیم بلکه باید زمینه ای ایجاد شود تا همین علاقه و اهمیتی که اشاره کردید ایجاد بشود.
      نکته بعدی اینکه درمورد سخن مذهبی ها درمورد خانم چرخنده، من شخصا این مسئله را رصد کردم. منظور هم از اینکه امکان نداره این نبود که خانم چرخنده امکان نداره چادری بشوند بلکه دیدگاه منفی ما مذهبی ها در مورد بسیاری از مسائل است

  • درود بر خانم الهام چرخنده.
    واقعا خوشا به حالشان با این حرکت رو به جلو .
    دوست دارم بقیه دوستان اگر مایلند از کارهای خوبشان (نظیر کار خانم الهام چرخنده)برایمان بنویسند .

  • همه انسانها آزادن هرطور که میخان لباس بپوشن،یکی حجاب کامل،یکی معمولی،یکی هم کلا هیچی!!!!!!! تنها چیزی که مهمه فقط و فقط انسانیت وگرنه بقیه حاشیه هستن

  • هر کی قدم در راه خدا بگذاره تهمت های زیادی باید تحمل کنه مثل حضرت مریم سلام الله که چقدر تهمت های بدی به این بانوی اسلام و
    ارد کردند

  • خانم الهام چرخنده هم در راه تبلیغ اسلام ان شا لله موفق باشد و خداوند پشت و پناهش باشد سربلند و سر افراز است هر کی که راه خدا رو به نحو احسن عملی کند در زندگی خودش و دیگران
     

  • معنی انسانیت اینه که هم ظاهر و هم باطن انسان به سمت شود در راه تکامل انسان و متعالی شدن انسان   و بهترین هارو انتخاب کند تا در راه خدا راحت تر قدم بردارد هم ظاهر انسان و هم باطن انسان هر دو باید در راه رسیدن به خدا باشد

  • واقعا احسنت ب الهام خانم…..من ک همیسه دوسشون داشتم ودارم….عاشق حرف زدنشون هستم از همین جابهشون میگم خداقوت علی یارتون

  • جمع کنید بابا این بساطو الهام چرخنده نوجوون نیست که یه روز هوس حجاب کنه و یه روز هوس بی حجابی اینا همشون نیرنگه واسه به جیب زدن بیت المال مگه امثال فراهانی و فریبا داوودی کم دیدیم اگهاین بازیگره داوودی که سیساسی بود برو خانم امثال تو اینقدر اومدن و رفتن که نگو منتظر روزی هستم که تو برنامه زنده ماهواره کشف حجاب کنی و عکسهای بی حجابتو بذاری توی سایتها

    • امید وطن دوست

      البته ما چون مسلمان هستیم نمی توانیم تا وقتی که یدی ای از کسی ندیده ایم بدبینی بی مورد داشته باشیم

    • مهتاب خانم من نمیدونم تو با حجابی یا بی حجاب ولی خانم الهام چرخنده تا وقتی با حجابه تو قلب همه مردم ایران جا داره شماهم لطفا” پیش داوری نکنید.

    • حالا خدا انداخته تو دلش چکارش دارید.

  • حیف این فامیلی زهرایی که گذاشتن روی شما…. اسلام به ظاهرسازی و سیاه پوش شدن نیست اسلام به عقاید و اعتقاداته جانم…. اگه به چادر بود که خانم داوودی خیلی زودتر از شما و خیلی بیشتر از شما حجاب داشت پس چی شد اون طبل میان تهی؟
    چند وقت دیگه میشید خانم داوودی میشید خانم فراهانی و …… یه ملت ایرانی می مونه با آبروی ریخته و روی سیاه پیش امریکا و غربی ها

  • خانم الهام چرخنده ما را یاد حربن ریاحی می اندازد که عاقبت به خیر شد- خانم چرخنده عزیز تمام ملت ایران کار شمارا زهراگونه دانسته وحمایت میکنندهمانطور که فامیل خود را زهرایی گذاشتید.دوستتون داریم وبرایتان احترام زیاد قائلیم.

  • اگر دقت کنید میبینید قبلاهم خانم چرخنده بی حجاب نبودند ولی الان باشکوه وبا جذبه شدند بخاطر یک انتخاب عالی به نام چادر! زنده باشی خواهرم!

