google اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام | حجاب برتر
Find Me Here
30 جولای

اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام

مجموعه: فیلم

لوح هخامنشی که در لوور نگه داری می شود ، قدیمی ترین فرش جهان و… اسنادی برای اثبات وجود حجاب در ایران پیش از اسلام است

ایرانیان از گذشته ای دور به پاکدامنی اهمیت می دادند. زنان ایرانی در پوششی که بخش هایی از موها را می پوشاند و تنه را نیز در برمی گرفت، خود را می پوشاندند. روی یکی از لوح های هخامنشی که اکنون در موزه لوور نگه داری می شود که شاهزادی ایرانی و ندیمه هایش دیده می شوند. شاهزاده، چادر و ندیمه ها سرپوش دارند.

در سنگی که در ترکیه نقش بسته است. زن ایرانی با چادر و سرپوش دیده می شود. یکی از باستان شناسان روس قطعه فرشی به دست آورد که قدیمی ترین نوع قالی در جهان به شمار می آمد. ویژگی آن فرش نقش های دوروی آن است که بر یک طرف چندبانو که احتمالا شاهزادگان هخامنشی هستند به حالت ایستاده نقش بسته اند که سرپوش هایی دارند. همچنین در طرف دیگر این فرش چندبانوی اسب سوار دیده می شوند که چادر بر سر دارند. این چادرها بی شباهت به چادر زنان عشایر ایرانی نیست.

این آثار نشان می دهد که پوشش و حجاب در ایران باستان پیش از اسلام نیز رواج داشته است.

[tabs][tab title=”دانلود ویدئو با کیفیت خوب”]دانلود کلیپ اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام با حجم ۱۵ مگابایت[/tab] [tab title=”دانلود ویدئو با کیفیت متوسط”]دانلود کلیپ اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام با حجم ۱۰ مگابایت[/tab] [tab title=”دانلود نسخه مخصوص موبایل”]دانلود کلیپ اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام با حجم ۸ مگابایت[/tab] [/tabs]

Video: اسناد حجاب ایرانیان پیش از اسلام

لوح هخامنشی که در لوور نگه داری می شود ، قدیمی ترین فرش جهان و... اسنادی برای اثبات وجود حجاب در ایران پیش از اسلام است
۰ دیدگاه
  • سلام
    ممنون از این کلیپ خوب
    ولی انصافا هیچکدوم از اون پوشش هایی که گفت چادر هستند، چادر نبودند!

افزودن ديدگاه