    • امید وطن دوست

      همه ما انسان ها استعداد برای راه یافتن داریم، بعضی هایمان بیشتر بعضی هایمان کمتر

  • باسلام.من خودم چادری هستم و حزب اللهی.تبریکات فراوان میگم به خانم چرخنده عزیزم.خیلی زیبا شدید.اما هیچ کسی حق نداره به چادر توهین کنه.خانم سارا که گفتی بساطتونو جمع کنید این حرف شما رو نشنیده میگیریم.ما به یاری حضرت حضرت زهرا بد حجابی و بی حجابی رو جمع میکنیم.یاعلی مدد

  • در جامعه اسلامی هرطور که قران دستور داده لباس میپوشیم.چون ما شیعه هستیم.

  • سلام.ممنون از اینکه نظرم رو گذاشتید.

  • واقعاً چادر دیگه ترک نمی کنی؟ اصلاً چادربهتون نمیاد

  • چادربه شما اصلاً نمیاد بی چادرخوشگل بودین.

  • باریک الله و احسن به خانم چرخنده واقعا نمیدونم چی بگم برای توصیف و تشویق عملکرد ایشون خدا قوت علی یارت

  • البته همه در معرض انحراف هستیم حتی شما نویسنده این مطلب.

  • سلام
    من برنامه دید در شب خانم الهام چرخنده را دیدم.به نظر من ایشون یک خانم محترم هستند .وای به حال کسانی که به این خانم و امثالهم تهمت وافترا میبندند.
    به خانم چرخنده حق میدم.حالا نباید توی اون جلسه اون حرف رو میزد .ولی بشر ممکن الخطاست وبنده خدا عذر خواهی هم کرد.انشاءالله که در راهشون موفق باشند.درسته که یک سری آدمها توهین میکنند وتهمت میزنند ولی خیلی بیشتر از اونها آدمهایی هستند که این خانم رو درک میکنند .

  • به نام خدا

    چرا از الهام چرخنده می ترسند؟

    محمدرضا منصوری*

    چند روز پیش با دوستی که در فضای سینما و هنر فعالیت دارد صحبت می کردم؛ گفتم دقت کرده ای که یک عده ای بر روی خانم چرخنده فعالیت می کنند و برایش مشکل ایجاد کرده اند. هر کاری که می کند را رصد می کنند تا بتوانند از او کوچک ترین ایرادی پیدا کنند و یا اگر ایرادی هم نداشت با بریده کردن فیلم و صحنه سازی دنبال آتو گرفتم از او هستند و می خواهند او را ضایع کنند هر روز هم مطلب تازه ای بر علیه اش در می آورند یک روز به دروغ از قول او مطلب می زنند که از نیکی کریمی شکایت کرده روز دیگر به او تهمت می زنند یک روز عکس های قدیم او را منتشر می کنند یک روز به او تهمت می زنند. تازه این به جز تهدید ها اذیت هایی است که مانند شکستن شیشه خودروی او انجام می دهند ….

    گفت بله ولی این موضوعات همه دلیل دارد. دلیل آن این است که خانم چرخنده از پشت پرده سینما خبر دارد! (با این جمله من خیلی جا خوردم!) من که توی این فضا هستم می دانم که آن جا چه خبر است و هر از گاهی هم افرادی مثل خانم صبا کمالی و پرستو صالحی و … لب به شکایت می گشایند. علاوه بر این ها رفتار هنرمندان با امین حیایی، لیلا اوتادی، محمدرضا و مهراوه شریفی نیا، رضا رویگری و … را ببینید. آن وقت است که متوجه می شوی اخلاق در این حرفه چه وضعیتی دارد و همه می ترسند که یک نفر لب به سخن بگشاید و تشت از پشت بام بیافتد.

    نفس حبس شده در سینه را بیرون داده و گفتم: من این دلایل را قبول ندارم! نه این که فضای سینما خوب است. بلکه خانم چرخنده تا الآن ثابت کرده که اخلاق برایش از همه چیز مهم تر است. حتی در موردی از قول او به دروغ بر ضد نیکی کریمی مطالبی را منشر کرده بودند با بزرگواری و اخلاق مداری گفت هرگز انسان ناپاکیزه ایی در سینماگران ندیدم. این جمله نشان می دهد که که او دنبال این نیست که برای بالا رفتن خود دیگران را لکه دار کند و یا عیوب مخفی دیگران را آشکار کند.

    و البته امیدوارم که این مسیر اخلاق مداری در ایشون ادامه داشته باشه و الگویی برای باقی هنرمندهای ما بشه و همون هدفی که خانم چرخنده مطرح می کنن محقق بشه.

    گفتم علت این که از خانم چرخنده هراس دارند به همون دلیله که توئیتر حساب های کاربری کسانی رو می بنده که نامه رهبری رو منتشر می کنند. اون ها از این می ترسند که امثال ایشون توی این خط بمونن و تکثیر بشن. اون هایی که این کار ها رو می کنن خیلی حساب شده دارند کار می کنند. نمی خوان یک الگوی خوب باقی بمونه! می خوان به هر نحوی که شده اول جلوی تبلیغش رو بگیرن و بعد هم خودش رو از مسیر خارج کنند (شایدم سر به نیستش کنند!)

    دست روی شونه دوستم گذاشته و گفتم: ببین برادر من. من و تو که به این مسیر شک نداریم ولی بینی و بین الله ما چقدر برای تبلیغ اسلام کار کردیم؟ چند نفر با کلام ما با اخلاق ما با کردار ما جذب امیرالمومنین شدن؟ چند نفر فهمیدن که لذت عبادت و بندگی خدا خیلی بالا تر از خوشی های زودگذر گناهه؟ ما تا الآن چی کار کردیم؟ چرا هنوز عده ای شک دارند که با عمل به دستورات اسلام حتی توی زندگی دنیوی هم موفق تر می شن. شاد تر خواهند بود. سلامت روح جسم بیشتری خواهند داشت. چه تصویری از اسلام در دنیا داره نمایش داده می شه؟ من و تو برای این مسیر چی کار کردیم برادر من؟

    اما خانم چرخنده مثل یک گلوله آتش می مونه. هر جا می ره آتش به راه می اندازه. نه این که به کسی توهین کنه (در ماجرای اخیر هم بعدا معلوم شد اصل ماجرا چی بوده و اهانتی در کار نبوده) و یا بخواد خلاف واقع بگه. بلکه اون چه که دیده می گه! فقط همین. همین هم باعث می شه دل جوون ها که پاک تره آتش بگیره. انسانی که از خودش فاصله گرفته همین که یک نظر جلوه محبوب اصلی رو ببینه دل از پسیت های دنیا که مثل عفریته های بزک کرده ی جوان نما هستند میکنه و عاشق یار می شه. سر کار خانم چرخنده اینه داره میگه اون چه که دیده. آن چه که یقین کرده. ولی من و تو نشستیم برادر من و یا شاید خوابیدیم! چون خانم چرخنده داره به امثال من و تو تلنگر می زنه که از خواب بیدار بشن؛ خیلی ها نمی خوان این اتفاق بیافته. خیلی ها می خوان که ملت خواب باشن، تا اونا بتونن به اهداف خودشون برسن.

    علت کینه ها در مورد خانم چرخنده هم همون منطق ماشین دودیه. هر چقدر طرف موفق تر باشه بیشتر بهش هجمه می شه. فقط امیدوارم که این سنگ ها اثر نکنه و ایشون همچنان بر مسیر اخلاق بتونه تبلیغ دین بکنه.

    · کارشناس تحلیل فضای مجازی

  • چکار به کار مردم دارین یکی دوست داره با حجاب باشه یکی دوست نداره، هر کی اختیار خودشو زندگی خودشو داره، خدا هیچکی رو اجبار به هیچ کاری نکرده ولی شماها دارین با اسم اسلام برای مردم تصمیمیم میگیرین؟ ول کنید این حرفارو ، سرتون به زندگیتون باشه که عاقبت بخیر باشین و دوتا کار انسانی انجام بدین، دست دوتا یتیم بگیرین. خدا این خیرخواهی هارو دوست داره، نه ببینیم کی سیاه پوشیده کی نپوشیده، کی بی حجاب حرف درست کنیم کی با حجاب تشویق کنیم….

  • متاسفانه یا خوشبختانه دین اسلام یه چیزی داره به اسم امر به معروف و نهی از منکر
    که دقیقا کار داره به کار مردم!
    و متاسفانه یا خوشبختانه اسلام خیلی کار به کار مردم داره! و اصلا اجازه نمیده کسی خلاف اسلام در جامعه کار کنه و باهاش مقابله می کنه
    اتفاقا در اسلام اجبار داریم خوبشم داریم!

    مثال: در احکام اسلامی کسی که در میان مردم شراب بخورد ، را میگیرند و شلاق می زنند!
    سوال: شخص به اختیار خودش شراب خورده. مگه اسلام اختیاری نیست؟ پس چرا اسلام دستور شلاق زدن به چنین آدمی داده؟؟ و پیامبر به چه حقی این آدم رو شلاق می زده؟؟

    مثال ۲: شخصی در ماه رمضان میان مردم میاید و روزه خواری می کند. در اسلام حتی حکم شلاق یا حتی اعدام برای چنین افرادی ذکر شده است
    سوال: چه کار به کار مردم داری؟ تو دلت می خواد روزه بگیر ، یکی دلش می خواد روزه نگیره! اسلام که اختیاری هست!!

    مثال ۳: دو نفر با اختیار خودشون در میان جماعتی زنا می کنند. حکم چنین افرادی اگر می تواند از شلاق تا سنگسار باشد .
    سوال: چه کاری به کار مردم دارید؟؟ اسلام که اجباری نیست!!

    عزیزم اینی که به شما یاد دادن اسلام نبوده! مسیحیت تحریف شده بوده که کاری به کاری کسی نداشته و سیستمش “عیسی به دین خود موسی به دین خود” بوده

    در اسلام کاملا متفاوته و اسلام باید حاکم جامعه باشه و هر قانونی مشروعیت نداره مگر این که اسلام تاییدش کنه!

    احکام اسلامی در جامعه اسلامی لازم الاجراست و هرکس هم که قبول ندارد اسلام را حق ندارد در جامعه خلاف دستورات خداوند گام بردارد! بره توی خونه اش گناه کنه! توی خیابون که حریم عمومی هست کسی حق نداره احکام خدا رو زیر پا بگذاره و احکام شریعت رو ذلیل کنه!

    اگه اینایی که گفتم منطقی بود بپذیر اگه هم منطقی نبود بگو کجاش مشکل داشت که درستش کنم

  • ویدویی از این خانم با حجاب در یکی از سخنرانی هاشون در دانشگاه دیدم..که در جواب صحبت دانشجوی جوان حرف بسیار زشتی زدند و استدلالشونم این بود که گر ضربتی زدی،ضربتی نوش کن…اینم حتما در ادامه دین کامل اسلامه..آقای بنده خدا؟

  • سلام چطوری میشه ایشون رو به شهر ما جهت سخنرانی دعوت کرد اگه ممکنه راهشو توی ایمیلم بگذارید
    ممنونم

  • متاسفانه الان تو جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ تر شده کار های بدوناپسند شدن معروف و کارهای خوب شدن منکر من واقعا به خانم الهام چرخنده تبریک میگم که حجاب حضرت فاطمه رو زنده نگه داشتن ای کاش بازیگران دیگه هم از شما الگو میگرفتن امیدوارم در قیامت فاطمه زهرا شفاعتتون کنه.یا علی

  • شما فقط ۲۰ ثانیه از این جلسه رو در یک کادر مستطیلی که معلوم نیست این ور و اون ورش چی میگذره دیدید، چطور اینقدر راحت قضاوت میکنید؟ از قبل و بعد فیلم خبر دارید و از اینکه این شخص دانشجونما از ابتدای جلسه میخواس متلک بار خانم چرخنده کنه و خانم چرخنده با سعه صدر تحمل کرد؟ لااقل از کسایی که در این جلسه بودن بپرسین. مگه ارزش دانشجو به علمش نیست و مگر ثمره علم تواضع و ادب نیست؟ این شخص با این گستاخی و تکبر لایق عنوان دانشجو نیست و اینکه گاهی بی ادبی تو لحن کلام یک فرد مشخصه حالا هی شما بگو حرف بدی که نزد… همیشه که نباید فحش داد.
    و اینطور نیست که جواب بدی رو نباید با بدی داد. این سخن امام علی علیه السلام است که میگوید در برابر شخص متکبر تکبر بورز. این شخص توهینهای دیگه ای هم به خانم چرخنده کرد و جوابی نگرفت. چرا وقتی خانم چرخنده به مامان این شخص توهین کرده غیرتی میشید اما اگه مادر خانم چرخنده اینقدر در این جامعه امنیت نداره که وقتی به آرایشگاه میره کسی میزنه تو سرش اشکال نداره؟ چرا اگه یک کار بد است فقط برای خودتان بد است نه برای دیگران؟ آیا تا حالا شده مادر گلشیفته فراهانی هم وقتی میره آرایشگاه کسی بکوبه تو سرش؟ شهید آوینی میگه: تو این مملکت همه آزادند غیر از حزب اللهی ها.
    من یک مسلمونم. تا حالا صد بار نماز صبحم قضا شده، آیا من کافر شدم؟ نه. خانم چرخنده هم تو این همه صحبتهایی که داشتن تا حالا کسی نگفته که عفت کلام نداشت و بی ادبی کرد، بلکه حتی قبل از چادری شدنش همه میگفتند که خیلی خوب صحبت میکنند. حالا یه شخصی که چندین توهین به ایشون کرده و خانوم چرخنده یک بار جوابشو داده اونم نه فحاشی، اونوقت میگین که خانم چرخنده ادبیات زشتی داره و مناسب قشر دانشجو نیست و بی اخلاقه؟ فقط با یک بار آنهم در برابر شخصی که بهش اهانت کرده بود؟ آیا رفتار این دانشجونما در شأن یک دانشجو بود و آیا این خانم هرکی که بود مهمان نبود؟ یه نگاهم به این صفحه و ادبیاتی که خودتون به کار بردید بکنید. شما چقدر عفت کلام داشتید و چقدر از این جوابها به حق بود؟
    تازه خانم چرخنده در برنامه دید در شب معذرت خواست. دیگه باید چی کار کنه که شما ول کنید؟ اگه خانم چرخنده گفت: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن» تا حالا توجه کردید که چند نفر افتادید به یک نفر و تا حالا چقدر به ایشون ضربه زدید؟ این از مسلمونی و اخلاق محمدیه که اینطور اشک یه نفرو جلوی دوربین دربیارید که از اول بغض روی بغض تو گلوش گیر کرده بود؟ من که قلبم گرفت. امام علی علیه السلام فرمودند: اگر کسی از غصه اینکه خلخال از پای یک زن یهودی بیرون بکشند بمیرد جای تعجب نیست. شما که تعرض میکنید به این خانم (که هرچقدر هم گناهکار باشه، ریاکار باشه و… شیعه هم اگه نباشه ولی عشق علی رو در سینه داره و ذکر یا علی بر زبان)، آن هم نه تعرض فیزیکی بلکه تعرض به آبروی یک زن مسلمان نه یهودی که در نزد خدا عزیزتر از کعبه است، جوابتان با امام علی علیه السلام. چی بگم؟ بدجور دل شکستید که نمیدونم چقدر باید استغفار کنید و اینکه آیا امام علی علیه السلام از شما که با محبش اینطور کردید میگذرد یا نه؟
    جای آن است که خون موج زند در دل لعل
    پی نوشت: اگر کسی با زبان به پیامبر و خدا ایمان آورد، مسلمان است حتی حتی اگر قلباً ایمان نداشته باشد و پیامبر ابوسفیان را که بعد از فتح مکه به ظاهر اسلام آورد پذیرفت. ما چه کردیم؟ خانم چرخنده که مسلمون بود و فقط چادر به سر کرد… اما گفتیم ریاکاریه. یه کم به خود بیایم.
    خانم چرخنده هیچوقت ادعا نکرد که زهراییه و گفت من تا زهرایی شدن خیلی فاصله دارم. هیچوقت چادری شدنش رو تو بوق و کرنا نکرد ولی توجه کنید که یک بازیگر بوده و تو جمع بازیگرا حتی طلاق و ازدواجشون هم مخفی نمیمونه. همه سرک میکشن ببینن فلان بازیگر چه کار کرد و کجا رفت و حتی بازیگرا از این رویه ناراحتن.

افزودن ديدگاه